Leerling zit met gevaarlijk vuurwerk in klas Zevenbergen

ylke

VWC lid
ZEVENBERGEN – De politie heeft woensdagmiddag een14-jarige jongen uit zijn klas op het Markland College in Zevenbergen gehaald vanwege bezit van verboden vuurwerk. De politie had daarover een tip gekregen.

Die bleek te kloppen. In de klas had de leerling acht nitraatbommetjes (ook jumbo crackers genoemd) bij zich.

De jongen, uit de gemeente Moerdijk, werd aangehouden en meegenomen naar het bureau.

Bij verhoor daar bleek dat hij in totaal vijf dozen met elk twintig nitraatbommetjes in zijn bezit heeft gehad.

Een deel van die gevaarlijke megaknallers had hij volgens de politie al doorverkocht aan vriendjes en een ander deel had hij zelf afgestoken.

Hoeveel jumbo crackers de jongen nog over had, kon de politie woensdag niet zeggen.

Bron

Wat zijn het nou, nitraatbommetjes, gevaarlijke megaknallers of gewoon jumbo crackers? In ieder geval word het verboden vuurwerk genoemd en geen zwaar illegale handgranaten. Ze hebben het bijna goed dus.:p

Wat zijn het nou, nitraatbommetjes, gevaarlijke megaknallers of gewoon jumbo crackers? In ieder geval word het verboden vuurwerk genoemd en geen zwaar illegale handgranaten. Ze hebben het bijna goed dus.:p
Volgens mij zijn het levensgevaarlijke megaknallers met het effect van een handgranaat.

Zevenbergse leerlingen leveren illegaal vuurwerk in

Zevenbergse leerlingen leveren illegaal vuurwerk in

ZEVENBERGEN – Leerlingen van het Markland College hebben gisteren 94 'nitraatbommetjes' afgegeven aan wijkagent Johan Willemse.

Daarmee is bijna al het op de school verspreide illegale vuurwerk terecht. Woensdag haalde de agent een 14-jarige scholier uit de klas, die acht vuurwerkbommen bij zich had en bekende er nog veel meer te hebben verkocht aan schoolvriendjes. Willemse eiste dat zij het spul donderdag bij hem zouden inleveren. Dat hebben ze dus braaf gedaan. Er zijn nog zo'n zes bommetjes zoek; mogelijk zijn die al afgestoken.

Bron

Nitraatbommetjes, bommen... Wanneer houden ze eens op met dat overdreven gedoe? Ik hoop dat ze blij zijn met deze grote vangst van zeer gevaarlijke bommen.

Als ik van iedereen een euro zou krijgen die illegaal vuurwerk in zijn bezit heeft,zou ik dit jaar een heleboel vuurwerk kunnen kopen.:p

ZEVENBERGEN – Leerlingen van het Markland College hebben gisteren 94 'nitraatbommetjes' afgegeven aan wijkagent Johan Willemse.

Daarmee is bijna al het op de school verspreide illegale vuurwerk terecht. Woensdag haalde de agent een 14-jarige scholier uit de klas, die acht vuurwerkbommen bij zich had en bekende er nog veel meer te hebben verkocht aan schoolvriendjes. Willemse eiste dat zij het spul donderdag bij hem zouden inleveren. Dat hebben ze dus braaf gedaan. Er zijn nog zo'n zes bommetjes zoek; mogelijk zijn die al afgestoken.

Bron

Die jochies zijn al goei bezig!:thumbup:

Volgens mij zijn het eerder deze

grjc.jpg

Back
Bovenaan