Magic Whip - crackling lint

DarkSoul

VWC lid
Brave en Wichers heeft (als enige Nederlandse importeur?) crackling linten in het assortiment. Dit is een product wat je op de grond legt, en dan haast als een mat knalt. Het geeft goede crackling in een regelmatig tempo. De knallen van de crackling zijn bijna net zo hard als een Nederlands 90/120 shots matje, maar het verschil is dat de Magic Whip veel goedkoper is!

Productnummer: BW793
Aantal schots: rollen van 1 meter, 3 meter en 10 meter
Prijs: ongeveer €1,- per meter.
Brandduur: ca. 25 seconde per meter

Voor wat meer effect kun je de rolletjes ook niet uitrollen. Dan krijg je een aardig indrukwekkende wolk crackling! Tevens kun je dit materiaal ook gebruikers om door te lonten. Het is niet 100% betrouwbaar (overspringende vonken), maar werkt goed.

20r7jh5.jpg

Wauw zeer vet waarom hebben die andere winkels dit dan niet.
Zoiets wil ik hebben, maar dat krijg ik natuurlijk niet in mijn regio.

Ik ga maar eens broekhoff ofzo mailen dat zei zoiets zouden maken, want ik wil dit spul hebben! :p

Zier hier een video btw
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Heb deze 2 jaar terug zon 50 afgestoken, deze hadden we namelijk als vervangers gehad voor de 90 shot matjes die er toen niet waren.
Het zij leuke dingen die behoorlijk knetteren, ook erg leuk op er meerdere naast elkaar op te hangen en aan te steken dat geeft een leuk effect.

Zelf zou ik ze zo niet meer kopen omdat mijn interesse niet zo ligt bij dit vuurwerk maar als je lekker de hele dag wil stoken dan is het toch wel weer eens wat anders voor tussendoor.

Ook geschikt als doorverbindlont wanneer je geen visco verkoper in de de buurt hebt! Maar wat ik me afvraag:als je nu het rode papier en de crackling korrels verwijderd,hou je dan geen visco over?

Hoe kun je het vuurwerk eraan monteren als je er een soort van mascaleta mee wilt maken?

zou de 10m versie willen behangen met tollen, fluiters en knallers. zou leuk effect geven lijkt me

Wil dit jaar een pijlenrek maken, is dit goed of misschien wel beter te gebruiken dan sterretjes?

Hoe kun je het vuurwerk eraan monteren als je er een soort van mascaleta mee wilt maken?

Je kan het vuurwerk eraan monteren doormiddel van ti-raps dat werkt het beste. Het lont ontbrand 25 seconden per meter dus let daar wel op met doorlonten. :wink:

Wil dit jaar een pijlenrek maken, is dit goed of misschien wel beter te gebruiken dan sterretjes?

Ligt eraan hoe snel jij wilt dat de pijlen afgaan, ik zou voor het crackling lint kiezen, dit is altijd makkelijker vast te maken dan sterretjes. :wink:

Ligt eraan hoe snel jij wilt dat de pijlen afgaan, ik zou voor het crackling lint kiezen, dit is altijd makkelijker vast te maken dan sterretjes. :wink:

In het rek komen ongeveer 1000 babypijlen (met nog wat grotere pijlen) en wil er dus wel een mooi tempo in hebben, niet dat er steeds stiltes vallen. Ik kan dus opmerken dat met crackling lint de snelheid wat opgevoerd kan worden?

In het rek komen ongeveer 1000 babypijlen (met nog wat grotere pijlen) en wil er dus wel een mooi tempo in hebben, niet dat er steeds stiltes vallen. Ik kan dus opmerken dat met crackling lint de snelheid wat opgevoerd kan worden?

idd en je kunt je crackling lint ook nog eens dubbel lagen zodat het nog een fractie sneller gaat:D

Je kan het vuurwerk eraan monteren doormiddel van ti-raps dat werkt het beste. Het lont ontbrand 25 seconden per meter dus let daar wel op met doorlonten. :wink:

Thanks. Ik heb een boom voor de deur staan van ca 20 meter. dus ik haal de 10 meter versie en hang hem in de boom. dan vallen de tollen en knallers gewoon naar beneden tijdens een knetter douche.
En dan 4 Minuten genieten!

Heb aan de BB versie van dit spul (te koop bij loots) erg veel plezier gehad vorig jaar!
Af en toe een lintje voor het geluid neergooien, je kan ze per meerdere ophangen en als je er teveel heb (zoals ik) gewoon het opgerolde rolletje aansteken: heeft nog best wat weg van een NL matje!

ziet er erg leuk uit!
ik ga er ook wel een paar van halen!
en natuurlijk ook opgerolt laten.
maak dan ook een filmpje.

De 1 meter versie is misschien 8 cm diameter. De 3 meter versie rond de 12 ofzo. De 10 meter rolletjes zijn rond de 30 cm diameter ofzo.

Ik heb 2x de 3 meter versie besteld, gewoon om te proberen;)
Lijken me wel leuk, een keer iets anders dan de standaard matjes, ook verkopen ze het hier in de buurt niet echt, dus dat heeft ook wel weer wat:P

Back
Bovenaan