Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
gelukkig heb k ze niet maar last? zo horen enkel een harde knal ze worden heus niet doof
@vuurwerkteamzuid,
Het werkt toch niet zo, dat als je alleen lichamelijke schade ergens aan oploopt dat je het dan als 'last' kan zien? Denk gewoon aan je mede mens en je omgeving, dan is de kans zelf ook kleiner dat ze gaan klagen! Dan heb je beide een leuk oud en nieuw. Maarja je moet zelf weten wat je doet, ik geef alleen maar tips.
Wat me opvalt zijn sommige negatieve reacties op dit artikel.
Ze maken in mijn ogen idd wat fouten qua namen. Aan de andere kant, wat wil je dan?
Dat ze helemaal geen artikel maken over gevaarlijk vuurwerk? Dat ze in zo'n artikel zeggen, het is niet gevaarlijk als je er maar gewoon mee omgaat? Dat is een lekkere boodschap.
Ik ben het er mee eens dat het levensgevaarlijk is. En dat dit eigenlijk gewoon niet in Nederland thuis hoort. Ik houd zelf ook wel van een flinke knal, maar dit geeft overlast en word veelal gebruikt om dingen op te blazen.
Nu kun je zeggen: dat doe ik niet. Nee maar 5 anderen wel.
Ik snap voor een deel de reactie wel, maar snap ook de positie van de overheid en televisie.
greetzz
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Voorlichting geven over vuurwerk moet zich vooral focussen op het voorlichten, niet het bang maken van mensen. En wat versta je onder gevaarlijk vuurwerk? Babypijltjes zijn gevaarlijk voor de ogen, cakes kunnen omvallen, fonteintje kunnen uit elkaar knallen.
Elk vuurwerk heeft zo zijn gevaar (neenee, probeer het maar niet te ontkennen). Maar door netjes de regels te volgen wordt het risico tot een minimum beperkt. Ik ben geen voorstander van het gebruik van professioneel vuurwerk door consumenten, laat dat duidelijk zijn!
Als je als overheid/instantie een voorlichtende/waarschuwende rol wilt innemen, zorg dan dat je je bronnen checkt. Zorg dan dat je voldoende kennis hebt over het product waar je voor waarschuwt, dat maakt het allemaal een stuk geloofwaardiger.
ik heb het zovaak gezegd ze doen net alsof binladen gaat shoppen in belgie terwijl ze daar mooi goedgekeurd vuurwerk hebben als je weet wat je vroeger kon krijgen in nederland bv vergelijkbaar spul als golden dragon maar het is de antivuurwerk overheid die alleen nederlands overbetaald omwaai vuurwerk wil toestaan.iedereen weet dat wortels gezond zijn maar als ik hem met geweld in je oog prop word je blind JUIST GEBRUIK VAN VUURWERK MAAKT HET VEILIG HOE ZWAAR HET DAN OOK IS kijk eens naar een spaanse mascletta midden in de stad met zwaare shells niks aan de hand WAAROM deskundig gebruik van vuurwerk
Een 8" Studata is ook levensgevaarlijk maar dat is toch ook nog steeds vuurwerk? Dat vind ik een beetje een drogreden hoor.Dit soort zaken kun je ook niet onder het hoofdje vuurwerk scharen, het loopt bijna tegen een klein explosief aan, als het dat al niet is. En dat het levensgevaarlijk is kan ik mij compleet bij aansluiten en vind het ook ronduit belachelijk dat er zulk soort dingen in de handel zijn![]()
ik kan zien aan deze reactie dat er weer een hoog youtube gehalte heerst van betweterigheid mensen die niks nuttigs te doen hebben buiten het neerhalen van anderen ik zeg hier maar een ding op en zal me hier met jou niet verder onderhouden K.D.T.
ik kan zien aan deze reactie dat er weer een hoog youtube gehalte heerst van betweterigheid mensen die niks nuttigs te doen hebben buiten het neerhalen van anderen ik zeg hier maar een ding op en zal me hier met jou niet verder onderhouden K.D.T.