Lawinepijl ontploft in meterkast

tristen

VWC lid
Een lawinepijl heeft zondagmorgen forse schade aangericht in een flat in Drachten. De pijl kwam terecht in een meterkast op de zevende verdieping van een flatgebouw aan de Tjaarda. Bij aankomst van de politie bleek dat de vuurpijl van buiten was afgeschoten en via een raampje in de meterkast terecht gekomen.

Door de ontploffing kwamen diverse draden bloot te liggen en raakten de intercom en deuropening van een appartement buiten werking. Door de druk sprongen ook enkele ruiten in het appartement en een gezamenlijke hal.
1356881100.jpg

Bron: http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/39725/Lawinepijl_ontploft_in_meterkast.html

Waarom zou dat niet kunnen dan?
Wij hebben ook ooit een vuurpijl op onze slaapkamerkast gevonden, doordat we zo stom waren geweest een bovenraampje open te laten met de jaarwisseling (gelukkig verder niets aan de hand).
En er is in mijn woonplaats bij een hoog flat ook ooit een brand geweest, door dezelfde oorzaak.

Waarom zou dat niet kunnen dan?
Wij hebben ook ooit een vuurpijl op onze slaapkamerkast gevonden, doordat we zo stom waren geweest een bovenraampje open te laten met de jaarwisseling (gelukkig verder niets aan de hand).
En er is in mijn woonplaats bij een hoog flat ook ooit een brand geweest, door dezelfde oorzaak.
Het is mogelijk, maar niet bijster waarschijnlijk. En al helemaal niet dat er brand door ontstaat.
En ook wel héél toevallig bij de meterkast..

Ik denk dat R@lph zijn optie waarschijnlijker is, en dat de media/bewoners het verdraaid hebben.

Wat R@lph zei bedoelde ik. En natuurlijk is het mogelijk, maar een meterkast zit niet achter het raam, maar meestal ergens in een gang bijvoorbeeld. Lijkt me sterk dat alle deuren los stonden en de pijl zijn weg vond naar de meterkast.

Ook dat zou kunnen, maar vind het een vreemd verhaal.

Back
Bovenaan