Lange Frans stelt kamervragen 28-04-2008

Ik heb Ramon voor de uitzending nog gesproken en daar wat dingen met hem doorgenomen. Maar helaas heeft hij de kans niet eens gehad om er echt op in te gaan. Op het moment dat ie dat wilt word ie afgekapt zoals bij het onderwerp dat de jeugd oud en nieuw pakt om te rellen en te slopen. Hij wilde daarbij zeggen dat ook zonder vuurwerk de rellen en vernielingen zullen zijn.

En dan Lange Frans met zijn dode door consumenten vuurwerk. Daar zou ik dan graag bewijs van willen zien want ik kan dat bijan niet geloven en als het wel zo is dan is het voor 99% zeker dat de persoon bij het aansteken relaxed met zijn hoofd er boven heeft gehangen.

Pieter was denk ik een beetje zenuwachtig want hij kwam er wat moeilijk uit maar ik zou hetzelfde hebben. Ik vind het knap dat ie er stond!

Vondt dat Lange Frans beetje te veel de boel afkapte..

begon er beetje echt discussie te vormen ging hij met zijn lompe geblabla de boel afkappen.. beetje jammer Lange Frans :bonk:

Was wel tof, stond (met nog een aantal andere freaks en mensen van OF ) in het publiek :)

Goed vaak in beeld geweest, was wel lache om een keer mee te maken :cool:

Zo ik ben ook weer thuis :) Leuk eens mee te maken iig. Helaas kreeg ik niet erg lang het woord en was ik idd wat zenuwachtig. Thanks voor de steun vanuit hier en van Firefox, Rufes, Cameo en Original crew :)
Maargoed die argumenten waar de anti vuurwerkmensen mee kwamen vielen me wat tegen. Echt een discussie was het niet.

Wel leuk dat er in de hele studio maar 4 mensen voor de stelling waren :cool:

En 2 van die 4 waren Lange Frans en DJ MBA, dus die tellen eigenlijk niet mee :P

Mooier vond ik het spontane BOE-geroep vanuit het publiek :D
(daar zijn 'wij' vuurwerkfreaks niet mee begonnen, begon spontaan :P)

Pieter, je hebt het uitstekend verwoord!

De discussie zelf was inderdaad erg slap. Arno Bonte haalde slechts een handvol van zijn stokpaardjes van stal. Naast het uiten van wat dooddoeners als:"Het is zo zielig voor de hondjes" en "Denken aan het milieu" kwam er weinig zinnigs uit. Is er dan niemand (buiten ons) die inziet dat het niet het vuurwerk is dat veboden moet worden, maar de raddraaiers en overlastveroorzakers?

Tenslotte viel de vooringenomen mening van Lange Frans mij een beetje tegen. Ik vind eigenlijk dat een programmaleider zich objectief moet opstellen.

Los van de ergernissen en frustratie over het opnieuw aan moeten horen (maar niet mogen weerleggen) van de dooddoeners omtrent onze hobby, was het een zeer gezellige avond. Top dat de Original jongens dat hele eind gereisd hebben om erbij te zijn. Ook leuk om de andere liefhebbers weer eens te ontmoeten.

Groetjes,
Cameo

Pieter, je hebt het uitstekend verwoord!

De discussie zelf was inderdaad erg slap. Arno Bonte haalde slechts een handvol van zijn stokpaardjes van stal. Naast het uiten van wat dooddoeners als:"Het is zo zielig voor de hondjes" en "Denken aan het milieu" kwam er weinig zinnigs uit. Is er dan niemand (buiten ons) die inziet dat het niet het vuurwerk is dat veboden moet worden, maar de raddraaiers en overlastveroorzakers?

Nee, ik denk het niet man.
Het is elke keer weer het zelfde liedje.
Ik zou uberhaubt wel eens willen weten over er een programma bestaat waar WIJ ons verhaal eens kunnen doen.
Want zoals het nu gaat wordt het vuurwerk keer op keer betiteld met de naam dat slecht en gevaarlijk is.:angry:
Maar ja, aangezien hier in medialand alle concepten uit het buitenland aangekocht worden en vervolgens op de nederlandse studiovloer 1 op 1 na gebouwd wordt heb ik daar een hard hoofd in.
Het is goedkoper om 40 my next topmodels en 20 home made overs en 6000 kookprograma's te maken dan een keer een uur lang een gevulde discusie over vuurwerk, en het wel een wee, inclusief raddraaiers en hulpverleners, bezigers en freaks.

Tenslotte viel de vooringenomen mening van Lange Frans mij een beetje tegen. Ik vind eigenlijk dat een programmaleider zich objectief moet opstellen.

