Man uit Koog aan de Zaan bestraft voor knoeien met vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat klopt in principe wel en doorgelont valt je vuurwerk onder 1.3G
dus professioneel vuurwerk.

Zal het je nog spannender vertellen.
In principe is alles wat in kooi zit 1.3 en niet alleen de showboxen.
Door de kooi verpakking te benutten word de gevaren/adr klasse terug gebracht naar 1.4
Vreemde ervan is wel dat als men het bij de winkels aan klanten uit een kooi meegeeft het 1.4 blijft.
Wat dat betreft is het een hele prestatie die regelgeving in Nederland:bonk:

gr
Marchel

Zal het je nog spannender vertellen.
In principe is alles wat in kooi zit 1.3 en niet alleen de showboxen.
Door de kooi verpakking te benutten word de gevaren/adr klasse terug gebracht naar 1.4
Vreemde ervan is wel dat als men het bij de winkels aan klanten uit een kooi meegeeft het 1.4 blijft.
Wat dat betreft is het een hele prestatie die regelgeving in Nederland:bonk:

gr
Marchel

Wat dat betreft zijn ze helemaal de weg kwijt in dit land geloof ik haha.:bonk:

Die hypocrisie is op vuurwerk gebied in nederland van een achterlijk hoog buitenaards nivo. Buiten het feit dat iedereen dit wel weet zorgt er niet voor dat het niet tenenkrommend irritant is.bv vuurwerk in een illegale container zorgt voor ontploffingsgevaar een legale container niet?? Honderdduizend klappers zorgt voor levensgevaarlijke situaties maar niet op chinees Nieuwjaar in bv adam rdam of den haag?? Zo kan ik nog wel ff doorgaan:frusty:

Ze hebben me gevonden via een anonieme tip, er zou mogelijk teveel vuurwerk in mijn garage liggen ziden ze.

40 is 90.. 90 uur voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
Dit houd in dat als ik in deze 2 jaar de fout in ga ik deze 90 uren alsnog moet werken.

Zojuist heb ik toch besloten in hoger beroep te gaan.. geen idee of het gaat helpen.

Heb zoieso een pech week! vannacht is me werkbus leeg gestolen :bonk:
Helemaal leip word ik er inmiddels van.

Ze hebben me gevonden via een anonieme tip, er zou mogelijk teveel vuurwerk in mijn garage liggen ziden ze.

Dit houd in dat als ik in deze 2 jaar de fout in ga ik deze 90 uren alsnog moet werken.

Zojuist heb ik toch besloten in hoger beroep te gaan.. geen idee of het gaat helpen.

Hoop dat hoger beroep gaat lukken, sterkte

Hoger beroep kan ook slechter uitpakken kan ik je vertellen.
Was het 1 anonieme tip of meerdere?

Yes het was 1 tip zijden ze.. en of het slechter uit zal pakken? tjaa kan gebeuren maar dan heb ik er wel alles aan gedaan..

Kort samengevat je mag dus helemaal niets!

Ze bepalen wat je mag kopen, wanneer je het mag kopen, waar je het mag kopen, wanneer en waar je het mag afsteken enz.
:sad:

is dat in het buitenland dan niet zo of denk je dat je bijvoorbeeld in Belgie of duitsland wel alles mag kopen?? Daar bepalen ZE ook alles..

Voor het voorhanden hebben van consumenten vuurwerk voor eigen gebruik is het idd we een uitzonderlijke hoge straf, vind ik. Er zijn menig ergere misdrijven waar men met een lagere straf weg komt.
Maar heeft deze straf oa. niet met de manier van doorlonten, en gebruikte lont te maken? Ik kan mij herinneren dat dit geen visco is geweest.

Tevens nog een vraagje van mijn kant, is al het in beslag genomen vuurwerk genoteerd, of mis je hierben daar nog een of een paar cake's?

tering waar gaan we toch heen, Nederland gaat echt zo versrchikkelijk hard achteruit :frusty:

Die man is gepakt met wat doorgelonte consumenten blokjes en krijg meteen de hoogste werkstraf die ze kunnen geven :frusty: Die 25kg regel is fucking achterhaald. van die 25 is al 23,5kg gewoon klei en karton. Ik durf te wedden dat meer als 50 procent van iedereen die vuurwerk koopt in NL al over die 25kg heen zit.

En als je met je dronken harses achter het stuur kruipt en een moeder met haar baby dood rijd krijg je minder als de helft van die straf, of als zo'n idioot met z'n vrienden iemand dood trapt dan krijgen de samen ook een straf die in het niets valt vergeleken met dit.

wat de fuck gebeurd er allemaal de laatste tijd mensen, eerst geven ze ons de 500grams regel cadeau en een paar jaar laten halveren ze de afsteektijden en nu gaan ze ook al mensen achterlijk hoog straffen voor een paar blokjes :cry:

Die 25kg regel is fucking achterhaald. van die 25 is al 23,5kg gewoon klei en karton. Ik durf te wedden dat meer als 50 procent van iedereen die vuurwerk koopt in NL al over die 25kg heen zit.

En als je dan ziet met wat voor giga grote doorlontbakken sommige importeurs op de proppen komen dit jaar.
Dan zijn de verhoudingen erg scheef aan het worden.

