Man neergestoken na opmerking over vuurwerk

kwintos

VWC lid
AMSTELVEEN - Een man is dit weekend in Amstelveen neergestoken nadat hij een groepje jongeren aansprak op het afsteken van vuurwerk in zijn straat.

Het incident deed zich zaterdag rond 17.00 uur voor aan de Vogelkerslaan, zo weet AmstelveenZ. Volgens buurtbewoners werd de man meerdere keren gestoken, maar zou hij buiten levensgevaar zijn.

De vermoedelijk dader zou een jongen van rond de 13 jaar oud zijn. Hij is aangehouden.

Bron:https://www.telegraaf.nl/nieuws/599222344/man-neergestoken-na-opmerking-over-vuurwerk

AMSTELVEEN - Een man is dit weekend in Amstelveen neergestoken nadat hij een groepje jongeren aansprak op het afsteken van vuurwerk in zijn straat.

Het incident deed zich zaterdag rond 17.00 uur voor aan de Vogelkerslaan, zo weet AmstelveenZ. Volgens buurtbewoners werd de man meerdere keren gestoken, maar zou hij buiten levensgevaar zijn.

De vermoedelijk dader zou een jongen van rond de 13 jaar oud zijn. Hij is aangehouden.

Bron:https://www.telegraaf.nl/nieuws/599222344/man-neergestoken-na-opmerking-over-vuurwerk

13 Jaar oud. Hoe verpest ben je dan al?

Ongekend dit, hoe kan je als 13 jarige iemand neersteken.. waar gaat het dan mis als je op zo’n leeftijd al tot zulke dingen toe in staat bent. Samenleving gaat steeds meer naar de klote.

Je leest het heel de week in de media. Steek partij hier, steek partij daar. Daders altijd rond de 13,14,15. Vorige week zelfs tot een dode tot gevolg helaas. Eng wereldje leven wij. Geniet daarom iedere dag.

Lekker dan als 13 jarig ventje, waar moet het heen met dit land???

Moet er wel bij zeggen dat dit direct in het nieuws komt, maar wanneer een volwassenen een kind van 13 een klap geeft omdat hij overlast ervaart je dit niet leest.. Want ergens is het natuurlijk van de gekke dat zoveel mensen voor eigen rechter spelen.

Maar dit is gewoon niet goed te praten en weer een perfect voorbeeld van wat er mis is met Nederland.

Ik heb een hekel aan cliché uitspraken als 'waar gaat het heen met dit land' en 'de jeugd van tegenwoordig', maar die zinnen spoken stiekem wel in mijn hoofd na het lezen van dit bericht.

In een bredere context: wat is dat toch met (een deel van) die 12-15 jarigen van tegenwoordig? Is het groepsdruk? Is het social media? Is het een resultaat van de huidige maatschappij (en het gebrek aan tijd voor opvoeding bij ouders, want die zijn ook heel druk met hun telefoon)? Is het omdat kinderen steeds eerder volwassen worden en ernstige vergrijpen daardoor al op een vroege leeftijd plegen? Is het omdat ze op deze leeftijd relatief erg mild gestraft worden? Ik gok een combinatie van alles.

Beetje off-topic: ik hoorde laatst dat de jeugd tegenwoordig roulet met nitraten en single shots. Dan staan ze in een kring, gooien ze een vuurwerkje in de lucht en degene naar wie het lontje wijst, moet na het aansteken 5 seconden blijven staan. Als je eens wat doorvraagt naar het waarom en hen wijst op de gevaren, dan krijg je echt reacties van het niveau stoeptegel. Die gasten hebben geen idee wat ze doen, waarom ze dat doen en wat er kan gebeuren. Ik ben ook jong geweest (lang geleden), maar toen was het toch echt kwajongen. Het morele sausje ontbrak toen nog niet. En dat heeft helaas een veel breder effect dan alleen vuurwerk.

Het schijnt allemaal een beetje normaal en stoer te zijn, zo ook het trekken van een mes als het je even niet uitkomt. Als een volwassene zoiets doet vind ik het eng, maar een 12-15 jarige met het niveau van een stoeptegel is nog behoorlijk wat enger.

@Janvuurwerkman: was jouw reactie nou echt serieus of puur provocerend bedoeld?

Laatst bewerkt:
Zo is het wel weer genoeg heren...punt gemaakt. En verder..

Ik vind het wel heel erg dat er zo gereageerd wordt op een andersdenkende, Intolerant volk.

Niet iemand die neergestoken wordt is per definitie slachtoffer. Een overvaller die een snackbar overvalt en daarbij verwond raakt is toch ook geen slachtoffer? MAW de bedoeling van de opmerking was dat niemand erbij was en wij niet kunnen oordelen. Niet op bases van een stukje met 2 alinea's

Ik vind het wel heel erg dat er zo gereageerd wordt op een andersdenkende, Intolerant volk.

