Man aangehouden voor bestellen vuurwerk

ik weet héél zeker dat je als gewone postmedewerker niet zomaar poststukken mag openmaken. Waarom? Zoals al aangegeven; privacy. En de stukken zijn vertrouwd overgedragen aan het postbedrijf. Zij dienen het te bezorgen, want daar worden ze voor betaald. Verder mogen ze er zelf niets mee doen.
Dit mag alleen als er officiele instanties bijkomen (douane, politie e.d.)

Volgens mij versturen die buitenlandse bedrijven het soms gewoon in dozen waar het vuurwerk in heeft gezeten.
Als een postmedewerker op de doos ziet staan: 'Danger fireworks blabla 5'' display shells, 1.1G enz' lijkt het me logisch dat hij of zij even iemand erbij haalt (een bevoegde ambtenaar) en dat ze het open maken.
Aangezien er in elk media artikel verschillende fouten zitten zal het zo ook wel gegaan zijn.
99.9% van de lezers staat er niet bij stil hoe het eventueel anders gegaan zou kunnen zijn, en zij lezen gewoon dat wat ze lezen.

ik weet héél zeker dat je als gewone postmedewerker niet zomaar poststukken mag openmaken. Waarom? Zoals al aangegeven; privacy. En de stukken zijn vertrouwd overgedragen aan het postbedrijf. Zij dienen het te bezorgen, want daar worden ze voor betaald. Verder mogen ze er zelf niets mee doen.
Dit mag alleen als er officiele instanties bijkomen (douane, politie e.d.)

Wanneer men een pakket niet vertrouwd,en de politie dus wordt ingeschakeld,blijft er nog steeds 1 instantie die het pakket mag openen en dat is het postbedrijf! Wel iemand met een hogere functie maar toch..
Politie,justitie heeft hier geen jurisdictie over. Ik heb er ooit zelf ook gewerkt dus weet ook waar ik over spreek.

het openen van andersmans post is ten allen tijden verboden. dit is juridisch zo vastgelegd en dit heet het briefgeheim.

Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is. De wettelijke bescherming van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland, daarna staat de ontvanger geheel vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, tenzij er hierover nadere afspraken gemaakt zijn met de briefschrijver.

op gelasting van de rechter kan het Openbaar Ministerie de bevoegdheid krijgen een bepaald poststuk te openen.

laten we voor deze keer blij zijn dat ze het gevonden hebbben. nu is het vuurwerk.dadelijk word het iets anders.als het een echt zware explosief was geweest,en hij was bij mensen thuis afgegaan, word er gesproken over een aanslag.

Dit vind ik overdreven. Zo snel gaat vuurwerk niet af, ze zullen het dan toch eerst in huis moeten afsteken wat je niet snel zal doen. En een explosief heeft heeft niets met vuurwerk te maken. :wink:

nee maar kennelijk kan het makkelijk,als ik iemand niet zo aardig vind en er eigelijk van af wil kan je zo,n pakketje maken en klaar,opsturen en de post doet de rest

daar kunnen we het nog lang over hebben:D
ik vind namelijk knalvuurwerk wel degelijk een soort van explosief,wel in veel mindere krachten.maar als ze vuurwerk kunnen opsturen kunnen ze ook dingen opsturen wat niet meer als vuurwerk genoemt kunnen worden.

Maar zoals ik net al zei: ik denk dat we er heel lang over kunnen hebben:D

Ja, precies op den duur kun je het geen vuurwerk meer noemen, maar waar die grens ligt daar zijn de meningen zo verdeeld, dat is voor ieder persoonlijk daar hoeven en gaan we geen discussie over te voeren want daar kom je niet uit. :wink:

De grens ligt bij of het als vuurwerk bedoeld is of niet. Vuurwerk is vuurwerk. Ongeacht hoe iemand het gebruikt. Je weet dat je het volgens bepaalde voorschriften gebruikt, maar veel mensen doen dit niet. Dat is dom. Stom voorbeeld: een Cobra6 is vuurwerk. Dit wordt niet ineens een explosief als je het in een plantenbak stopt en er spul mee opblaast. Het feit blijft, dat het om vuurwerk gaat.

Verder is het wel een beetje overdreven allemaal. Het vuurwerk moet ook in Tsjechie allemaal aan de CE eisen voldoen, dus zo zwaar zal het wel niet geweest zijn. Toch blijft het heel stom om uit het buitenland te bestellen, maar logisch is het wel als je ziet wat alles in NL kost. Mensen moeten in de crisis toch bezuinigen he, en aangezien hier alles veelste duur is, zoekt men alternatieven.

Verder snap ik niet zo goed waarom dit stukje 'het imago van vuurwerk in Nederland' zou moeten beschadigen. Het betreft hier immers iemand die vuurwerk uit het buitenland besteld. Dat mag niet, en dat weet iedereen.

Back
Bovenaan