Leidse anti-vuurwerk folder

Was ik maar burgemeester. Dan zou ik overal een flyer laten bezorgen waarin ik inwoners vraag juist veel plezier te hebben en iedereen in zijn waarde te laten. Doe het veilig, houd rekening met elkaar en veel stookplezier

Haha, wat een folder. Staan ook redenaties in zo krom als een hoepel. "In de vuurwerkvrije zones zijn de risico's kleiner.." Dan zou ik mij als ik daar zou wonen toch afvragen welke risico's ik dan loop, want die loop ik dan op elke doordeweekse dag. Daarbij wordt er tussen de regels door al aangegeven dat het volledig uitbannen niet gaat lukken. Ja de brave burger stopt wel en daardoor is er minder risico, maar de rest gaat gewoon lekker verder waar ze gebleven waren. Dat hele stuk onder "Waarom vuurwerkvrij?" slaat ook alles. Je geeft gewoon aan dat de goeden onder de kwaden lijden, maar dat mogen de inwoners maar lekker slikken.
Buiten dat er binnen de singels vast ook vuurwerk wordt afgestoken zou ik toch gewoon op de buitenzijde van de singel vol gas stoken. Hebben ze aan de andere kant net zo goed "hinder" van.
Zouden ze dat leger systeem met die geluidssensoren nog ergens hebben? Kun je mooi weer ophangen om vervolgens niemand te betrappen.

'Al jaren zien we forse overlast en schade door consumentenvuurwerk'

Hierna ben ik gestopt met lezen, deze burgermeester kun je niet serieus nemen.

Diep triest weer zo'n gemeente die zijn wellicht grootste gedeelte vd inwoners denkt te kunnen betuttelen met een onmogelijk te reguleren verbod, hopelijk mogen we volgend jaar nog vrij ademen of wordt dat straks ook gereguleerd of extra belast??

Dat hier gemeenschapgeld aan verspild wordt aan dit soort onzin.
En dat belerende toontje in die brief daar krijg ik ook jeuk op mijn rug van.
Echt een man van de wereld die burgemeester.

Back
Bovenaan