Niet iemand die neergestoken wordt is per definitie slachtoffer. Een overvaller die een snackbar overvalt en daarbij verwond raakt is toch ook geen slachtoffer?

Ik snap je punt wel, maar het feit is dat, ook al werd de 13 jarige misschien op een agressieve manier aangesproken : je trekt geen mes en gebruikt hem dus ook.
Om mij ( ons ) dan als intolerant volk te bestempelen vind ik nou ook weer meteen wel heel erg krom!

Ik snap je punt wel, maar het feit is dat, ook al werd de 13 jarige misschien op een agressieve manier aangesproken : je trekt geen mes en gebruikt hem dus ook.
Om mij ( ons ) dan als intolerant volk te bestempelen vind ik nou ook weer meteen wel heel erg krom!

Helaas lokt vuurwerk een hoop agressie uit. Ik denk dat we dat allemaal wel eens ondervonden hebben. De manier hoe je benaderd wordt is niet altijd even vriendelijk. Nu heeft waarschijnlijk deze klager de verkeerde te pakken, Tuig ontmoet tuig. Ik zeg niet dat het zo is maar dat vermoeden heb ik wel. Niet dat ik die 13 jarige zijn gedrag wil goed praten maar nu is het bericht. Vuurwerk afsteken slecht, steken slecht. Klagen is goed, klager is slachtoffer. Maar ik wil hier niet een hele discussie van maken. Ik bekijk dit soort dingen veel objectiever en genuanceerder alleen ik merk zeker op het internet dat mensen dat niet doen.

Ik bekijk dit soort dingen veel objectiever en genuanceerder alleen ik merk zeker op het internet dat mensen dat niet doen.

Ik ben behoorlijk objectief, maar reageer alleen als ik echte feiten zie of weet. Jij zet je mening neer, puur op aannames, en dat is niet goed.

Ik begrijp de opmerking van Jan wel alleen was het een beetje ongelukkig geformuleerd. Al vind ik het wl echt belachelijk dat een 13 jarige met een mes op zak rond loopt.
Vroegah losten we zoiets gewoon op met de vuisten.

Ik zag laats die video van Ruben (koet), toen hij met zijn kinderen vuurwerk (cat 1) af aan het steken was. Vond dat hij vrij agressief benadert werd door iemand... Vind dat best verontrustend als volwassenen daar geen fatsoenlijk dialoog over kunnen voeren, En vooral als het ook nog kinderen bij zijn.

Zal de video even invoegen voor de mensen die het willen zien.

EDIT: ''Laatst'' was blijkbaar gisteren :bonk:

Ik zag laats die video van Ruben (koet), toen hij met zijn kinderen vuurwerk (cat 1) af aan het steken was. Vond dat hij vrij agressief benadert werd door iemand... Vind dat best verontrustend als volwassenen daar geen fatsoenlijk dialoog over kunnen voeren, En vooral als het ook nog kinderen bij zijn.

Zal de video even invoegen voor de mensen die het willen zien.

EDIT: ''Laatst'' was blijkbaar gisteren :bonk:

Hierin zie je wel precies hoe die Anti lui zijn. Koet doet niks verkeerd, geeft aan zijn kinderen aan te stoppen tot meneer en hond voorbij zijn en dan nog heisa maken met als kers op de taart nog de betweter uit gaan hangen ook...

Ik vind bovenstaande wel een mooi sfeerfilmpje :) Helemaal afgekeken.

Die man die langsliep is ook echt een nare zure zeikerd. Ziet van tevoren dat ze wat aan het afsteken zijn.. En ze wachten nog netjes op hem. Ook nog echt de politie gebeld. :bonk:
Agressie omdat die zure mensen koste wat kost hun gelijk willen halen. Dit zijn dus onze tegenstanders beste mensen.. Een vinger en ze nemen je hele arm.

Over armen gesproken.. Sterke arm van de wet die u binnenkomt met de leugen dat vuurwerk niet mag (zijn toch echt wel op de hoogte van cat I nu mag ik hopen).

On topic: Mensen neersteken gaat wel weer een paar stappen te ver. Mag voor dit tuig best iets harder gestraft worden ook al zijn ze nog jong.

Ik vind het sowieso al belachelijk dat mensen met een mes op zak lopen, ongeacht de leeftijd!
Door niet mijn hele bericht te quoten trek je het wel behoorlijk uit zijn verband :wink:
Ben het namelijk wel met je eens hoor. Sta er alleen bij een 13 jarige meer van te kijken dan bij de oudere jeugd.

Back
Bovenaan