Marechaussee onderschept 1400 kilo illegaal vuurwerk

killerdome

VWC lid
ZWARTEMEER - De Koninklijke Marechaussee heeft gisteravond op de A-37 bij Zwartemeer een 35-jarige man uit Letland aangehouden die in zijn bestelbus ruim 1400 kilo illegaal vuurwerk vervoerde. Het bestelbusje van de man werd naar de kant gehaald tijdens een controle Mobiel Toezicht Veiligheid, waarna de marechaussees 102 dozen met een groot aantal opvallende Chinese tekens erop ontdekten.
De lading bevatte verschillende soorten vuurwerk met verschillende gevarenklassen. De lading is door de Marechaussee in beslag genomen en zal worden vernietigd. De man is voor verder onderzoek in verzekering gesteld.

Bron

Maak jij dat een Let even duidelijk:D?

Wat en hoe in het Lets.
Par pudeli degvīna, es jums saku, ka policijas kontrolpunkts uz A37 ir ....

---

Wat is het de laatste tijd, toch met Letten en illegaal vuurwerk.
Moet zeggen dat je toch behoorlijk leip moet zijn, om vanuit Letland naar Nederland te rijden, met ruim 1000 kg vuurwerk in je wagen.
Trouwens ook rijd je maar 1 km met zoveel vuurwerk in je wagen, dan ben ook niet echt meer 100%.

Misschien wordt het zo langzaam duidelijk dat onze Oostblok werklui een nieuwe markt met veel geld hebben ontdekt in Nederland.
Kun je het niet meer in het zuiden of oosten krijgen, dan leveren de Oostblokkers nog veel gekker spul. Kwestie van jaren, is dat denk ik ook over.

en dan? Waar moet het illegale spul dan vandaan komen? Alsof het vroeger enkel Bonbridge en BE knallers was op de illegale markt?

al die oostblokkers hebben overal schijt aan als er maar (veel) geld te verdienen valt. en dat je dan 1x gepakt word is dan jammer want zo groot is die pakkans niet.

en dan? Waar moet het illegale spul dan vandaan komen? Alsof het vroeger enkel Bonbridge en BE knallers was op de illegale markt?

Laten we het er op houden dat merken zoals Jorge en vage Polski Maroonski's een aanal jaren geleden minder de revue passeerden dan nu het geval.

Valt me op dat veel handelaren/mensen gepakt worden omdat ze 'dom' bezig zijn.
Ik bedoel, stoken bij je bewaarplaats, rijden met een kapotte lamp enz.
Dat is vragen naar moeilijkheden.

Laatst bewerkt:
Het is zo wel lekker geld verdienen met zoown lading aan vuurwek, maar dan is de kans wel wat groter :)

Valt me op dat veel handelaren/mensen gepakt worden omdat ze 'dom' bezig zijn.
Ik bedoel, stoken bij je bewaarplaats, rijden met een pakotte lamp enz.
Dat is vragen naar moeilijkheden.

Als je rijdt met een pakotte lamp vraag je er niet alleen om, je schreeuwt om aandacht. Met een kapotte lamp ook trouwens.... :wink:

Haha bedankt voor je oplettendheid.
Dat krijg je na een slechte nachtrust en een dag hard werken:bonk:.

Back
Bovenaan