Leeg verkoop 2025/2026?

Beeyourself

VWC lid
Vroeger was erbij veel winkels leeg verkoop omdat er dan nog teveel was om in de bunker te houden.

Nu is mijn vragen verwachten jullie of toevallig van winkeliers gezien het aankomende verbod verwachten jullie een leeg verkoop.

Of zal echt alles terug geleverd worden of richting buitenland gaan?

Ja, ik vroeg mij dit ook af van de week. Maar vrees om akelig lege bunkers dit jaar op de 31e.

Ben benieuwd hoe winkeliers er mee om gaan. Of er maximaal wordt ingekocht voor de 31e of toch relatief voorzichtig gedaan wordt. Nee verkopen de 31e is ook niks, al is dat natuurlijk wel gebruikelijker op de 31e.

Hoop op leegverkoop eerlijk gezegd,ik neem iig wat extra cash mee als ik de 31e mijn bestellingen op ga halen maar kan me goed voorstellen dat de meeste winkeliers al op voorhand minder gaan bestellen voor de vrije verkoop.

Heb eerlijk gezegd mijn collectie al wel redelijk rond, maar als er toch nog iets leuks en betaalbaars extra mee te nemen is doen we het.

Maar hopelijk worden de winkeliers gewoon ook naar behoren gesteund door de importeurs en hoeven ze geen verlies qua marge of wat dan ook te lijden,is voor de gehele branche al erg genoeg lijkt me zo

of t echt leeg gaat raken kun je pas rond kerst inschatten. T grote publiek bestelt rond die tijd. Er is vooralsnog heel veel voorraad nog.
Hoe zit het met voorbestellingen t.o.v. losse verkoop? Hoe is dat in percentages uitgedrukt?

De freaks bestellen natuurlijk bijna alles vooraf, maar hoeveel wordt er in de losse verkoop verkocht en wat is dat in % vergeleken met bestellingen?
Ben namelijk best wel benieuwd of de ''normale consument'' hun vuurwerk al vooraf besteld. Of dat ze gewoon tijdens de losse verkoopdagen langs komen en hun bestelling doen.

Hoe zit het met voorbestellingen t.o.v. losse verkoop? Hoe is dat in percentages uitgedrukt?

De freaks bestellen natuurlijk bijna alles vooraf, maar hoeveel wordt er in de losse verkoop verkocht en wat is dat in % vergeleken met bestellingen?
Ben namelijk best wel benieuwd of de ''normale consument'' hun vuurwerk al vooraf besteld. Of dat ze gewoon tijdens de losse verkoopdagen langs komen en hun bestelling doen.
Dit zal per winkel verschillen maar bij ons doorgaans 60% bestellingen en 40% losse verkoop.

40% vind ik behoorlijk veel. Dus een heel groot aantal consumenten betalen gewoon veel te veel voor hun vuurwerk...:bonk:
Maar bij het grote publiek gaat vuurwerk ook pas leven na de kerst.

Zou er ook niet bij bepaalde winkels gewoon een logistieke beperking ontstaan? Dat ze meer zouden kunnen verkopen, maar het qua transporten en uitlevering gewoon niet sneller kan?

• Like
Waarderingen: GMP
Normaal doe ik het nooit, maar sluit niet uit dat ik de 31e ook nog even een shop binnenloop om ritueel afscheid te nemen met de vraag "hebbie nog wat moois staan?". Nog 1 keer rustig genieten in een vuurwerkzaak zonder afhaal-stress.

Normaal doe ik het nooit, maar sluit niet uit dat ik de 31e ook nog even een shop binnenloop om ritueel afscheid te nemen met de vraag "hebbie nog wat moois staan?". Nog 1 keer rustig genieten in een vuurwerkzaak zonder afhaal-stress.
Zat daar toevallig net aan te denken. Beetje geïnspireerd nadat ik weer een hoofdstuk had gelezen van het boek van Niels ☺️

Back
Bovenaan