[Kroatie]

krommie

VWC lid
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort op vakantie naar Kroatie,nu had ik het forum al doorgesnuffeld voor meer info hierover.Maar helaas kon ik niks vinden.
Zijn er mensen die info hebben over het kopen van vuurwerk/vuurwerkwinkels in Kroatie :)

Ze verkopen het met neiuwjaar/Ramadam in alle winkels. Kleine en grote winkels hebben het dan en 1 pakje strijkers kost ong 0.75 euro cent :D

en bij click gestel (filmpje van iternet) zit ergens een vlinder (google video ergens bij 13 min) hij si egt gygantisch

Verkopen ze daar eigenlijk het hele jaar door?
Zit er namelijk over een maandje :)
Misschien is het de moeite waard eens een shopje op te zoeken.

Hahaha...idd dat moetje daar niet zeggen :wink:
Voor je het weet heb je een blauw oog (:wink:) !!!

Whahaha, omdat ik zo'n beetje een halve Kroaat ben weet ik verdomd goed wat ik wel kan zeggen daar :D.

Maar uhhh alles goed in Limburg ? [ ff off topic ] sorry ...

Dit vind ik persoonlijk een van de mooiere consumenten cake in Kroatie :rolleyes: ( staat wel bij klasse 3, wat die klasses echter inhouden ben ik nog niet achter )

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu op vakantie in kroatie op de camping.Hier zo 100 meter ligt een strand en hier zie en hoor ik af en toe wat vuurwerk.Alleen ik ben het zelf nog niet tegen gekomen.

ik ben zelf in rovinje geweest en ook nog in andere stadjes maar toen ik er naar vroeg kreeg ik elke keer te horen dat het 10 dagen ofzo voor oud en nieuw was dat ze het mochten verkopen :(. zeer spijtig maar het is zo

Jongens even voor de duidelijkheid : ik kom al bijna 30 jaar in Kroatie en in het land gelden dezelfde regels als bij ons in Nederland.
Officieel mogen zij daar alleen de laatste paar dagen van het jaar vuurwerk verkopen. Mocht je een zaak vinden die buiten die dagen vuurwerk verkoopt dan zullen zij het "onder de toonbank" verkopen.
Ik heb zelf enkele winkels bezocht en zag ook enkele cakes achter de toonbank in een schap staan, maar hun wilde deze niet verkopen omdat het gewoonweg niet mocht.
Wel kon ik er stadionfakkels kopen, maar ik vond deze toen behoorlijk prijzig.

Back
Bovenaan