Les Masters de Feu 2025

Voor mij was het de eerste keer masters. Ben niet perse fan van Fransen (iets met chauvinistische ...), maar Ik moet zeggen dat de manier waarop hier het vuurwerk wordt beleefd: Chapeau. Bij een van de shows viel de muziek weg, en de reactie van het publiek was een ondersteuning door middel van applaus. Merk wel, nu ik af en toe mag meebouwen, dat ik net een nadere blik heb. Eerste show in competitie bevatte best wel wat foutjes of als dat niet het geval was dan begreep ik de creatieve boodschap niet. De tweede show begon echt super sterk. Goed op de maat, goed gelaagd en opgebouwd... en toen viel de muziek weg. Derde show ook echt reten goed, hele mooie bommen gezien (o.a. San Pio).

Gaat weer direct op de wensenlijst voor volgend jaar. Wel een beter restaurant opzoeken dan de Buffelo Grill. Het enige positieve aan het eten daar is dat de Norit gelijktijdig met het vlees wordt geserveerd.

Ook weer terug. Na vrijdag de demo van Broekhoff een kort nachtje, de dames oppikken in Gent en door naar Compiegne. Het weer viel ons onderweg nogal tegen... hopen dat het ter plekke wat beter was...

Dat bleek. Prima temperatuur en droog. Althans .... Tijdens de show van onze oosterburen begon het filnk te plenzen. Dikke druppels. Geluid viel uit en de paniekknop ging aan. Na korte pauze kon de show weer hervat worden.... Het bleef wat licht spetteren, maar het viel alleszins mee.

De Zwitsers vonden we wat minder. Daar ging wel wat mis hier en daar. Super genoten van de shows van Duitsland en Finland. De Duitsers wonnen uiteindelijk de gouden bokaal. We hadden het niet gek gevonden als de Finnen die hadden gepakt, maar die kregen de publieksprijs. We konden ermee leven.

Het was weer geslaagd. Lekker (maar niet al te goedkoop) burgertje en uiteraard bij die strakke blondine nog een grote hotdog gehaald. Tussendoor Mascl3ta nog even gesproken en weer genoten van weer nieuwe bommen die we nog nooit gezien hadden. Dat zoiets hier in Nederland niet kan.... Volgend jaar maar weer naar de renbaan van Compiegne.

Het was weer genieten! Een paar hele dikke shows gezien en persoonlijk vond ik JoHo weer de beste, net als vorig jaar. Pyrogenie ook een hele mooie show en Sugyp was prima maar wel de minste van de 3. Ook de Arteventia shows waren weer van een goed niveau, zeker de afsluitende show. Volgend jaar weer en dan hopelijk weer zonder regen.

Back
Bovenaan