Levensgevaarlijk vuurwerk

gelukkig heb k ze niet maar last? zo horen enkel een harde knal ze worden heus niet doof

nee klopt,
maar er zijn genoeg mensen die aan vuurwerk een hekel hebben, en dan vind ik het niet nodig om midden in een woonwijk tussen de huizen cobra's aftesteken. en ja in een weiland dat is natuurlijk wel zonde van je knaller, maar je kunt het zoals masterbsc al zegt ook gewoon op parkeerplaatsen of pleintjes afsteken,
en het zijn natuurlijk prachtige dingetjes die cobra's en ik denk dat menig vuurwerkfreak ze wel een keer wil hebben

@vuurwerkteamzuid,

Het werkt toch niet zo, dat als je alleen lichamelijke schade ergens aan oploopt dat je het dan als 'last' kan zien? Denk gewoon aan je mede mens en je omgeving, dan is de kans zelf ook kleiner dat ze gaan klagen! Dan heb je beide een leuk oud en nieuw. Maarja je moet zelf weten wat je doet, ik geef alleen maar tips.

@vuurwerkteamzuid,

Het werkt toch niet zo, dat als je alleen lichamelijke schade ergens aan oploopt dat je het dan als 'last' kan zien? Denk gewoon aan je mede mens en je omgeving, dan is de kans zelf ook kleiner dat ze gaan klagen! Dan heb je beide een leuk oud en nieuw. Maarja je moet zelf weten wat je doet, ik geef alleen maar tips.

snap ik snap ik
maar het lijkt mij geen last als je uns 3 x op dag een zware knal hoort :)

@ vuurwerkteamzuid
ik zie dat je last hebt van tunnelvisie, denk ook is aan andere mensen en ga niet *****n in woonwijken met zwaar vuurwerk

-edit ohw laat maar ik zie nu pas dat hij geblokkeerd is.

Laatst bewerkt:
Wat me opvalt zijn sommige negatieve reacties op dit artikel.
Ze maken in mijn ogen idd wat fouten qua namen. Aan de andere kant, wat wil je dan?
Dat ze helemaal geen artikel maken over gevaarlijk vuurwerk? Dat ze in zo'n artikel zeggen, het is niet gevaarlijk als je er maar gewoon mee omgaat? Dat is een lekkere boodschap.
Ik ben het er mee eens dat het levensgevaarlijk is. En dat dit eigenlijk gewoon niet in Nederland thuis hoort. Ik houd zelf ook wel van een flinke knal, maar dit geeft overlast en word veelal gebruikt om dingen op te blazen.
Nu kun je zeggen: dat doe ik niet. Nee maar 5 anderen wel.
Ik snap voor een deel de reactie wel, maar snap ook de positie van de overheid en televisie.
greetzz

Wat me opvalt zijn sommige negatieve reacties op dit artikel.
Ze maken in mijn ogen idd wat fouten qua namen. Aan de andere kant, wat wil je dan?
Dat ze helemaal geen artikel maken over gevaarlijk vuurwerk? Dat ze in zo'n artikel zeggen, het is niet gevaarlijk als je er maar gewoon mee omgaat? Dat is een lekkere boodschap.
Ik ben het er mee eens dat het levensgevaarlijk is. En dat dit eigenlijk gewoon niet in Nederland thuis hoort. Ik houd zelf ook wel van een flinke knal, maar dit geeft overlast en word veelal gebruikt om dingen op te blazen.
Nu kun je zeggen: dat doe ik niet. Nee maar 5 anderen wel.
Ik snap voor een deel de reactie wel, maar snap ook de positie van de overheid en televisie.
greetzz

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Voorlichting geven over vuurwerk moet zich vooral focussen op het voorlichten, niet het bang maken van mensen. En wat versta je onder gevaarlijk vuurwerk? Babypijltjes zijn gevaarlijk voor de ogen, cakes kunnen omvallen, fonteintje kunnen uit elkaar knallen.

Elk vuurwerk heeft zo zijn gevaar (neenee, probeer het maar niet te ontkennen:p). Maar door netjes de regels te volgen wordt het risico tot een minimum beperkt. Ik ben geen voorstander van het gebruik van professioneel vuurwerk door consumenten, laat dat duidelijk zijn!:)

Als je als overheid/instantie een voorlichtende/waarschuwende rol wilt innemen, zorg dan dat je je bronnen checkt. Zorg dan dat je voldoende kennis hebt over het product waar je voor waarschuwt, dat maakt het allemaal een stuk geloofwaardiger.

ik vind het illegale vuurwerk geen probleem alleen er zijn best veel randdebielen die ze in woonwijken enz afsteken, als iemand bv een cobra 6 op een veldje afsteekt dan hebben mensen er minder last van ipv in een straat

Ik ben het niet helemaal met je eens.
Voorlichting geven over vuurwerk moet zich vooral focussen op het voorlichten, niet het bang maken van mensen. En wat versta je onder gevaarlijk vuurwerk? Babypijltjes zijn gevaarlijk voor de ogen, cakes kunnen omvallen, fonteintje kunnen uit elkaar knallen.