De hoogte van de straf is inderdaad voor het doorlonten,
Op enkele setjes is inderdaad wat quickmatch gebruikt, maar de meeste dozen kon ik met het bestaande lont van de cakes doorlonten.
Ook waren er 2 fairy tail assortimenten, waar ik een stuk visco langs had geplakt.. zodat je rustig kan kijken en genieten van het hele assortiment wat rustig doorloopt.
Uiteraard was aan al het spul een lang stuk visco gemaakt, wat het nog veiliger maakt in mijn optiek..
Als 1 cake in de fik vliegt in jou huis of garage, dan gaat de rest ook wat eromheen ligt.
of dit nou aan elkaar gelont is of niet,, dan blijven er echt niet 3 van de 4 cakes staan hoor in de zelfde doos.

Ze hebben het ook over flowerbedS.. dit was er dus 1, de 2 andere potjes, wat zij flowerbeds noemen moeten de 13s golden future cakes geweest zijn van salon roger.. de rest was allemaal NL

Voor het voorhanden hebben van consumenten vuurwerk voor eigen gebruik is het idd we een uitzonderlijke hoge straf, vind ik. Er zijn menig ergere misdrijven waar men met een lagere straf weg komt.
Maar heeft deze straf oa. niet met de manier van doorlonten, en gebruikte lont te maken? Ik kan mij herinneren dat dit geen visco is geweest.

Tevens nog een vraagje van mijn kant, is al het in beslag genomen vuurwerk genoteerd, of mis je hierben daar nog een of een paar cake's?

Hahaha, nee dat is niet nodig hoor! de boete is het probleem niet zo.
Eerder de werkstraf, als je daarvan de helft over neemt :devil:

Alle leden 1 uurtje haha.

Maar ff serieus, sterkte met de werkstraf. En ik zie dit als een waarschuwing en ga alleen nog maar fakkelen en niks meer doorlonten. En hopen dat de Rubro-boxen uit zichzelf doorlopen!

Sorry als je je aangevallen voelt door mijn reactie. Ik zeg alleen hoe ik erover denk en dat is blijkbaar anders dan hoe jij er tegenover staat. Als ik ook een mak lammetje ben doordat ik probeer positief in het leven te staan en juist de wereld probeer te veranderen door positiviteit en naaste-liefde te tonen, then so be it. Maar ik ben van mening dat dat meer nut heeft dan rebellie. Al heeft dat misschien met mijn geloofsovertuiging te maken. Volgens mij gaan we echter flink offtopic. Al is het wel leuk om over te discussieren. Voel je vrij om een pm te sturen als je nog wat kwijt wilt.

Nee dat kan gewoon via dit topic hoor ;)
Ik vond je mening vrij stellig/ concluderend verwoord dus daarom ging ik er op in. Dat kun je verwachten dan natuurlijk.
Als jij dat dan voor jezelf verwoord als 'aangevallen voelen' dan is dat jou opinie niet de mijne snap je?
Daarnaast heb ik gewoon alle respect voor jou als persoon (ook al ken ik je niet) en hoe jij in het leven staat. Al heb ik persoonlijk niks met geloofsovertuigingen en ben ik van mening dat welke religie dan ook de oorzaak is van heel veel oorlogen en ellende in de wereld vandaag de dag.
Elk geloof hecht zich aan goedwillendheid en 'vrede op aarde' op iig 1 na.-
Maar ondertussen komt wel bijna alle ellende in de wereld daar weg. En dat is geen mening maar een feit.. zoek het maar op als je denkt dat ik lunatic ben. En ook daar word ik elke dag mee geconfronteerd na een dag hard werken waar ik dus absoluut niet op zit te wachten.
In jou ogen is het Rebellie.. omdat het niet strookt met jou gedachtengoed? Dus een andere 'mening' of in dit geval voornamelijk gewoon feiten.. zijn rebels? Daarmee kan ik dan concluderen dat je daar weinig respect voor kunt opbrengen? Het is zoals het is.. het klinkt bijna ontkennend in mijn ogen..
ik vind dat juist kortzichtig en we zullen het nooit eens worden wat ook niet hoeft! Dat kan ook niet met iedereen..

Ondanks dat dit wel héul erg offtopic is wil ik toch even happen. Doe jezelf een gunst en gooi je computer/smartphone/bakelieten thuis telefoon de Noordzee in. Hoef je ook geen lammetje meer te zijn.

Beetje jammer dat je mij quote met je eigen tekst.. Ik probeer juist mensen te bereiken en dat gaat behoorlijk goed kan ik je vertellen. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat we in een systeem vastzitten van graaiers, machtsmisbruik, schijndemocratie en de alles controlerende/betuttelende factor van 'hogerop'.

Je kunt me uitmaken voor ALUhoedje.. maar ik ben juist niet paranoïde. Ik heb mijn ogen geopend en mijn opvatting is dat als meer mensen 'het' zouden inzien we samen sterk kunnen staan voor een beter Nederland en een beter leven (met elkaar) zonder geleefd te worden.
ook jou opmerking is enorm kortzichtig (vind ik) en weet je zelf ook neem ik aan?!
Daarnaast zou het niet echt verantwoord zijn als iedereen zijn bende in de zee loost. Daar drijft al genoeg rotzooi om!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan