Lentenaar stopt handgranaat in cola

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft zaterdagavond vier handgranaten veilig tot ontploffing gebracht in het Gelderse dorpje Lent. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie.

Een 21-jarige man uit Lent had de verroeste granaten zaterdagmiddag in Berg en Dal gevonden. 'Hij nam ze mee naar huis en stopte er één in een glas met cola om die zo te kunnen ontroesten', aldus de zegsvrouw. Familieleden van de man vertrouwden het niet en belden aan het begin van de avond de politie. Die alarmeerde op haar beurt de Explosieven Opruimingsdienst om de projectielen op braakliggend terrein te laten ontploffen.

Het is niet duidelijk of de man wist hoe gevaarlijk zijn actie was. 'Maar ik mag hopen dat hij zeer geschrokken is en dat hij dit nooit meer zal doen,' vindt de woordvoerder. Hij hoefde niet mee naar het bureau.

bron

Voor de goede orde. Het bezit van een handgranaat levert foei op.
Het bezit van een Cobra 6, 6 maanden gevangenisstraf.

Zonde van de cola ik hoop dat er een wet is tegen het opzettelijk verpesten van goede cola

Wtf is dit een grap?

Je bent 21 jaar en je neemt dat mee oke daar kan me nog bij in denken( stoer doen tegen over je vrienden)
Maar elk normaal denkent mens weet , dat zo iets makelijker ontploft omdat het al (67)+/- jaar oud is .
Maar vind dat de kosten wel op hem verhaalt moeten worden, brengt de omgeving in gevaar vind ik !

Jojo

Die gasten laten daar in Berg en Dal ook alles slingeren, he...!
Maja, ik zou ook ff ter plekke bellen als ik stalen dennenappels zag liggen!

Ik denk dat ze die fristi ook maar een bij vuurwerkshows moeten gebruiken. Als er wat mis gaat hoppakee wat fristi erover en het vuurtje is gedoofd. De sensuele aromatische geur van fristi geeft de mensen ook een rustgevend gevoel, waardoor ze i.p.v. wegrennen voor alle rondvliegende crackling en peony's, rustig naar de vuurwerkshow blijven kijken. Een brocade crown is natuurlijk net nóg iets mooier vanaf een klein metertje afstand. Een tevreden publiek zal het zeker zijn!

Wtf granaten in de cola..
Cobra 6 in de fristi.
Wat wordt ut volgende??
901 in de vanille vla?.
Ik ga helemaal stuk hier! Wat een bericht weer.
Die kerel krijgt alleen een waarschuuwing...
Raar land!

Ik denk dat ze die fristi ook maar een bij vuurwerkshows moeten gebruiken. Als er wat mis gaat hoppakee wat fristi erover en het vuurtje is gedoofd. De sensuele aromatische geur van fristi geeft de mensen ook een rustgevend gevoel, waardoor ze i.p.v. wegrennen voor alle rondvliegende crackling en peony's, rustig naar de vuurwerkshow blijven kijken. Een brocade crown is natuurlijk net nóg iets mooier vanaf een klein metertje afstand. Een tevreden publiek zal het zeker zijn!
Oftopic daarom gebruiken ze een fruit parfum bij een milieu spil in bv de botlek ruikt lekker fris daarom wil ik aan de delova en cobra fabriek vragen of ze geen banaan parfum kunnen toevoegen zodat de mensen niet zo'n last hebben van de klap

De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft zaterdagavond vier handgranaten veilig tot ontploffing gebracht in het Gelderse dorpje Lent. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie.

Een 21-jarige man uit Lent had de verroeste granaten zaterdagmiddag in Berg en Dal gevonden. 'Hij nam ze mee naar huis en stopte er één in een glas met cola om die zo te kunnen ontroesten', aldus de zegsvrouw. Familieleden van de man vertrouwden het niet en belden aan het begin van de avond de politie. Die alarmeerde op haar beurt de Explosieven Opruimingsdienst om de projectielen op braakliggend terrein te laten ontploffen.

Het is niet duidelijk of de man wist hoe gevaarlijk zijn actie was. 'Maar ik mag hopen dat hij zeer geschrokken is en dat hij dit nooit meer zal doen,' vindt de woordvoerder. Hij hoefde niet mee naar het bureau.

bron

Voor de goede orde. Het bezit van een handgranaat levert foei op.
Het bezit van een Cobra 6, 6 maanden gevangenisstraf.

Dit zijn de berichten die ik bedoel Jupiler! Fantastisch. Ik had hem ook opgeslagen maar buiten dat zegt dit bericht dat een handgranaat direct onschadelijk gemaakt wordt en ze met een Cobra 6 nog even naar het politieburo rijden om het door op te slaan voor te vernietigen om aan te geven hoe krom hun beleid dus is, tenzij ze liegen!

De oplossing is! Maak vuurwerk met een label van een verroeste granaat.
Gebruiksaanwijzing, doe in een waterdichte plastic zak doe het in de cola.

Gevolg: Geen boete! Top toch.

Raar land hier, met een pakje nitraten krijg je een boete.
Doe je een granaat in een glas cola krijg je zeker een bedankje van de EOD dat je een granaat hebt gevonden!

Back
Bovenaan