Leeuwarden 22-08-2008

Vuurwerkbieb

VWC lid
Leeuwarden, Oldehoofsterkerkhof
22/08/08, 21:30

http://www.fryskfestival.nl/frontend/programma_details.php?id=6

"Na de muziekvoorstelling knalt de Franse vuurwerkgroep Ephémère er rustig op los. Vuurwerkgroep Ephémère slaagt er telkens in iets unieks aan te bieden op basis van een voorgesteld thema of een specifieke locatie. Onder artistieke leiding van Jean-Marie Chesnais zijn het onverwachte vuurwerkspektakels, vervuld van emotie en verrassing. "

Hmm mischien wel intressant en in de buurt dus gaat ik mischien wel eem kijken :) is as vrijdag alweer haha :)

Frysk Festival-instrumenten beschadigd door vuurwerk
LC | Gepubliceerd op 25 augustus 2008, 15:41

LEEUWARDEN -
De blaasinstrumenten van de ruim driehonderd muzikanten, die vrijdagavond deelnamen aan de opening van het Frysk Festival, zijn door het vuurwerk dat boven de Oldehove werd afgestoken, beschadigd.

In het koper zitten tal van zwarte putjes, meldden diverse musici gisteren en vandaag bij de festivalorganisatie. Projectleider en muziekdocent Jan Holtrop van het hafabra-project inventariseert deze week de klachten.

Wanneer alle instrumenten beschadigd zijn, kan de schade tot in de tienduizenden euro's oplopen, zegt woordvoerster Ingrid Spijkers. ,,Het wordt sowieso een verzekeringskwestie.''

openingfryskfestiva_720973h.jpg

Oeps :bonk:

Zou er heen gaan maar was dermate slecht weer dat ik niet heen ben geweest. Echter vraag ik me af hoe dit zo gebeurt is ? want als het alleen roet is kan je het zo eraf poetsen toch ?

Oeps :bonk:

Zou er heen gaan maar was dermate slecht weer dat ik niet heen ben geweest. Echter vraag ik me af hoe dit zo gebeurt is ? want als het alleen roet is kan je het zo eraf poetsen toch ?

slecht weer???

ik ben er geweest en het was juist hardstikke goed weer.

het was een show met niet al te zwaar vuurwerk (500gram spul volgens mij) maar wel erg leuk om te zien....zaten wel wat leuke dingen tussen.

het kwam ook van 3 kanten: achter de oldehove, naast de oldehove en op de oldehove.

wel grappig zo'n orkest die op het vuurwerk speelt.

Back
Bovenaan