Lasershow in plaats van vuurwerk Sliedrecht.

Stel je voor dat het een succes is, dan zal je zien dat binnen de korste keren de helft van de vuurwerkshows is ingewisseld voor lasershows. Daar zitten we toch absoluut niet op te wachten?

Wel een beetje sneu dat één vogeltje een vuurwerkshow kan vervangen voor een lasershow.

Stel je voor dat het een succes is, dan zal je zien dat binnen de korste keren de helft van de vuurwerkshows is ingewisseld voor lasershows.

Ik zie ze er voor aan om naar buiten te brengen dat het een geweldig succes was, probeer dan als vuurwerk liefhebber maar weer het tegenovergestelde te bewijzen.....

Voor vuurwerk in of nabij een natuurgebied en/of natura 2000-gebied dient een vergunning te worden aangevraagd. Ook kan er een aanvullende flora- en faunavergunning worden verlangd. Daarnaast dient er nog een melding te worden gedaan of een ontbrandingstoestemming te worden aangevraagd.

Als het een beetje tegen zit ben je 3 vergunningen verder. De natura 2000 vergunning kent een maximale aanvraagtermijn van 26 weken. Het moet niet gekker worden:bonk:. Daarnaast moet degene die een show wil houden in of nabij een natura 2000-gebied, aantonen dat zijn vuurwerk geen schadelijke effecten heeft op de habitat etc. in het gebied. Dat moet je aantonen d.m.v. een deskundigerapport van bijvoorbeeld bureau Waardenburg. Zo'n rapport is rond de €2.000,- euro. Als dan alsnog je aanvraag wordt afgewezen, ben je €2.000 euro armer en je hebt geen vergunning. Als vuurwerkbedrijf zou ik dus ver wegblijven bij natuurgebieden.:bye:. Deze onzin zal natuurlijk mede mogelijk gemaakt zijn door Kuch: Groenlinks.

vuurwerk en laser kun je niet vergelijken. Ik denk daarom dat een lasershow ook nooit hetzelfde teweeg zal brengen als vuurwerk. Je mist namelijk een heel aantal elementen.
Mensen houden van spanning. En vuurwerk brengt altijd iets van spanning met zich mee. Linksom of rechtsom dat krijg je niet met een lasershow. Je mist het geluid van liftcharge, breaks etc. je mist vuur...
kortom, ik ben er niet bang voor dat mensen/het publiek vuurwerk graag ingeruild zou willen zien voor lasershows. Of de media dit ook zo brengt is vraag 2. Maar het gewone publiek maak je hier niet warm mee.
Ik heb in mijn omgeving genoeg geluiden gehoord dat mensen een lasershow niets aan vinden en toch liever vuurwerk zien. En daarbij komt dat men in een postmoderne cultuur de betutteling zat is. Men wil niet meer dat van bovenaf geregeld gaat worden wat wel en niet mag, men wil zelf bepalen wat goed is. En ik geloof er niets van dat je deze cultuur zomaar kunt ombuigen. We wachten eerst eind mei maar eens af.

greetzzz

Back
Bovenaan