Kwaliteit of koopjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaliter ga ik altijd voor kwaliteit. Jaren geleden eens oud en nieuw gevierd bij familieleden en een buurman uit die straat had enkel budgetcakes gekocht. Onder het motto veel geweld voor weinig geld dacht hij lekker wat lontjes aan te kunnen steken en hiermee de toppers in huis te hebben gehaald. Er zaten af en toe echt wel een paar leuke cakes tussen, maar ook een hele berg cakes met plofjes, zoals ik dat toen noemde. Cakes met een dramatische burst zeg maar. Ik had dat jaar voor het eerst met een freakactie besteld en elke keer als ik een 25mm of 30mm cake had afgestoken, kwam hij vragen wat dat was, want dit was toch wel veel beter.

Normaal gesproken ga ik dus altijd voor kwaliteit, zowel voor het kleine spul als voor cakes. Dit jaar waren er wat minder freakacties en lagen soms de prijzen een stuk hoger en hierdoor heb ik ook een aantal budget producten gescoord die ik normaal gesproken niet zou bestellen. De Boom Town is hier een goed voorbeeld van. Dit had ik 3 jaar geleden echt niet besteld en nu dacht ik: "1x Boom Town is leuk voor erbij rond 18:00 uur". En daarbij heb ik me toch laten verleiden omdat het een goede deal was.

Op een paar producten na ga ik dus altijd voor kwaliteit. Zeker als het om een speciaal effect of uniek product gaat betaal ik dan graag een paar euro meer, omdat ik zo'n product dan heel graag eens live gezien wil hebben. Ik steek dan liever een cake minder af, maar dat ik dan wel optimaal geniet van hetgeen ik heb.

Beide eigenlijk. Kwaliteit voor 00.00 uur en ook koopjes voor in de vooravond. Ben het met Wesley eens dat lekker rammen met 25mm vaak net ff iets leuker overkomt dan een langzame 30mm. En tegenwoordig kan men ook echt leuke dingen uit 20/25 mm krijgen. Uiteraard meestal wel in salvo's.

Ik heb liever minder en mooi, dan veel en dat het troep is.

Pas ik me bij aan , het liefst natuurlijk veel en mooi maar dat valt dit jaar tegen doordat het allemaal lichtelijk duurder is geworden.
Niet enkel de hobby maar alllles .

Bij een paar mooie dingen dus ook wat goedkoper spul gehaald om dan per paar toch wat chaos te creëren .

Het liefste 30mm ramblokken :) ik merk de laatste jaren dat losse potten het niet echt meer voor me doen. Dus zoek vaak de compounds zonder te veel mixed effecten.

Paar losse cakes die dan wel tegelijk gaan voor extra momentje.

Al het 20mm laat ik aan mij voorbij gaan want vind ik troep.altijs teleurstelling als ik die afgestoken heb

Afgelopen oud en nieuw had ik een mix tussen koopjes en kwaliteit. Van de kwaliteitsproducten heeft er geen één mij teleurgesteld. Van de koopjes bijna allemaal. Dit jaar laat ik die koopjes mooi links liggen ook al ziet de aanbieding er nog zo mooi uit. Ik had boxen met 1kg nem. die de boxen met 2kg nem. eruit knalden

Helemaal eens met bovenstaande reactie. Vaak doe je impuls aankopen en weet je eigenlijk wel dat t troep is. Dus dit jaar proberen alleen kwaliteit te scoren. Dan maar iets duurder, maar wel mooi iig!

Eens. Ik heb besloten te downsizen qua vuurwerk. Alleen nog een paar goede bewezen kwaliteits compounds en paar potten voor de vooravond.

Al het kleine spul, kleine cakes en 20mm boxen komen er niet meer in.
Grote compounds (double, triple etc) ook niet meer.

Dat kwaliteits producten tegelijk koopjes kunnen zijn hebben bijv: Dream Chaser 50€, Holy Moly 25€ en Boom Town 7,5€, Orc 64 stuks 12€ wel bewezen. Zal dan ook komende jaren vooral op zoek gaan naar dit soort deals/ openingsacties.