Elk vuurwerk heeft zo zijn gevaar (neenee, probeer het maar niet te ontkennen:p). Maar door netjes de regels te volgen wordt het risico tot een minimum beperkt. Ik ben geen voorstander van het gebruik van professioneel vuurwerk door consumenten, laat dat duidelijk zijn!:)

Als je als overheid/instantie een voorlichtende/waarschuwende rol wilt innemen, zorg dan dat je je bronnen checkt. Zorg dan dat je voldoende kennis hebt over het product waar je voor waarschuwt, dat maakt het allemaal een stuk geloofwaardiger.

Doen ze bewust joh. Ze willen helemaal geen mondige burger met kennis hebben. Liever gewoon mensen dom houden en bang maken. Is makkelijker te beheersen.

ik heb het zovaak gezegd ze doen net alsof binladen gaat shoppen in belgie terwijl ze daar mooi goedgekeurd vuurwerk hebben als je weet wat je vroeger kon krijgen in nederland bv vergelijkbaar spul als golden dragon maar het is de antivuurwerk overheid die alleen nederlands overbetaald omwaai vuurwerk wil toestaan.iedereen weet dat wortels gezond zijn maar als ik hem met geweld in je oog prop word je blind JUIST GEBRUIK VAN VUURWERK MAAKT HET VEILIG HOE ZWAAR HET DAN OOK IS kijk eens naar een spaanse mascletta midden in de stad met zwaare shells niks aan de hand WAAROM deskundig gebruik van vuurwerk

ik heb het zovaak gezegd ze doen net alsof binladen gaat shoppen in belgie terwijl ze daar mooi goedgekeurd vuurwerk hebben als je weet wat je vroeger kon krijgen in nederland bv vergelijkbaar spul als golden dragon maar het is de antivuurwerk overheid die alleen nederlands overbetaald omwaai vuurwerk wil toestaan.iedereen weet dat wortels gezond zijn maar als ik hem met geweld in je oog prop word je blind JUIST GEBRUIK VAN VUURWERK MAAKT HET VEILIG HOE ZWAAR HET DAN OOK IS kijk eens naar een spaanse mascletta midden in de stad met zwaare shells niks aan de hand WAAROM deskundig gebruik van vuurwerk

Nu aub nog 1x maar dan met hoofdletters, punten en komma's.

ik kan zien aan deze reactie dat er weer een hoog youtube gehalte heerst van betweterigheid mensen die niks nuttigs te doen hebben buiten het neerhalen van anderen ik zeg hier maar een ding op en zal me hier met jou niet verder onderhouden K.D.T.

Ik snap heel goed wat chappie bedoeld hoor. En hij heeft ook gewoon gelijk.
Ze willen mensen zoveel mogelijk angst aanjagen zodat ze in Nederland hun vuurwerk kopen. En de staat geen belastingcenten misloopt.

Niet het vuurwerk is gevaarlijk maar de gebruiker. Het is hetzelfde als dronken achter het stuur kruipen in plaats van nuchter.
Als je fatsoenlijk met vuurwerk omgaat is de kans dat er wat mis gaat bijzonder klein.

dennis op jou kan ik wel reageren niet omdat je in mijn straatje ***t maar omdat je snapt dat het om vuurwerk gaat.even ter verduidelijking ik ben er niet voor om 6 inch shells in de straat af steken niet omdat dat niet kan maar omdat de meesten er niet mee om kunnen gaan.mensen worden al bang gemaakt voor sterretjes hier .men wil hier kvuurwerk verkopen voor zo veel mogelijk euri,s die dan lekker in in onze staatskas verdwijnt.

Is het echt nodig elke keer deze discussie te voeren.
Je moet regels hebben omdat je anders nergens blijft en er wel ongelukken komen.
niet iedereen gaat verstandig om met vuurwerk. ook niet met legaal vuurwerk hier in Nederland. Dus je moet richtlijnen geven. En daar kun je het mee eens zijn of niet.
Deal with it.
greetzzz

Dit soort zaken kun je ook niet onder het hoofdje vuurwerk scharen, het loopt bijna tegen een klein explosief aan, als het dat al niet is. En dat het levensgevaarlijk is kan ik mij compleet bij aansluiten en vind het ook ronduit belachelijk dat er zulk soort dingen in de handel zijn :sad:
Een 8" Studata is ook levensgevaarlijk maar dat is toch ook nog steeds vuurwerk? Dat vind ik een beetje een drogreden hoor. :no:

ik kan zien aan deze reactie dat er weer een hoog youtube gehalte heerst van betweterigheid mensen die niks nuttigs te doen hebben buiten het neerhalen van anderen ik zeg hier maar een ding op en zal me hier met jou niet verder onderhouden K.D.T.

Misschien kwam het grof over hoor.

Maar het was meer om jou post te begrijpen, omdat ik nieuwsgierig ben wat je duidelijk probeerd te maken.

Oke.Oke. Wacht even. Iemand wijst jou erop dat je hier geacht word met een fatsoenlijk leesbare posts te komen en dan kom je met zo'n reactie? Ten eerste je bumbt een topic waarin geen relevante informatie staat voor 99% van de VWCers is deze discussie vorig jaar namelijk al gevoerd.
Ten tweede kom je met posts waarin Nederlands ver te zoeken is en dan ga je ook nog iemand die wel weet hoe het moet uitmaken voor betweter en dat die niks beters te doen heeft. :bonk:

Sorry heren dit moest er even uit.

Back
Bovenaan