Man gewond door vuurwerkbom

ALPHEN AAN DEN RIJN - Een man is zondagmiddag gewond geraakt aan de Watermunt in Alphen aan den Rijn bij de ontploffing van een zelfgemaakte vuurwerkbom.

Het slachtoffer, dat deel uitmaakte van een groepje mannen van rond de 20 jaar, liet het explosief ontploffen in een PVC buis, zo weet RTV West.

Twee mannen zijn aangehouden.

bron

Vuurwerk is gevaarlijk als je er niet goed mee om gaat, wordt er een beetje moe van dat ik dit elke week een paar keer moet zeggen...

eeuuhm kruit in een pvc buisje stoppen en dan willen laten ontploffen is geen vuurwerk(mijn bescheiden mening)

Zelfmaak is verboden op dit forum, maar een nieuwsbericht daarover mag wel.

Topic kan misschien dicht. :)

Laatst bewerkt:
Vuurwerkkoning, waarom? we hebben het toch niet over hoe het word gemaakt of wat dan ook? Het is een nieuwsbericht... Niks anders...

Kruit in een pvc buis is toch wel vuurwerk.. kruit met een huls? Dat het gevaarlijk is, dat is weer een ander punt.

Het lijk me onderhand wel bekend dat 'pijpbommen' gevaarlijk zijn. Dus inderdaad: Eigen schuld, dikke ....wond.

Vuurwerkkoning, waarom? we hebben het toch niet over hoe het word gemaakt of wat dan ook? Het is een nieuwsbericht... Niks anders...

Dit bericht gaat over een zelfgemaakt explosief en heeft niets met vuurwerk te maken. De media zorgt er weer eens voor dat het woord vuurwerkbom wordt gebruikt. Er staat in PVC dus het is niet moeilijk om te weten hoe de bom eruit zag of werkte.

Dan kunnen we net zo goed heel de media topic weg halen.. Alles word overdreven door de media, ook het gewone illegaal vuurwerk.

Ik ben van mening dat dit gewoon een normaal bericht is en dus niet opslot moet.

Ontopic:

Jammer maarja ik verwacht dat dit niet de laatste is! Vind het zo vreemd dat er nog steeds mensen zijn die dit soort dingen maken.

zelfmaak willen we inderdaad niet op het forum, dit betreft echter nieuws waar mensen toch over vuurwerk praten....idem met die flitspaal idd. Wat we absoluut niet willen is filmpjes hierover zien of hoe je zoiets moet maken. Maar het blijft nieuws. Wel nieuws om je weer met de neus op de feiten te drukken dat je je hiermee absoluut niet moet bezighouden iig.

Verder is het reporten van berichten helemaal prima, dat zou iedereen moeten doen als ze een post zien waarvan men denkt dat hij niet op het forum thuishoort. Het heeft helemaal niet te maken dat iemand mod wil zijn oid. Samen houden we het forum schoon, want wij zien helaas ook niet alles.

Back
Bovenaan