Levensgevaarlijk vuurwerk per post

Als het vuurwerk gewoon legaal in Polen is, moet men niet met argumenten komen om die mensen die het verzenden aan te pakken.
Het ligt echt aan de persoon die het besteld.

ik denk dat het niet toegestaan is om vuurwerk te verzenden via de post.Als ze in polen nou die figuren pakken is het hele zooitje toch opgeruimd?

Ik begrijp dat het nogal een uitgebreid artikel is? Wil iemand die een abonnement op het AD heeft, of deze krant heeft gekocht, dit artikel inscannen? Ik denk dat anderen, behalve ikzelf, dit ook wel willen lezen.

Hier wordt de drukverplaatsing bedoeld. Deze is wel degelijk zo sterk als die van een handgranaat. Enige verschil is dat een delova of cobra van karton is en een handgranaat van metaal. Het is vervelend om te lezen dat ze steeds die vergelijking maken. Maar goed het vuurwerk waar over gesproken word is ook zeker geen speelgoed dat je even per post verstuurd en wordt door velen onderschat.

Ja oke, maar dit soort berichten wekken altijd de indruk richting pijpbommen, want Delova Ranas bezitten geen scherven! Er zit niet eens beton in !

Ik bedoelde gewoon weer eens te zeggen dat vuurwerk voor de zoveelste keer word zwart gemaakt. :cry:

En voor de haters die zeggen dat delova rana geen vuurwerk meer is, Het is gewoon een groundsalute die net zo goed OOK in shows gebruikt kan worden.

achja als ze die gasten pakken, komt er wel weer iemand anders die het gaat versturen, en zolang ze niet in de pakketjes kunnen kijken blijft het probleem gewoon bestaan.

Gewoon de boel daar hier in Nederland legaliseren, dan is het probleem opgelost.
Maar zolang dat niet gebeurt en het grondknalvuurwerk niet harder mag gaan dan een "kikkerdreet" in Nederland, zul je dit probleem altijd houden!

De Nederlandse vrachtwagenchauffeurs zijn de concurrentie van Oost-Europese chauffeurs beu. Ook alle misstanden die daarmee samenhangen, hangen hen mijlenver de keel uit.

Dat zegt voorzitter Klaas de Waardt van brancheorganisatie VERN voor kleine transportondernemers in Sp!ts. Volgens hem kan de Nederlandse automobilist zich voorbereiden op een hete winter op de snelweg. Zo zijn langzaam rijdende truckers, wegblokkades en stakingen helemaal niet ondenkbaar.

Misschien kunnen die truckers samenwerken met de vuurwerkbranche?
Grappig he. Dat loonslaven wel geimporteerd mogen worden en wat nitraten de grootste bedreiging voor de Nederlandse samenleving vormen...

:frusty:

Mooi stukje tekst op de site van bombashop. Ben het ook helemaal met ze eens

You buy fireworks and use them on your own responsibility. We hope you are responsible and want to enjoy fireworks, not to destroy something or hurt someone. In our opinion not fireworks are bad just some people use them improperly, those people should be punished, not all fireworks users

Ik vind dat ze die shop moeten sluiten wegens het niet correct versturen van gevaarlijke stoffen.
Het is ook nog eens economisch delict.
Mensen zien het gevaar niet in tijdens het transport.
Je laat ook benzine is een tankwagen komen en niet in jerrycans zonder stickers dat er gevaarlijke stoffen in zit.
Hoe moeten ze weten met welke blusmiddelen ze moeten blussen als ze niet weten wat ze blussen.
Het vuurwerk is niet voor niks illegaal.

Ik vind dat ze die shop moeten sluiten wegens het niet correct versturen van gevaarlijke stoffen.
Het is ook nog eens economisch delict.
Mensen zien het gevaar niet in tijdens het transport.
Je laat ook benzine is een tankwagen komen en niet in jerrycans zonder stickers dat er gevaarlijke stoffen in zit.
Hoe moeten ze weten met welke blusmiddelen ze moeten blussen als ze niet weten wat ze blussen.
Het vuurwerk is niet voor niks illegaal.

Dus als ik het goed begrijp wil jij vanuit Nederland bepalen waar ze zich in Polen aan moeten houden om anders te dreigen met sluiting?

Polen is een soevereine staat en bepaalt zelf hoe en wat. Hoogstens dat Nederland een regeling kan treffen met Polen om dergelijke acties te voorkomen. Maar die winkel laten sluiten? Ronduit belachelijk en Nederlandse arrogantie ten top.

Dus als ik het goed begrijp wil jij vanuit Nederland bepalen waar ze zich in Polen aan moeten houden om anders te dreigen met sluiting?

Polen is een soevereine staat en bepaalt zelf hoe en wat. Hoogstens dat Nederland een regeling kan treffen met Polen om dergelijke acties te voorkomen. Maar die winkel laten sluiten? Ronduit belachelijk en Nederlandse arrogantie ten top.

Op het grond dat ze spullen verzenden naar ons land en dat niet via de europese regelgeving doen op dat grond sluiten die winkel.
Ben vannuit polen 3 dagen onderweg als er geen weekend tussen zit.
Stel ik zet een paar dozen in jouw auto en later kom je erachter dat er explosieve stoffen inzaten dan ben je ook niet blij.
Nou mijn trailer is wel iets groter dan jouw kofferbak dus bedank maar wat er fout kan gaan als het fout gaat.
Na de ramp in Enschede moeten we toch wel wakker zijn geworden.

