Mag een Consument een show schieten.

jakhal

Banned
Mede freaks,

Onder het douche vroeg ik mij het volgende af.
Mag een freak zoals wij of een consument eigenlijk een showtje schieten met consumenten vuurwerk. Dus als b.v een buurtvereniging, een kroeg of een bejaardenhuis je benaderd en je daarvoor vraagt.
Wat is hier eigenlijk de wet en regelgeving voor?

Kijkende naar sommige shows die hier de revue passeren van enkele members, dat zijn volwaardige shows met consumenten vuurwerk.

Je mag een show maken van alle potten die je in je bezit hebt, met de volgende regels:
Niet meer dan 25 kg
De cakes apart afsteken.
En alleen op 31 december tussen 18.00u en 2.00u

Je mag een show maken van alle potten die je in je bezit hebt, met de volgende regels:
Niet meer dan 25 kg
De cakes apart afsteken.
En alleen op 31 december tussen 18.00u en 2.00u

Je mag wel een show maken met meer dan 25kg.
je mag alleen niet meer opgeslagen in huis hebben..

Klopt als een bus. Per huishouden 25 kilo. Ben je met 10 huishoudens dan mag je een show van 250 kilo ontsteken tussen 18.00 en 02.00.

Doorlonten en electriche ontstekers zijn verboden

Ik denk dat hij gewoon met oud en nieuw bedoeld. Maar dat mag inderdaad. Ik doe het ook al jaren. Doorlonten mag niet maar met een aansteekfakkel is het goed te doen.

Feitelijk houd dat dan in, dat er dus lijfelijk 10 personen aanwezig moeten zijn om de show te schieten van 250kg of mogen die erbij staan als toeschouwer, en dat 1 persoon fakkelt.

Klopt als een bus. Per huishouden 25 kilo. Ben je met 10 huishoudens dan mag je een show van 250 kilo ontsteken tussen 18.00 en 02.00.

Doorlonten en electriche ontstekers zijn verboden

Zover ik heb begrepen moet je het door 10 mensen laten aanleveren als je 250KG vuurwerk wilt afsteken. Als het eenmaal op een openbare plek staat dan is het geen probleem meer. Ik heb al jarenlang meerdere politieagenten als publiek en die hebben alleen maar complimenten gegeven!

Zo gaat dat meestal ook, zolang je je gedraagt tolereren ze best veel.

Zover ik heb begrepen moet je het door 10 mensen laten aanleveren als je 250KG vuurwerk wilt afsteken. Als het eenmaal op een openbare plek staat dan is het geen probleem meer. Ik heb al jarenlang meerdere politieagenten als publiek en die hebben alleen maar complimenten gegeven!

Ja fakkelen mag Maar het vermenigvuldigen of aan elkaar verbinden (doorlonten)is verboden.Hierin Duitsland word doorlonten wel geaccepteerd en zelfs een beetje gepromoot door Fabrikanten zoals je Verbundbatterieen kan kopen,worden ook schietkisten en doorlontpakketjes aangeboden :D

Er zijn geen regels over hoeveel kg je mag afsteken als het maar door tien huishoudens is aangeleverd.

In het nieuwe vuurwerkbesluit lees ik weinig over doorlonten. Hoe doen de 2 kg bakken het anders? Zelfde geld voor het afsteken op afstand Ik ga lekker met een schietsysteem bezig ;)

Een cake mag niet meer als 500 gram totaal bevatten, koppel je 4 cakes van 500 gram aan elkaar heb je eigenlijk een cake van 2000 gram, en dat valt onder 1.3 dus illegaal.
Kwa schietsysteem geld ook, je mag het in bezit hebben net als ontstekers, maar je mag het als consument niet toepassen op vuurwerk.

En toch mag het doorlonten wel, alleen het modificeren van een cake mag niet. Zoek maar op, er is geen verbod op doorlonten, zo staat het nergens beschreven. En anders een x aantal lontjes aan zijkant plakken waar lont loopt en dat ook bij andere cake doen. Zet je ze tegen elkaar aan, ze zijn dan niet doorgelont, maar zullen elkaar wel aansteken. Net zoals de Geisha boxen. (mooi bedacht trouwens. :)

Een cake mag niet meer als 500 gram totaal bevatten, koppel je 4 cakes van 500 gram aan elkaar heb je eigenlijk een cake van 2000 gram, en dat valt onder 1.3 dus illegaal.

Dat laatste is niet juist. De UN/ADR classificatie zoals 1.4G of 1.3G zegt niets over illegaal of legaal. Het zegt iets over het risico op ontploffen. Een losse Silver Salute is 1.3G, maar hardstikke legaal om als consument te bezitten. Vier 500 grammers bij elkaar in een doos, maakt samen 2000 gram kruit, maar dat is niet automatisch 1.3G.

Kwa schietsysteem geld ook, je mag het in bezit hebben net als ontstekers, maar je mag het als consument niet toepassen op vuurwerk.

Ontstekers mag je niet in je bezit hebben.
Waarom niet?
Consumentenvuurwerk valt onder het UN nummer 0336 1.4G en 0337 1.4S.
Onstekers dragen het UN nummer
0121; 0131; 0314; 0315; 0325; 0454 1.4S
Bij een eventuele aanhouding met een rechtzaak ga je hier op nat.

Aanbrengen van ontstekers ook talon valt onder modificeren van het product dus derhalve verboden!

Back
Bovenaan