Limburgse vlaai na vuurwerkincident

De spelers van MVV hebben vanmiddag een Limburgse vlaai cadeau gekregen. Afzender was Fortuna Sittard, dat op die manier excuses aanbod voor een vuurwerkincident van vrijdag.

Tijdens de Limburgse derby (0-0) kreeg MVV-keeper Job Bulters een vuurwerkbom naar zich toegegooid. Fortuna-voorzitter Wil Meijers sprak de spelers van MVV vanmiddag toe. ,,Als MVV van het veld stapt na dat bomincident, ziet het er nog veel slechter uit voor Fortuna", aldus Meijers tegen L1.

,,We hebben alles gedaan om dit incident te voorkomen, en we hebben meegeholpen om de dader op te sporen."

Het wachten is nu op uitspraak van de KNVB. De bond bestudeert eerst de rapporten van de veiligheidsrapporteur, scheidsrechter Van Boekel en Fortuna Sittard.''

Doelman Bulters doet geen aangifte bij de politie tegen de man die de bom gooide. ,,Ik zie daar het nut niet van in. Die supporter wordt door Fortuna straks al hard genoeg gestraft."

Bekijk hieronder beelden van de wedstrijd met daarin het vuurwerkincident (op 1.00 minuut).

ad.nl

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Steek je vuurwerk gewoon veilig voor of na de wedstrijd af of bij de training, ga er niet idioot mee lopen gooien! Vuurwerk bij voetbal is hartstikke gezellig maar niet op zo'n manier.
Zou toch geen cobra zijn geweest? Voor een nitraat met vlam klinkt het wel erg hard daar in een groot stadion, iemand enig idee wat het desbetreffende stuk vuurwerk was?

Lijkt sterk op een cobra, en aan de rookpluim te zien zal het ook wel zoiets geweest zijn.
Denk dat de keeper daar nog niet mee klaar is, die moet zeker gehoorschade opgelopen hebben.

Ik zag dit inderdaad toen ik de wedstrijd op tv keek.. dat was een beste klap, waarvan Bulters waarschijnlijk nog wel even een piepje in zijn oren heeft gehoord.
Belachelijk weer dit soort acties.. mensen die dit doen mogen ze nooit meer toelaten in een stadion! Je brengt mensen in gevaar, en dit kan absoluut nooit de betekenis zijn geweest van: gezelligheid in een stadion.
Stadionfakkels tot daar aan toe, maar knallers hebben in een stadion niets te zoeken.
Ik zeg: permanent stadionverbod voor deze man.

En even over die Limburgse vlaai.. ik was het niet:p

Het lijkt hier nog goed af te lopen, als je goed kijkt zie je dat de keeper er naar toe loopt, om "de fakkel" op te pakken of weg te schoppen.

Al je hieronder kijkt naar de verhouding en kleur van de knaller lijkt het om een cobra te gaan. Stelletje idioten dat er bij loopt...

Eerste idee; dat is een corba.. Wat ben je toch enorm ziek in je hoofd om dat die kant op te gooien.
Stel je voor dat hij denk dat het een fakkel of iets is en hem aan de kant wil schoppen of iets dergelijk en dat hij dan afgaat! (ookal moet hij weten dat hij zich daar niet mee mag bemoeien, dat is zo afgesproken volgens mij)
Echt een zieken geest als je dit het veld op gooit..

Zit er trouwens een net daar bij die supporters? Dan moet iemand de gracht om het zo maar te noemen zijn ingelopen. Dat moet dan toch gezien zijn?

Ik persoonlijk denk aan een squalo. vergelijk maar

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Snap echt niet wat sommige mensen kan bezielen. Volgens mij beseffen ze niet eens wat dit soort vuurwerk kan aanrichten.
Levenslang stadion verbod + poging tot doodslag is zeker wel op zijn plaats.

We kunnen een discussie starten over wat voor knaller dit geweest zou kunnen zijn. Wat ik weet is dat het om een zware knaller ging, in ieder geval geen nitraat! Waarschijnlijk komen we er toch niet achter wat het exact was, dus lijkt mij het niet handig hier over te discussiëren:p

Hoop in ieder geval dat de keeper er niks aan over heeft gehouden al ben ik bang dat hij toch wel een flinke piep in zijn oor heeft. Ook hoop ik dat ze die bladaap zo snel mogelijk te pakken krijgen en hem is even wijs zullen maken dat hij dit beter niet had kunnen doen!

Als de squalo op zijn zij ligt en niet rechtop staat lijkt het veel minder. Daar komt nog is bij dat ze de squalo pas in beeld brengen vlak voordat hij knalt. :wink: Maar goed laten we maar weer ontopic gaan:)

lijkt me idd geen squalo maar een atomyc/cobra, die gast heeft in ieder geval gehoorschade dat kan niet anders met zown klap zo dichtbij. Bizar dit

Gister bij voetbalinternational werd hier ook over gepraat en was er nog een interview na de wedstrijd te zien. Waar de keeper Job Bulters verteld dat hij hem inderdaad wou op pakken en weg wou gooien en hij was wel even flink aangeslagen.

Het lijkt mij eerder een cobra / atomyc 3 en geen 6 (gelukkig voor die keeper) want het rookpluimpje is veel kleiner dan die van een cobra 6

of een folgore (aka cobra 3)

+ YouTube Video

Back
Bovenaan