Kruitstress

Totaal niet eigenlijk. Om de 1 of andere reden kijk ik er minder naar uit dan in andere jaren (met uitzondering van 2008, toen voelde ik mij ook zo helaas).

ik slaap al 3 dagen BELABBERT!!!! en vandaag(vannacht) heb ik maar 2 uur geslapen en de rest van de nacht alleen maar liggen woelen,draaien,denken,blij zijn, en zweten, maar dat laatste komt doordat ik nu ook ziek ben:(

Tja slapeloosheid he?
En dan die nacht van de 30ste tot de 31ste ben ik de hele nacht wakker...
Heb helaas geen vuurwerk meer dus zal het moeten ''Uitstressen''

Op bepaalde momenten heb ik het heel erg, maar over het algemeen valt het wel mee.
Maar als ik weer wat hoor afgaan in de buurt dan is het weer terug..

Nog maar 2 dagen man, dan mag je al je vuurwerk kopen :O

Mijn Symptomen zijn:

1 Vaker naar de wc
2 Minder goed slapen
3 Steeds de gedachten,er ontbreekt nog wat
4 Extra blij
5 Drukker als anders
6 Een soort drang,en daarbij een soort "onderbuik gevoel"

"Kruitstress"

Een vreemd verschijnsel, komt zeer vaak voor bij vuurwerkfanaten. Vooral in Nederland is dit fenomeen bekend.
Kruitstress verschijnt elk jaar in de laatste twee maanden van het jaar, en duurt tot 31 december.

Oorzaak:

Zeer sterke aandrang om vuurwerk af te steken.

Mogelijke symptomen:

- Misselijkheid
- Constipatie
- Licht ontvlambaar zijn
- Explosief reageren
- stijf staan van de spanning
- Verstoord slaappatroon

Geneesmiddelen:

Omdat kruitstrees van tijdelijke aard is, is behandeling meestal niet noodzakelijk.
Als het te erg wordt is het slim om de vuurwerkfanaat wat klein vuurwerk af te laten steken. Vuurwerkshows kunnen de fanaat ook tot rust bedaren.

Edit: Rapport opgesteld uit eigen ervaring. :wink:

Laatst bewerkt:
"Kruitstress"

Een vreemd verschijnsel, komt zeer vaak voor bij vuurwerkfanaten. Vooral in Nederland is dit fenomeen bekend.
Kruitstress verschijnt elk jaar in de laatste twee maanden van het jaar, en duurt tot 31 december.

Oorzaak:

Zeer sterke aandrang om vuurwerk af te steken.

Mogelijke symptomen:

- Misselijkheid
- Constipatie
- Licht ontvlambaar zijn
- Explosief reageren
- stijf staan van de spanning
- Verstoord slaappatroon

Geneesmiddelen:

Omdat kruitstrees van tijdelijke aard is, is behandeling meestal niet noodzakelijk.
Als het te erg wordt is het slim om de vuurwerkfanaat wat klein vuurwerk af te laten steken. Vuurwerkshows kunnen de fanaat ook tot rust bedaren.

Edit: Rapport opgesteld uit eigen ervaring. :wink:

Erg leuk gedaan:D

Ik kan me redelijk rustig houden, alleen slapen gaat lastiger...
Maar als ik eraan ga denken dat het nog maar eventjes duur dan knal ik van vrolijkheid en jeukt alles van de kriebels! Wat hebben we er toch zin in! :D

Addendum:

Als u denkt last te hebben van kruitstress, meld u zich dan bij het dichtstbijzijnde vuurwerkforum. Er over praten met lotgenoten kan helpen.

Ik heb nu al 5 nachten achter elkaar niet geslapen !! Dat komt ook omdat ik in de nachtdienst zat :D:D
Verder lekker veel op internet filmpjes kijken en rondneuzen. Nog 2 dagen en dan kunnen we live naar ons bestelde spul kijken !! :wink:

Slapen gaat wel aardig want ik heb het best druk dus ik ben moe. Het is meer van ' Waar ga ik al mn vuurwerk neerzetten? ' En welke tas ga ik gebruiken? Een beetje de kleine dingen dus...

Heb eigenlijk geen kruitstress:p

Vind het wel moeilijk om te moeten wachten. Met name nu die laatste dagen zijn iritand:) Is dat ook een symptoon ? :p

:bye:

Ik zit ook overdreven veel op VWC..:)

Ook zag ik gistere heel de avond door echt goede cake's, zoals : Sniper, Zwarejongens, en nog veel meer! Ik kon het echt niet houden om iets af te gaan steken ( een rotje of een babypijltje haha ) maar toch niet gedaan..:)

Het is een kwestie van beheersen, en wachten op de 31e! Dan is alles het leukst, en kan je volledig los gaan:) Dit had ik ook vorig jaar gedaan, en dan is alles veel leuker:) Heb dit jaar dan ook niks afgestoken.

Maar veel naar de WC moet ik altijd. Dus daar heb ik gelukkig niet extra last van. Wel heb ik een soort zenuwachtig gevoel, dat ik er echt zin in heb:)

Ik ben momenteel erg laxerend. :)
En slapeloze nachten sinds een klein weekje denk ik, en áls ik dan eindelijk slaap heb ik nachtmerries over, ja hoor, vuurwerk.

nou mijn kruitstres zit hem voor namelijk in vlinders in mijn buik hebben .
ik voel mij knap onrustig en kan moeilijk eten .
en op die laatste dagen zie ik savonds vuurwerk dat er niet is .
dan zie in mijn ooghoek een schitter draai ik mijn hooft naar die plek is er weer niks te zien .
je hebt in deze tijd van die reclames waar ze vuurwerk geluiden onder zetten .
nou dat gaat mij echt door merg en been .
ik heb voor de komende tijd een middeltje in huis gehaald zo dat ik er niet zo n last van heb .
want als ik dat niet doe ga ik echt kapot

De officiele verkoop begint overmorgen.!!
Met die gedachten is bij mij de stress (prettige stress) vandaag pas echt goed begonnen!!

Laatste tijd erg onoplettend en nerveus aan het worden... Ik kan niet wachten tot het eerste lontje aangestoken zal worden!

Back
Bovenaan