Dat is wat ik dus aanhaalde, eerder in dit topic: Het wordt toch zo neer gezet zoals hun, (media) het willen zeggen, maar tot een echte goeie discusie kan het niet komen

Los van de ergernissen en frustratie over het opnieuw aan moeten horen (maar niet mogen weerleggen) van de dooddoeners omtrent onze hobby, was het een zeer gezellige avond. Top dat de Original jongens dat hele eind gereisd hebben om erbij te zijn. Ook leuk om de andere liefhebbers weer eens te ontmoeten.

En daar ben ik het ook volledig mee eens.
Elke keer doen wij als freaks, bezigers de moeite om maar weer naar een uitzending te komen, in de hoop eens een goed woordje te kunnen doen.

Groetjes,
Cameo

Groetjes Giron

Wat een ***** programma!

Tof van je Pieter dat je goede argumenten hebt gegeven, maar die lange frans met z'n domme brein weet er helemaal niks over en ligt jou en ramon erg tegen te werken.

Ze waren op het moment van: 'er zijn in Nederland 10 miljoen mensen buiten en daarvallen 1100 slachtoffers van' wel stil. :D

Ik denk je krijgt een serieuze discussie hoe het wel en niet zit, maar dat zat er niet in.
En hoe willen ze in godsnaam 1700 pyrotechnics krijgen door middel van geld:bonk: Het zit niet alleen maar in geld, maar ook in intelligentie. Daar mist arno en langen frans wat van.

Laatst bewerkt:
Al zou je nog zo goed gedebatteerd hebben, als ze willen verdraaien ze toch werkelijk alles naar de waarheid van een bepaalde groep. Sowieso hulde voor alles dat degenen hebben ondernomen om Arno Bonte en zijn kortzichtige populistische voorstellen de kop in te drukken.

Achteraf gezien heeft deze kerel wel slim naam gemaakt door op het juiste moment te beginnen met zijn acties. Had er een rapport in de zomer uitgekomen en had hij er over begonnen, dan was het onderwerp niet hot geweest en had 95% van Nederlanders hem laten zwetsen. Puur politiek gewin lag er voor het oprapen over de rug van vuurwerkminnend Nederland.

Nogmaals: respect voor Pieter, de pyrotechniekers en alle anderen die zich ingezet hebben om A Bontes ideëen tegen te gaan.

:bye:

Pieter en Rno jullie hebben het heel goed gedaan.

Maar als ik van te voren wist dat Lange Frans niet altijd achter het standpunt staat wat betreft de vragen en dergelijk had ik er waarschijnlijk niet eens willen staan.

Dacht werkelijk dat als ik een kamervraag in dat programma zou willen hebben dat Frans er 100% achter zou staan.

Het jammere is weer dat er zoveel positieve dingen gezegd hadden kunnen worden. En de intro was ook weer zo slecht, waarom nou weer zo een garage erbij met afgedekte koppen en zwaar vuurwerk in beeld. Daarom had ik er al niet in mee gedaan om in het programma te komen.

Wisten jullie dit van te voren?

De intro verbaasde mij trouwens. Aan de telefoon werd me verteld dat het echt daadwerkelijk over consumentenvuurwerk zou gaan. Vandaar dat ik ook heb besloten erheen te gaan.

Jahoor het begon meteen dramatisch met shells, grote vlinders enzovoorts in beeld... :frusty:
Maargoed daar zijn verder geen woorden aan vuil gemaakt. Wel vond ik het typisch.

Even een berekening hoor :p zal niet veel van de werkelijkheid afliggen denk ik.

Salaris a 1200 per maand: 12 * 1200 euro salaris maakt : 14,400 euro
Behalen certificaat vuurwerkdeskundige: 5000
Aanschaf degelijke schietgerei (buizen, schietkist, bevestegingsmateriaal) 10,000
Aanschaf RDW goedgekeurde aanhangwagen voor vw 5,000
Inhuren extra personeel voor opbouw ed: 2,500
Huur opslag voor vw 2,000

Totaal: 38900 euro excl vw

En dan alles wat ik vergeet + nog het vuurwerk zelf :bonk: Oja en de schadevergoeding voor alle vuurwerk verkoop punt wegens geleden verliezen @ 50.000 +- voor een gemiddelde gemeente.

