Landelijk vuurwerkverbod dit jaar??

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd maar wil toch graag mijn hart luchten (excuses). Ieder jaar wordt mijn zin in oud en nieuw een stukje meer verpest, mijn grootste hobby gaat naar de kl*te door de verdeeldheid die wordt gecreeerd in Nederland o.a. door de media en de belachelijk gestuurde berichtgeving.

En dan nu Corona. Uiteraard moeten we dit met zijn allen doen. Maar kunnen we Alsjeblieft bij feiten blijven? Hoe is het mogelijk dat ons land bestuurd wordt op speculaties in plaats van feiten?

- Hoeveel druk geeft vuurwerk nu echt op de zorg, ook als je dit afzet tegen andere ongelukken?
- In hoeverre wordt dit veroorzaakt door illegaal vuurwerk (en niet op basis van nep formuliertjes die worden ingevuld, maar gewoon, beoordeeld op basis van gezond verstand)?
- Wat is de groei in Illegaal vuurwerk als je het legale weg haalt?
- Hoeveel meer druk geeft dat op de zorg?
- Gaan er dan geen andere ongelukken / rellen ontstaan?

Het is helaas een politiek spel geworden, waarin de normale burger al lang niet meer meegenomen wordt in de beoordeling. Lekker standpunten innemen, zonder te verdiepen.

Mijn hoop op Den Haag was al kwijt na al het getrek aan onderwerpen als vuurwerk, sinterklaas, en nu Corona. Verdriet heb ik niet meer om mijn vuurwerk, maar om die hardwerkende ondernemers die ook hier keihard gen*t worden.

Ik ben nu al helemaal klaar met al dat gedoe rondom een vuurwerkverbod. Het drukt serieus op het plezier wat ik eraan beleef.
Zo langzamerhand begin ik te verlangen naar een vuurwerkverbod. Dan hoef ik niet meer te hopen op dat het die acht uur per jaar allemaal meezit.
Dan kan ik gewoon 365 dagen per jaar m'n gang gaan. En laat dat nou precies zijn wat ik dit jaar met oud op nieuw ga doen. Gewoon m'n gang gaan.
Een totaalverbod. Net als drugs zeker? Dat moesten ze ook maar eens verbieden.

Als zij geen rekening willen houden met mijn wensen, waarom zou ik rekening houden met hun wens om hun stempel op onze samenleving te drukken?
Of dacht je soms dat het verbod vanuit visie en een gevoel voor rechtvaardigheid komt? En dat daar dan genuanceerde en afgewogen besluiten uit voorkomen. Nah....

Goed gesproken.
Ik sta nu ok voor het besluit om gewoon los te gaan legaal of illegaal.
Tis vervelend om in twijfel te zijn.
En laat ik voorop zetten dat ik met beide soorten even verantwoordelijk omga.

Scheelt dat ze bij onze oosterburen niet zo moeilijk zijn.. Verbod of niet, wij knallen verantwoord het nieuwe jaar in :wink:

Als ik het document bekijk dat je hier kunt vinden m.b.t. SEH/HAP (Spoedeisende hulp/Huisartsenpost opnames dan zie je dat van alle 418 gevallen, slechts 14 gevallen komen door compounds. Oftewel net 3%. Als we dit jaar alleen compound vuurwerk afsteken is de kans op SEH/HAP gevallen als het goed is dus ook minimaal (misschien enkele tientallen meldingen).

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/docume...rk-en-letsel-bij-vuurwerkongevallen-2019-2020

Bekijk bijlage 56971

We moeten de politiek bestoken met dit soort informatie.

Kan de branche niet een paar voorpaginas van kranten opkopen en deze vol gooien met juiste informatie?

Als ik het document bekijk dat je hier kunt vinden m.b.t. SEH/HAP (Spoedeisende hulp/Huisartsenpost opnames dan zie je dat van alle 418 gevallen, slechts 14 gevallen komen door compounds. Oftewel net 3%. Als we dit jaar alleen compound vuurwerk afsteken is de kans op SEH/HAP gevallen als het goed is dus ook minimaal (misschien enkele tientallen meldingen).

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/docume...rk-en-letsel-bij-vuurwerkongevallen-2019-2020

Bekijk bijlage 56971

logisch ook dat chinese rollen verboden zijn :confused:

Kunnen i.p.v. compounds nog beter ratelbanden afsteken!!

De staatssecretaris heeft gisteren iedereen met een kluitje het riet in gestuurd. Gelukkig neemt ze twee weken de tijd voor een besluit. Waarom gelukkig? Nou over twee weken is er een veel beter beeld over de ontwikkeling van de capaciteit bij de ziekenhuizen en daarnaast over de afname van de besmettingen. Als iedereen zich komende weken goed aan regels houd wordt dit snel genoeg afgedaan als een niet noodzakelijke regeling die onhaalbaar is om te handhaven. Eind van de rit zullen we hopelijk kunnen kunnen zien dat de beste mevrouw Suzanne Kröger van Groen-links (die iedereen om de tuin probeert te lijden met heel veel emotie in het debat) en de beste meneer Frank Wassenberg Partij voor de dieren(die het zo nodig vind om tijdens zijn debat foto's mee te nemen van waarschijnlijk het ergste oogletsel van afgelopen jaren door vuurwerk) afdruipen en het niet redden met hun slecht onderbouwde statements.

Back
Bovenaan