little general

Nitraat12

VWC lid
wat vinden jullie van deze knaller?
31720little20generalxy8.th.jpg

Toen ik hem aanstak vond ik hem echt bagger, het snipper effect is wel lachen alleen ik koop ze niet meer voor dat geld.(75 cent voor 5stuks)

Laatst bewerkt door een moderator:
tja little general.. ophef geweest om niks, ik noem dit een waardeloos stuk vuurwerk, doe mij maar gewoon de ouderwetse astronautjes van vroegaah

Van één pakje knalden er 2, de rest was meer een kleifontein.
Bij de overige 3 was het niet meer dan: ffwoem... met een mooie bruine wolk:shocked:

Absolute rotzooi.
Veel te duur, je kan beter gewoon een pak kanonslagen/astronauten kopen.
Veel weigeraars.

Laatst bewerkt:
Ze zien er robuust uit en je zou zeggen dat er een behoorlijke knal vanaf
komt, maar niets is minder waar. De knal was nouwelijks harder dan de
Kanonslag RWB (Lesli) die ik had en er zaten veel weigeraars bij :sad:

Voor mij geen Little Generals meer :wink:

Idd slechte dingen. Dit jaar worden de knallen hopelijk wel goed aangepast aan de verruimde NL regels!:rolleyes:
Ik wil geen 2e Little General op de markt zien, laat staan kopen:frusty:

Super Thunders van Black Smith collectie zijn trouwens net zo abominabel slecht. Dat even ter zijde. Ongeveer net zo groot, te zo slecht en allebei te duur.

Klopt, we zijn helaas allemaal erg teleurgesteld in "de nieuwe knallers". De enige goedknallende (en snipperende) kanonslag die ik in handen heb gehad afgelopen seizoen was de Super Böller E van GBV. Dit bleek een oude voorraad (2000) te zijn, welke destijds te hard knalde voor Nederlandse begrippen.

Maar de echte winnaar kwam uit onverwachte hoek: diverse grondbloemen met knal (bijvoorbeeld de GBV Twister) knalde en snipperde uitstekend! De lichte flits bij de knal deed ons al het nodige vermoeden, maar Poziloc (FPM) kon het bevestigen: er bleek flashkruit in verwerkt te zijn. Dit is officieel (nog) niet niet toegestaan in Nederland, maar omdat meerdere fabrikanten dit deden lijkt het alsof dit zo afgesproken is. Het werd in elk geval (gelukkig!) gedoogd en ik hoop ze dit jaar opnieuw in de schappen te zien. Wel ironisch dat je in Nederland grondbloemen moet kopen voor een degelijke knal :bonk:

Ik ben voorlopig niet optimistisch over het echte knalvuurwerk dat we in Nederland het komende seizoen zullen zien. Vorig seizoen was dermate teleurstellend, terwijl er achter de schermen wel degelijk hard aan gewerkt is, dat ik er momenteel geen vertrouwen in heb dat het nu plots wel correct gefabriceerd zal worden. Daarnaast weet ik dat men ons in China maar lastige klanten vind. Iets hard of zacht laten knallen kunnen ze. Maar wij willen knallers (conform de regelgeving) die precies op een bepaald niveau knallen en zeker niet daarboven (liefst ook niet te ver daaronder). Dat vergt tijd, geld en soms zelfs een andere productiemethode.

Groet,
Cameo

Niks toe te voegen aan het verhaal van Cameo.
Behalve nog eventjes de makers bedanken voor de niet weg te krijgen bruine plekken op me terras! :wink:
:bye:

Niks toe te voegen aan het verhaal van Cameo.
Behalve nog eventjes de makers bedanken voor de niet weg te krijgen bruine plekken op me terras! :wink:
:bye:

omg firespree pieperd je gaat toch ook geen knallers afsteken op je sier terras achter.. haha dat is mij thuis vroeger ten strengste verboden als ik dat ging doen.. je weet dat er plekken kunnen onstaan:D

Ze zien er wel vet uit, je zou denken dat er een harde klap vanaf komt...
Maar, aan jullie reacties gezien is het zelfs slechter als de oude stukken(wat er nu is) vuurwerk....
Bedankt:D, die ga ik dus echt niet kopen!:mad:

Ze zien er wel vet uit, je zou denken dat er een harde klap vanaf komt...
Maar, aan jullie reacties gezien is het zelfs slechter als de oude stukken(wat er nu is) vuurwerk....
Bedankt:D, die ga ik dus echt niet kopen!:mad:

Nou ja, ze zien er niet echt gevaarlijk uit in het echt moet ik zeggen.
De eerste die ik beetpakte zorgde gelijk voor een vieze bruine hand, stopkruit kroop er overuit.
Heb toen al mijn little general's op een hoopje gegooid en toen afgestoken.
Helaas toen zelfs veel weigeraars.
Ik dacht gelezen te hebben dat Wolff ze dit jaar niet meer verkoopt.

Back
Bovenaan