Paar jaar terug kon je echt nog wel genieten van de koopjes, vooral in de vooravond.
Helaas dit jaar was dit totaal niet het geval, de koopjes stelde zwaar teleur. Voor mij dan ook het laatste jaar geweest om voor koopjes te kiezen, ik neem nu wel kwaliteit!

Afgelopen jaar bijna geen losse cakes geschoten, degene die ik had waren allemaal bewezen topcakes. Bij de compounds ook was mijn enige gok de Evo Force One maar die heeft heel goed uitgepakt.
Gevolg geen enkele flopper in de collectie, dus ga dit jaar ook weer volledig voor kwaliteit

Ik heb inmiddels zowat jaar geleden besloten voor kwaliteit te gaan i.p.v. kwantiteit. Zorgt uiteindelijk voor meer voldoening, ook al is het minder.., en geen floppers in je collectie.

Ging al voor kwaliteit. Echter dit jaar ook voor kwaliteits koopjes gegaan!
Denk aan veilingen en black friday deals enzv.
Scheelt voor de portomonee en niet teleurgesteld.
Nou ja teleurgesteld in een paar producten omdat ze niet volgens verwachting presteerde.
Maar dat hou je tog wel eens.

Vooral kwaliteit, afgelopen jaar het budget drastisch verlaagd en toch een top oud en nieuw gehad!

Dit jaar staat dat weer op de planning :)

Kwaliteit. Had dit jaar uitsluitend kwaliteit in de collectie. Een van de cakes betrof een flop, de rest waren toppers of over-de-toppers. Dit jaar ga ik weer voor kwaliteit, al ben ik benieuwd wat de prijzen doen. Mochten die echt nog teveel stijgen, dan boet ik iets in qua kwaliteit. Maar pruttelpotjes komen er zeker niet bij.

Heb jaren gehad dat het vooral koopjes waren. Zoveel mogelijk halen uit je budget. Toen het budget wat groter werd ben ik koopjes en kwaliteit gaan combineren. Uiteindelijk bleven de koopjes vaak staan. Daarom dit jaar alleen voor kwaliteit gegaan. Dit is mij goed bevallen dus vanaf nu alleen nog maar kwaliteit.

Kwaliteit! Ook dit jaar (helaas) voor koopjes gegaan. Meestal flink teleurgesteld! Budget voor dit jaar vooralsnog vastgesteld op max 1000 euro, maar dan ook alleen maar kwaliteit! 1e lijstjes zijn al gemaakt.

Voor komend jaar staat kwaliteit centraal, maar ook meer diversiteit in effecten. Gevoelsmatig veel te veel crackling gezien.

Een groot deel van de hobby bestond voor mij altijd uit het uitzoeken van de pareltjes voor relatief weinig geld. Het budget was nooit heel groot. Inmiddels is dat budget wat groter geworden. Nu alle producten duurder worden zal kwaliteit voor mij nog altijd het belangrijkste punt zijn in de afweging of ik een product wil kopen of niet. Daarnaast valt me voorlopig op dat de prijsstijging bij cakes relatief wat kleiner is dan bij compounds en boxen. Ik kies met de combinatie van beide aspecten waarschijnlijk voor redelijk veel cakes van hoge kwaliteit dit jaar! Dat vul ik dan aan met een paar mooie compounds die wat duurder zijn.

Korte review van mijn eigen gedachten een paar maanden geleden. Ik heb me aan mijn voornemen gehouden. Mooie cakes, groot en klein, van hoge kwaliteit zorgen voor een divers stookpakketje. Toppertjes als de Heavy Legend 16 zijn altijd leuk om te hebben, maar ook een kleine crossette cake is voor ons liefhebbers vaak leuk. Een aantal grotere cakes, en dit jaar in het bijzonder de Caïro Crackling, zijn mooi voor mijzelf, maar ook voor de toeschouwers. Hetzelfde geldt voor compounds natuurlijk, maar met een studentenbudget kom je natuurlijk niet veel verder dan één of twee dozen naast de cakes. Al met al, erg tevreden over mijn diverse collectie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan