legaal vuurwerk veilig?

Legaal veilig ? Nou ik heb vorig jaar toch wat rare situaties gehad met enkele pottten. Zo knalde een heavy legend uit elkaar waardoor alles in de rondte ging inclusief die lekkere salutes. Was toch even paniek in de tent. Een pot van Royal heaven of gate 1 had zijn eigen leven en ging ook door de straat. Dus veilig ja zeg het maar, het blijft vuurwerk waar je gewoon mee moet oppassen. En die kleine potjes liggen zo om. Ik heb liever wat grotere potten, die zijn wat stabieler.

Ik lees en hoor genoeg verhalen van blokken die omdonderen of zelfs uit elkaar klappen.

Het probleem is dat mensen lomp met vuurwerk om gaan. Je moet met die blokjes niet lopen slaan en gooien, ook niet met de kartonnen.

Wees maar zeker dat dit gebeurd bij de winkeliers. Blokjes op hun kop bewaren, laten vallen, mee gooien... heb het met mijn eigen ogen gezien.

Legaal veilig ? Nou ik heb vorig jaar toch wat rare situaties gehad met enkele pottten. Zo knalde een heavy legend uit elkaar waardoor alles in de rondte ging inclusief die lekkere salutes. Was toch even paniek in de tent. Een pot van Royal heaven of gate 1 had zijn eigen leven en ging ook door de straat. Dus veilig ja zeg het maar, het blijft vuurwerk waar je gewoon mee moet oppassen. En die kleine potjes liggen zo om. Ik heb liever wat grotere potten, die zijn wat stabieler.

Klapt zo een blok dan echt uit elkaar, in die zin dat er overal losse aangestoken tubes liggen die hun lading nog uitknallen of hoe gaat dat?

En maakt het eigenlijk wat uit of je zo een blok vastzet of niet als er een bombette in de tube klapt?

er kan van alles gebeuren. ook wat jij zegt, dat de tubes in de rondte schieten.
vastzetten is altijd beter maar als er een bombette In het blok knalt is de kans erg groot dat hij z'n eigen leven gaat vieren.
Als het gebeurd kun je nog het beste hebben dat het hele blok uit elkaar klapt (dan heb je de meeste kans dat er geen lontje meer branden).

Klapt zo een blok dan echt uit elkaar, in die zin dat er overal losse aangestoken tubes liggen die hun lading nog uitknallen of hoe gaat dat?

En maakt het eigenlijk wat uit of je zo een blok vastzet of niet als er een bombette in de tube klapt?

1 bombette klapt in de tube waardoor dat kleine potje op zijn kant ligt. En die tube is echt uitelkaar geklapt. Het is dat ik er geen foto van heb. Als me dit dit jaar weer gebeurd zal ik er een foto van maken.

Heb ik ook zo vaak gehad, wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan Duitsland, met die kartonnen pootjes onder de cakes!

Volgens mij vinden in Nederland nog steeds alleen maar steekproeven plaats, en niet complete (strenge) keuringen zoals in België.. TNO heeft al helemaal geen klap verstand van hoe t moet.

Heb ik ook zo vaak gehad, wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan Duitsland, met die kartonnen pootjes onder de cakes!

Die van Rubro (heavy legend) heeft van die mooie kartonnen pootjes. De kracht waarmee de bombettes de lucht ingeschoten worden is eigenlijk te groot voor die kleine cakes.

Gaat dat bij al die cakes zo met dat kruit? Die klappen gelijk uit elkaar als dat er zo in zit.

En je kunt zeggen wat je wil over illegaal vuurwerk, in een 2" blok zit echt wel meer dan 25 gram per tjuup!

Eigelijk lijkt mij mijn mening kan je beter niet praten over slechte cakes en dergelijke maar een mailtje naar de verkoper of importeur sturen.
Dit zijn alleen maar bewijzen voor groenlinks oogartsen en de rest van het vervelende aanhangseldat vuurwerk voor de consument gevaarlijk vindt je weet hoe de media en die gekke bonte is blazen geen prullebak op maar alle verhalen over vuurwerk op.

Back
Bovenaan