Levensgevaarlijke vuurwerkvondst bij 12-jarige jongen

Laat een ding duidelijk zijn, hij hoort geen nitraten te hebben maar

ik zie liever dat hij op een goede manier knalvuurwerk afsteekt, dan dat hij op zijn kamertje gaat zitten knutselen met buisjes/potjes los kruit en een Thunderking (of welke andere singleshot dan ook) uitelkaar origamit, ten einde op die manier in zijn knalbehoefte te voorzien.

De lachwekkende dramatisering in het artikel laat ik verder voor wat het is.

Ik was helaas net te laat voor de Böller A, de giga en de doodskoppers anders had ik die ook wel gestookt!

Vindt persoonlijk dat een kind van 12 niet met nitraten rond moet lopen. Afsteken op oudejaarsavond onder begeleiding van een volwassene vindt ik wel kunnen.
Begin langzamerhand steeds meer het onbehagelijke gevoel te krijgen, dat de vuurwerkhaters terrein aan het winnen zijn. De propagandamachine draait op volle toeren en niet zonder resultaat. Moet je daar de politie en media alleen de schuld van geven? Denk ik niet. Zijn de overlast veroorzakende figuren die de gelegenheid creëren voor deze berichtgeving.

There is no news like bad news Totalconfus.

Kranten kunnen nu ook artikelen schrijven over de voorpret. Over kinderen die folders uitpluizen, over de glinstering in hun ogen bij kwartiertje cat1 stoken in de achtertuin. Dat soort dingen. En dan op 1 januari een positieve editie met de feestelijkheden van Oud en Nieuw ipv de rottigheid van een paar raddraaiers. Maar dat gebeurt niet. Narigheid en controverse verkoopt nou eenmaal.

Er zijn meer mensen die verantwoordelijk met vuurwerk omgaan dan dat er onverantwoordelijke figuren zijn. De berichtgeving is tendentieus, onzijdig en niet zelden onjuist.

Back
Bovenaan