Levensgevaarlijk vuurwerk

moontan

VWC lid
Levensgevaarlijk vuurwerk
woensdag 25 november 2009 16:35

MERSFOORT/HOOGLAND - Een 46-jarige Amersfoorter die tweeduizend kilo vuurwerk 'levensgevaarlijk' had opgeslagen in een zeecontainer, is maandag door de politierechter in Utrecht veroordeeld tot 180 uur werkstraf en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. De officier van justitie had zes maanden celstraf geëist waarvan twee voorwaardelijk.

De politie kreeg een anonieme tip dat de Amersfoorter die eigenaar is van een bloemenwinkel, illegaal in vuurwerk handelde. De politie deed daarop een inval in de woning, in de bloemenwinkel in een zeecontainer die aan de verdachte toebehoorde. In de zeecontainer lag tweeduizend kilo vuurwerk opgeslagen. Een groot deel van dat vuurwerk was ook nog eens verboden in Nederland.

De verdachte verklaarde bij de politie dat het vuurwerk voor eigen gebruik was. Op de zitting liet hij verstek gaan. Zijn raadsman J. Dassen wees erop dat de Amersfoorter die tot voor kort legaal in vuurwerk handelde gewoon al een voorraad besteld had. voor het komende jaar. Hij had geen kluis meer en omdat hij niet wist waar hij met dit vuurwerk heen moest, had hij de zeecontainer gehuurd, vertelde de advocaat.

De officier noemde dat levensgevaarlijk. Zij wees erop dat er zoals in Enschede grote ongelukken gebeuren wanneer vuurwerk niet veilig wordt opgeslagen. De officier wees erop dat de man een lang strafblad had. Hij blijft maar dingen doen die niet mogen, concludeerde de officier. Zij eiste daarom gevangenisstraf. De rechter legde toch een werkstraf op omdat de Amersfoorter nog niet eerder wegens vuurwerk veroordeeld is

http://www.destadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Levensgevaarlijk-vuurwerk.456865.news

Een 46-jarige Amersfoorter die tweeduizend kilo vuurwerk 'levensgevaarlijk' had opgeslagen in een zeecontainer

Jaja heel de wijk had opgeblazen kunnen worden!

Zijn raadsman J. Dassen wees erop dat de Amersfoorter die tot voor kort legaal in vuurwerk handelde gewoon al een voorraad besteld had. voor het komende jaar. Hij had geen kluis meer en omdat hij niet wist waar hij met dit vuurwerk heen moest, had hij de zeecontainer gehuurd, vertelde de advocaat.

Dit is niet echt slim te noemen.

De officier noemde dat levensgevaarlijk. Zij wees erop dat er zoals in Enschede grote ongelukken gebeuren wanneer vuurwerk niet veilig wordt opgeslagen.

Pfff die Officier heeft ook de klok horen luiden...alleen weet die niet waar de klepel hangt!

Zij wees erop dat er zoals in Enschede grote ongelukken gebeuren wanneer vuurwerk niet veilig wordt opgeslagen.

Juist, net als "er gebeuren grote ongelukken als mensen auto's besturen, net als laatst op de a28", echt een onzinstelling. Het kan fout gaan, maar zelfs met foute opslag gaat het in 99% van de gevallen goed, daarnaast is er nogal wat verschil tussen zeer zwaar prof. vuurwerk (en zelfs munitie/landmijnen oid.) zoals in enschede, of een containertje met legaal vuurwerk.
Niet verstandig om iemand die zo makkelijk beinvloedbaar is en alles maar klakkeloos aanneemt tot officier van justitie te benoemen.

Altijd dat gezeur van verkeerde opslag... heeft iemand al eens gehoord van een grote vuurwerkramp in nederland die niet enschede heete?? nou?? en er gaan heel wat kilo's bij mensen hun huis binnen..:bye:

hij heeft er tenminste nog een zeecontainer voor gehuurd. hij kon ze ook los opslaan. dus hij was weldeglijk wel ''veilig'' bezig.

... De officier noemde dat levensgevaarlijk. Zij wees erop dat er zoals in Enschede grote ongelukken gebeuren wanneer vuurwerk niet veilig wordt opgeslagen. ...
Ah, het wordt weer vergeleken met Enschede. Had deze man dan soms ook afgekeurde landmijnen voor de Landmacht in die zeecontainers gestopt?

Mag ik het lichtzinnige gebruik van het geladen begrip "Enschede" in dergelijke uitingen nomineren tot dooddoener van het afgelopen decennium?

Cameo

Helemaal met je eens... Echt niet meer normaal.

Ah, het wordt weer vergeleken met Enschede. Had deze man dan soms ook afgekeurde landmijnen voor de Landmacht in die zeecontainers gestopt?

Mag ik het lichtzinnige gebruik van het geladen begrip "Enschede" in dergelijke uitingen nomineren tot dooddoener van het afgelopen decennium?

Cameo

hij heeft er tenminste nog een zeecontainer voor gehuurd. hij kon ze ook los opslaan. dus hij was weldeglijk wel ''veilig'' bezig.

haha, klinkt heel leuk, maar ik heb liever dat vuurwerk gewoon ontploft als het in een plastic zakken zit dan in een zeecontainer hoor ;).. de term scherfwerking?

helemaal mee eens Cameo. ik denk dat ze enschede zien als iets waarover we nog jaren lang op terug kunnen wijzen. zij het niet relevant, dat doet er niet toe..

Laatst bewerkt:

Maar die in Culemborg daar zijn toen (gelukkig!) geen doden gevallen.
Maar wat Enschede betreft dat verhaal blijf je nog jarenlang horen vrees ik, daar hebben ze het over 10 jaar (2020) nog wel over. Echter ik denk dat het uiteindelijk wel een keer zal weg ebben, maar dan ben je denk ik al wel gauw zo'n 20 jaar verder, dan zitten we zo rond 2030 en dan hoop ik 57 te zijn. Tegen die tijd zal/kan die biezelveld en z'n media-aanhang allang onder de groene zoden liggen. Dan hebben we daar in ieder geval geen last meer van.

Back
Bovenaan