Levensgevaarlijke vuurwerkvondst bij 12-jarige jongen

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
UTRECHT - In Utrecht heeft de politie 144 nitraatbommen gevonden bij een 12-jarig jongetje. Het vuurwerk is in beslag genomen.

De jongen liep met vuurwerk te knallen op de Moezeldreef. Hij had toen ook vier illegale bommen op zak. Vervolgens gingen agenten naar zijn huis waar de rest van het vuurwerk werd aangetroffen.

De Utrechter krijgt een passende straf van Bureau Halt.

Bron

Dan moet je die reacties eens lezen. Een ene 'Pyro Piet' legt gewoon duidelijk uit dat het niet gevaarlijk is (de waarheid)! En dan reageert een ene Diana: opsluiten die aso gekken zoals Pyro Piet.

Dan moet ik echt moeite doen om me te beheersen.

Dan moet je die reacties eens lezen. Een ene 'Pyro Piet' legt gewoon duidelijk uit dat het niet gevaarlijk is (de waarheid)! En dan reageert een ene Diana: opsluiten die aso gekken zoals Pyro Piet.

Dan moet ik echt moeite doen om me te beheersen.

De feiten slaan in als een bom :p

Ik heb maar even gereageerd op ene 'Diana'.
Dat soort reacties als die Diana geeft krijg je nou van het domhouden en bang maken van de gemiddelde Nederlander met termen als "bommen"..

Kan Diana niks aan doen, die worden erbij gevoed vanuit de media.
Het is een beeldvorming die gewekt wordt die onjuist is, zie dat maar eens om te turnen.

Pyro Piet schiet zelf 4inch shells af, nou dat vind ik toch echt wel een andere categorie, en dat komt echt wel richting de kracht van een bommetje.

Volgens mij kunnen we allemaal wel concluderen dat een 12 jarige dit niet in zijn bezit hoort te hebben.

Jullie laten je weer veel te makkelijk opnaaien door die 'Diana'.

Wat betreft zo'n Pyro Piet, daarvan hoop ik altijd dat dat stiekem mijn buurman is met z'n 4" shells.
Ik houd wel van het betere spul, zullen we maar zeggen.

Pyro Piet schiet zelf 4inch shells af, nou dat vind ik toch echt wel een andere categorie, en dat komt echt wel richting de kracht van een bommetje.

4" shells zou ik niet naast mij willen hebben, qua kracht. Daar ben ik het mee eens. Maar om nou meteen diegene te verlinken gaat mij wat te ver.

Als hij 144 binkies onder zijn bed had liggen was het geen enkel probleem geweest. Want binkies knallen ongeveer net zo hard als nitraten.

Ach ik vind het mooi dat hij gepakt is het te gek voor woorden dat het normaal wordt gevonden dat iemand van 12 met zulk gevaarlijke bommen rond loopt:rolleyes:.

Ach ik vind het mooi dat hij gepakt is het te gek voor woorden dat het normaal wordt gevonden dat iemand van 12 met zulk gevaarlijke bommen rond loopt:rolleyes:.

Opzich ook goed dat deze knul is gepakt.
12 jaar en dan al met nitraten/thundercrackers op zak vind ik onverantwoord (en zo blijkt ook uit het voortijdige geknal).
Toen ik 12 was stak ik onder toezicht van mijn ouders Kanonslagen en een romeinse kaars af in de tuin.

'Levensgevaarlijk 144 bommen' a.k.a. ongeveer 7 pakjes nitraten die over de grens voor een prikkie te kopen zijn... Lachwekkend die bangmakerij weer

Ach kom ik net als de meeste hier echt niet tegen vuurwerk(ik vind het soms wel leuk om te pesten)maar in mijn jeugd speelde wij met astronaut thunder en djf achtig spul.maar 12 met nitraten vind ik niet kunnen.

Back
Bovenaan