Totaal: 88900 euro excl vw

Showtje 7500 euro

Totaal: 96400 euro per gemeente

Oke arno bonte vind 1 gemeente die dit geld gaat uitgeven voor 1 oudjaars show :bonk: whaha kerel come on kijk eerst naar de feiten voordat je iets zegt. Dit is theoretich haalbaar zoals ramon zij praktich is het onmogelijk :bonk:

Het zijn ratten, Pieter. Ze hebben je er inderdaad niet naar gevraagd, zoals besproken, maar ze laten het wel zien, wat evenveel schade kan aanrichten. Mensen associeren opnieuw het zware verboden vuurwerk met de liefhebbers. Ook was de vergelijking tussen wat het meisje afstak en wat de vuurwerker afstak in het filmpje appels met peren. Zij wierp een strijker, stak een rol aan, stak een vlinder aan. Allemaal knalvuurwerk. Om haar "mening" te illustreren hield het meisje haar oren flink bedekt, want oei ... da's niet leuk. De vuurwerker mocht daarna het (uiteraard veel populairdere) siervuurwerk afsteken. Het grijsgedraaide Abba-liedje erbij en prachtige Willow-effecten in de lucht."Wat zou u kiezen?" :bonk: Alsof vuurwerkliefhebbers alleen met van die Belse rollen rondlopen met O&N.

Het wachten blijft op een moedige journalist of mediaman die het aandurft om een eerlijk beeld neer te zetten van het onderwerp, de hobby, de branche, de liefhebbers, de randverschijnselen en de valse rol die de media tot dusver heeft gespeeld hierbij.

Maar aan jou lag het niet, Pieter. Jij hebt het prima gedaan gisteren.

@Gerwin, je bent nogal mild bij de salarisberekening voor de gemeente-schutter. 1200 euro? Het zijn ambtenaren, dus dat zal eerder 2000 euro bruto zijn. (of bedoelde je 1200 netto?) Bottomline: Zoiets is dus onhaalbaar.

Cameo

Cameo Ik ga hier uit op netto bedragen. Ook ben ik vergeten de verzekering die praktisch onbetaalbaar is erbij opterekenen maar dan nog wordt het alleen maar duurder van :D

Vond de uitzending zelf helemaal verkeerd. Ging frans alleenmaar om het meer zwart maken van vuurwerk volgensmij want de enege die aan het woord waren waren de tegenstanders :bonk: Zo kan ik ook een debat voeren :cool:

Oja en dat huisdieren bang zijn voor de knallen kan je verhelpen.

Koop de oud en nieuwe dvd van VWC :p en draai die om de 1 a 2 dagen een half uurtje op de tv en je hond is binnen 2 maand van het vuurwerk trauma af. Dit kan ik bewijzen want het is ons daarmee gelukt bij de hond van mijn kameraad. Die was 2 jaar geleden nog doodsbenouwd en moest pillen hebben om te kalmeren maar vorig jaar geen 1 pil gehad en je kon hem gewoon mee naar buiten nemen de 31ste.

Laatst bewerkt:
Wij van fireworkfreaks.nl zijn bezig met een brief die aangetekent richting meneer bonte gaat. Hebben jullie nog iets wat in de brief kan dan krijg ik graag een PM!

Wij van fireworkfreaks.nl zijn bezig met een brief die aangetekent richting meneer bonte gaat. Hebben jullie nog iets wat in de brief kan dan krijg ik graag een PM!

Heej nitraat 12. Ik zie dat je 15 jaar bent. Schrijf de brief alleen aub als hij een beetje proffesioneel overkomt. De bedoeling is neem ik aan je mening uitgebreid en duidelijk over te brengen aan Arno bonte. Probeer met feiten te komen. En vraag diverse ervaren freaks of ze jullie er mee willen helpen.

Wanneer de brief af is, kijk hem dan goed na op spelfouten en interpunctie

Zie dit bericht niet als negatief, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je niet met half werk moet komen dan bereik je er niks mee namelijk.
Als je brief af is. Post hem dan even hier zodat andere freaks hun mening er over kunnen geven.

Heej nitraat 12. Ik zie dat je 15 jaar bent. Schrijf de brief alleen aub als hij een beetje proffesioneel overkomt. De bedoeling is neem ik aan je mening uitgebreid en duidelijk over te brengen aan Arno bonte. Probeer met feiten te komen. En vraag diverse ervaren freaks of ze jullie er mee willen helpen.

Wanneer de brief af is, kijk hem dan goed na op spelfouten en interpunctie

Zie dit bericht niet als negatief, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je niet met half werk moet komen dan bereik je er niks mee namelijk.
Als je brief af is. Post hem dan even hier zodat andere freaks hun mening er over kunnen geven.

Hallo nee ik schrijf de brief niet alleen mijn vader zal me erbij helpen en die schrijft erg vaak zakelijke brieven:) ik zal de brief hier zeker posten:bye:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan