lijst met emailsadressen alle kamerleden

deze is wel van vorig jaar zie ik.. weet niet of er veel verschil in zal zitten?

Ik heb vorige week alle mail-adressen in een lijst gezet (bron: https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden)

Krijg het bestand alleen niet als bijlage, dan maar zo....

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

En iedereen moet een email sturen ,copy paste desnoods een brief van een ander!!!

Hoe meer emails , hoe meer invloed je uitoefend!

Zeker sprinkhaan, iedereen mailen! Dat hun mailbox max ontploffen van de explosieve toename in de hoeveelheid mails voor behoud van de vuurwerktraditie.

Wat ook kan: Kopieer een mooi stukje tekst uit de brief van Magnum: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?59338-Veilig-Vuurwerk-Afsteken-en-de-Feiten en voeg de rest van het bestand als bijlage toe.

Niet alleen naar politici, maar ook naar de media. Tegengas! Samen redden we onze passie! #Laatonsvieren

Hieronder mijn mail die naar alle leden is gegaan,

Mocht je niet weten wat te sturen copy/paste, of pas het een beetje aan naar eigen inzicht:

Geachte Heer/Mevrouw,

Tot mijn grote verbazing las ik gisteren in de media het bericht m.b.t. een vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten, juist nu de besmettingen en opnames door het Coronavirus aan het afnemen zijn.

Vrijwel direct ben ik even wat cijfers gaan opzoeken over het aantal vuurwerk gerelateerde ziekenhuis opnames.

Dagelijks melden zich tussen de 5000 en 5500 mensen op de SEH (bron: www.volksgezondheidenzorg.info)
Tijdens de afgelopen jaarwisseling waren er 385 vuurwerk gerelateerde meldingen bij de SEH, 17% daar van is opgenomen, dit bedroegen 65 mensen. Totaal waren er 0 IC opnames (bron: VeiligheidNL)

Door Alcohol, in de zelfde nacht, zijn vele malen meer slachtoffers opgenomen geweest, terwijl het aantal vuurwerk slachtoffers al jaren daalde.
Ook vele geweldsincidenten zijn het gevolg van alcohol en drugs gebruik. (bron: www.AD.nl)

Op ruim 5000 mensen per dag, zullen de 385 mensen landelijk, wat neer komt op minder dan 1 persoon per gemeente, geen overbelasting van de zorg veroorzaken.

Dit jaar is ongeveer alles niet door gegaan, vakanties, evenementen, verjaardagen, bruiloften, uitgaan, theater etc etc...
Mensen zijn toe aan 1 klein lichtpuntje om het jaar af te sluiten met iets wat nog wél mag, vuurwerk afsteken.

Als ik zie hoe er in de straat gezelligheid ontstaat door vaders met hun zonen die genieten van vuurwerk, en even niet denken aan de dagelijkse problemen, kan dit toch niet óók nog eens afgepakt worden?!

Door het verbieden van consumenten vuurwerk zullen meer mensen een uitweg zoeken naar illegaal vuurwerk.

Toen vorige week bekend werd gemaakt dat er een eventueel verbod zou komen, stonden er vuurwerk files richting België, omdat daar de winkels een dag later zouden sluiten i.v.m. de lockdown daar (bron: www.bd.nl)

Een verbod boven op alles wat mensen dit jaar al hebben moeten missen, zal resulteren in een onrustige nacht, vol frustratie.
Wat juist voor meer overlast zal zorgen op de hulpdiensten.

Vanaf 1 December dit jaar, zijn vuurpijlen, singleshots en F3 vuurwerk verboden, vuurwerk wat relatief voor veel ongelukken zorgt.
Het vele malen stabielere siervuurwerk is veiliger en kan niet gebruikt worden om op hulpverleners te schieten.

Ik hoop dat u ook inziet dat een vuurwerkverbod niét de oplossing is, maar juist de spreekwoordelijke lont in het kruidvat.

M.v.g.

Dank je Palm Tree, ik ga jou bericht als basis gebruiken en aanpassen zodat het enigszins eigen is.

Goed bedoeld, het gaat tenslotte om het sturen en iedereen begrijpt het wel maar voor een ieder die nog iets gaat sturen: kruitvat, kruidvat is een winkel of een vat met kruiden.

(mijn eigen spelling is ook niet altijd correct in brieven en dergelijke)

Laatst bewerkt:
Na maandag zonet een tweede mail gestuurd naar alle leden van de tweede kamer. Inclusief de flyer van Mangnum Vuurwerk (waarvoor dank!)

Keep up the good work fokes!!

Wake up call illegaal vuurwerk

Geacht Kamerlid,

De handel in illegaal vuurwerk is aan het exploderen. Het schijnt dat alleen al Telegramgroepen sinds het fakenewsbericht van afgelopen maandag gegroeid zijn met meer dan 2.000 (!) leden. Mensen die nog nooit illegaal vuurwerk hebben afgestoken en dus niet weten waar ze aan beginnen. Levensgevaarlijk!

Probeert u het zelf maar!
Gisteren heb ik zelf de proef op de som genomen, ik wilde wel eens zien hoe makkelijk het is om aan illegaal vuurwerk te komen*. Nadat ik de Telegram-app op mijn telefoon heb gedownload lag de wereld van illegaal vuurwerk binnen 5 minuten aan m'n voeten! Onvoorstelbaar! (...) Probeert u het zelf maar eens uit. In Telegram hoeft u alleen maar te zoeken op het trefwoord 'vuurwerk'. Tientallen, honderden berichten van aanbieders door het hele land komen voorbij in een tijdsbestek van slechts enkele uren. En dat gaat maar door, en door, en door...

Zorg wordt extra belast
De handel in illegaal vuurwerk is momenteel booming. U wilt toch niet hebben dat levensgevaarlijke shells, zwaar knalvuurwerk (vergelijkbaar met handgranaten) in handen komt van uw buurman, uw familielid of wie dan ook. Alleen het idee al dat uw buurman in de schuur handgranaten en bommen heeft opgeslagen. Een toename van opgeslagen massaexplosief vuurwerk midden in woonwijken. Bizar toch? (...) Is het niet realistisch om te verwachten dat we met de jaarwisseling te maken krijgen met meer zware brandwonden, meer afgerukte ledematen, zelfs meer doden ten gevolge van illegaal vuurwerk? Dit belast de zorg toch alleen maar meer?

Helpt handhaving?
De staatssecretaris zegt dat er gehandhaafd zal worden op illegaal vuurwerk. Maar wist u dat momenteel slechts 3% van al het illegale vuurwerk in Nederland in beslag genomen wordt (zie bijgevoegde flyer)? Is het dan geen lachertje om te zeggen dat handhaving gaat werken en illegaal vuurwerk niet voor problemen gaat zorgen tijdens de jaarwisseling? Waar haalt u op zo korte termijn de capaciteit vandaan om in plaats van 3% ook maar 10% (ruim 3 keer zo veel) van het illegale vuurwerk te onderscheppen?

De zorg laat een ander geluid horen
Steeds meer komen er ook tegengeluiden vanuit de zorg. Professionele zorgverleners van gerenommeerde ziekenhuizen die aangeven dat een verbod zinloos is. Neem de zorgverleners van het HMC ziekenhuis in Den Haag: Artsen op spoedeisende hulp: ‘Alcoholverbod, dát helpt met oud en nieuw’

Of de traumachirurg van het brandwondencentrum van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam: Laten we alsjeblieft dit jaar nog afsluiten met een geweldig feest. 'Daar hoort vuurwerk bij'

Feitelijke informatie
In de bijlage vindt u een flyer met keiharde feiten. U krijgt hierdoor een juist beeld van waar de discussie om draait. De argumentatie voor een vuurwerkverbod is flinterdun, zeker met de dalende coronacijfers. Een verbod valt niet te rechtvaardigen!

Verantwoordelijkheid
U hebt een grote verantwoordelijkheid. Neemt u ook uw verantwoordelijkheid als de jaarwisseling uit de hand loopt? Als er meer ernstige slachtoffers en zelfs doden te betreuren valt als ooit tevoren door het toegenomen gebruik van illegaal vuurwerk? Als de zorg geconfronteerd wordt met een extra zware en langdurige belasting door zware brandwonden en afgerukte ledematen?

Laten we het gewoon bij veilig, legaal Nederlands consumentenvuurwerk houden! Dat scheelt tenminste slachtoffers.

Met vriendelijke groet,

*Uiteraard heb ik geen enkele intentie om daadwerkelijk illegaal vuurwerk aan te schaffen. Ik heb alleen gezocht naar illegaal vuurwerk om een feitelijk beeld te krijgen hoe groot dit probleem werkelijk is.

Mooie brief!

En al had je het wel, niemand die jou wat kwalijk neemt hoor, zou je gelijk geven.

*Uiteraard heb ik geen enkele intentie om daadwerkelijk illegaal vuurwerk aan te schaffen. Ik heb alleen gezocht naar illegaal vuurwerk om een feitelijk beeld te krijgen hoe groot dit probleem werkelijk is.

Mijn emaail naar de kamer is alweer de deur uit , deze keer iets minder schappelijk want ondertussen vraag ik me af of ze niet helemaal van de pot zijn gerukt ! Vuurwerk verbod want de zorg, en vervolgens lees je dat ze de seh afdelingen willen halveren!

Is dit kabinet nog wel bij zinnen ?
Een vuurwerkverbod want de seh is zo overbelast en vervolgens lees ik dat men voornemens is om de seh te halveren?
Ik wil hier veel woorden aan kwijt maar uit respect voor de medemens doe ik dat maar niet.

Wel wil ik dit kwijt....Schande dat dit land door een kleine groep haters op deze manier word ontkleed van 1 van zijn fijnste tradities waar alles staat voor gezelligheid en samen zijn met elkaar .
Een kleine groep verpest dit en heel het land moet hier voor boeten.
Is dit het Nederland wat wij willen zijn ? Het laatste lichtpuntje van 2020 ontnemen omdat dit kabinet zijn eigen handhaving en verplichtingen tegen over het volk niet waar kan maken?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/179...politiek-misbruikt-virus-voor-algeheel-verbod

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/21...n-tot-levensbedreigende-situaties-leiden.html

Ik heb ook iedereen een mail gestuurd. Ik vind het heel lastig om iets te schrijven. Ben meer een prater dan een schrijver. Maar ik dacht, ik wil er alles aan gedaan hebben om te proberen te voorkomen dat het verbod er komt. Dat ik iig het gevoel heb dat ik iets gedaan heb. Mijn tekst is niet zo lang/ mooi als andere maar hij is iig verstuurd!

Ik heb ook iedereen een mail gestuurd. Ik vind het heel lastig om iets te schrijven. Ben meer een prater dan een schrijver. Maar ik dacht, ik wil er alles aan gedaan hebben om te proberen te voorkomen dat het verbod er komt. Dat ik iig het gevoel heb dat ik iets gedaan heb. Mijn tekst is niet zo lang/ mooi als andere maar hij is iig verstuurd!

Elke inbreng is nodig! ,dus dikke prima.. :thumbup:

Back
Bovenaan