Op het grond dat ze spullen verzenden naar ons landen en dat niet via de europese regelgeving doen op dat grond sluiten die winkel.
Ben vannuit polen 3 dagen onderweg als er geen weekdn tussen zit.
Stel ik zet een paar dozen in jouw auto en later kom je erachter dat er explosieve stoffen inzaten dan ben je ook niet blij.
Nou mijn trailer is wel iets groter dan jouw kofferbak dus bedank maar wat er fout kan gaan als het fout gaat.
Na de ramp in Enschede moeten we toch wel wakker zijn geworden.

De ramp in Enschede was één grote fout van de overheden die jaren hebben zitten slapen.
Hoe wil je in vredesnaam dit in verband brengen met vuurwerk uit het buitenland?

Beetje appels met peren vergelijken he?

En dan nog geldt dat Nederland niet het recht heeft om eigen onkunde uit de jaren 90 nu af te wenden op Poolse bedrijven. Nederland kan hoogstens aan Polen vragen of ze erop willen letten dat ze hier geen vuurwerk per post naar toe sturen.

Tevens zou Nederland moeten vragen of dan die Poolse werknemers daar kunnen blijven. Zo blijft jouw baantje als vrachtwagenschauffeur ook nog eens bestaan. De staat moet zich meer zorgen om werkgelegenheid, dan om wat harde knallers. Met werkgelegenheid heeft je land te eten. Daar heb je meer aan dan wat gesloopte verkeersborden vervangen. Kwestie van prioriteiten stellen.

Danny reageer niet meer op die kerel. Hij is gehersenspoelt door de media. En wil toch niet in zien dat vuurwerk uit het buitenland Minstens net zo veilig is als het Nederlandse.

Het feit dat hij Enschede er al bij haalt, wil al zeggen dat hij totaal niet weet waar hij over praat.

Ik reageer in ieder geval niet meer op deze knuppel

Ik bedoel dus te zeggen dat je vuurwerk moet opslaan of vervoeren volgens de regels.
Gevaarlijke stoffen zijn pas gevaarlijk als je jou niet aan de regels houd.
Was het hier in Enschede zo gegaan dan was de ramp stukken kleiner.
Het gaat hier over het gevaar als je dat nog niet wist niet over politiek gezwam.
Stel het is geen illegaal vuurwerk meer dan gelden er nog deze regels qua vervoeren en opslaan.

Dit probeer ik duidelijk te maken maar jullie plaat is wel erg dik.

Ik bedoel dus te zeggen dat je vuurwerk moet opslaan of vervoeren volgens de regels.
Gevaarlijke stoffen zijn pas gevaarlijk als je jou niet aan de regels houd.
Was het hier in Enschede zo gegaan dan was de ramp stukken kleiner.
Het gaat hier over het gevaar als je dat nog niet wist niet over politiek gezwam.
Stel het is geen illegaal vuurwerk meer dan gelden er nog deze regels qua vervoeren en opslaan.

Daar heb je ook gelijk in. Veiligheid is belangrijk. Zeker als je het moet vervoeren.

Politiek heeft echter een grote rol in het gezwam over vuurwerk. Immers is de politiek verantwoordelijk geweest voor de knal in Enschede. Hoe verantwoordelijk kunnen we niet exact achterhalen, omdat de noodzakelijke stukken gesloten liggen in het nationaal archief.

Anders gezegd: om het huidige beleid mogelijk te maken, is er gebruik gemaakt van één grote doofpot affaire. Nederland had heel anders tegen vuurwerk aangekeken als Enschede niet was gebeurd.

Danny reageer niet meer op die kerel. Hij is gehersenspoelt door de media. En wil toch niet in zien dat vuurwerk uit het buitenland Minstens net zo veilig is als het Nederlandse.

Het feit dat hij Enschede er al bij haalt, wil al zeggen dat hij totaal niet weet waar hij over praat.

Ik reageer in ieder geval niet meer op deze knuppel

Hij komt uit Enschede. Misschien is hij wel één van de nabestaanden?
Was dit al in je opgekomen? Ik kan wel begrijpen dat als er zoiets in de stad is gebeurd, dat je anders naar vuurwerk kijkt.

Normaal kan ik mij in je reacties vinden, maar hem diskwalificeren als knuppel vind ik niet zo netjes eigenlijk.

Ik had niet gezien dat hij uit Enschede kwam anders had ik die post uiteraard niet geplaatst.
Het gaat er mij om dat sommige mensen hier gewoon geen eigen mening hebben.
En alles wat de media zegt als juist bestempelt

Ik had niet gezien dat hij uit Enschede kwam anders had ik die post uiteraard niet geplaatst.
Het gaat er mij om dat sommige mensen hier gewoon geen eigen mening hebben.
En alles wat de media zegt als juist bestempelt

Er vinden nu twee discussies door elkaar plaats:
1. Vervoer van gevaarlijke stoffen.
2. Stigmatisren van overheid en media door vuurwerk.

Beiden houden met elkaar verband, maar zijn op zichzelf staande discussies. Misschien moeten we dit anders aansnijden om het overzicht te behouden in dit topic.

Hij komt uit Enschede. Misschien is hij wel één van de nabestaanden?
Was dit al in je opgekomen? Ik kan wel begrijpen dat als er zoiets in de stad is gebeurd, dat je anders naar vuurwerk kijkt.

Normaal kan ik mij in je reacties vinden, maar hem diskwalificeren als knuppel vind ik niet zo netjes eigenlijk.

Dat is het probleem dus jullie zien mijn reacties verkeerd.
Ik stook nog elk jaar evenveel en ben een echte vuurwerkliefhebber.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal,maar hou je jouw aan de regels dan is de schade beperkt dat wil ik jullie de hele tijd al duidelijk maken.

Back
Bovenaan