herdervriend
VWC lid
Komt er een editie 2021, of moeten we wachten tot 2022?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Vraag mij dit ook al enige tijd af, maar gezien de huidige Covid regels gok ik dat er niks gaat komen.
Dit zal vooral afhankelijk zijn van de Duitse Corona-maatregelen. Op dit moment verschilt het per "Bundesland"(zeg maar onze provinciën) maar gemiddeld mogen er naar verwachting vanaf eind augustus tussen de 100 tot ca. 1.000 personen zittend bij een evenement aanwezig zijn. Toegang alleen met inentingsbewijs of testbewijs. NL'ers moeten als ze langer dan 24 uur blijven eerst in quarantaine. Vooralsnog ziet dat er nou niet bepaald positief uit. Ben benieuwd wat de organisatie erover kan melden...
Dit zal vooral afhankelijk zijn van de Duitse Corona-maatregelen. Op dit moment verschilt het per "Bundesland"(zeg maar onze provinciën) maar gemiddeld mogen er naar verwachting vanaf eind augustus tussen de 100 tot ca. 1.000 personen zittend bij een evenement aanwezig zijn. Toegang alleen met inentingsbewijs of testbewijs. NL'ers moeten als ze langer dan 24 uur blijven eerst in quarantaine. Vooralsnog ziet dat er nou niet bepaald positief uit. Ben benieuwd wat de organisatie erover kan melden...
Kleine nuance. Gevaccineerden en genezenen hoeven niet in quarantaine als ze hun bewijs inleveren via Einreiseanmeldung.de info: duitslandinstituut.nl en reisadvies buitenlandse zaken
Ik heb begrepen dat ze verder aan het kijken waren dan de Duitse grens, en gezien er vandaag een maximum van 750 bezoekers op NL dag evenementen is uitgesproeken zal het in NL en ook niet in De gehouden worden.
Dat klopt, goede nuance!!
?? Dat kan hoor maar dan wordt het een totaal ander event met een ander kostenmodel. De laatste keer waren er volgens de officiële berichten ca. 15.000 bezoekers. Degene die er waren weten dat het er nog "ietsje" meer waren. Als ze nu uit moeten gaan van 750 bezoekers dan is dat een totaal andere situatie. Waarbij je trouwens héél véél mensen teleur zou moeten stellen omdat ze niet naar binnen mogen. Maar zoals ik al zei: laat vooral de organisatie daar dan iets over roepen!
Een dergelijk evenement organiseren voor 750 man gaat niemand doen. Is totaal niet interessant.
Dat was ook mijn eerste gedachte, is alleen interessant voor kleinschalige lokale evenementen.
Ik reageer vooral op EHVuurwerk die hierboven schrijft "...zal het in NL en ook niet in DE gehouden worden." Ik las zijn reactie zo dat hij dan kennelijk meer weet en dat het voor 750 man in NL gehouden gaat worden. Kan ik mij niet voorstellen. Maar zoals gezegd: laat de organisatie daar vooral wat over roepen.
De 750 regel is vooralsnog geldende tot 1 september en na mijn weten niet in Duitsland.
Dus moeten we die wel in onze discussie toepassen"?
Exact, ik heb het even m'n post terug gelezen en ik begrijp de verwarring.Volgens mij bedoelt hij dat hij denkt dat het zowel niet in NL als in Duitsland wordt gehouden omdat er nu maar 750 mensen kunnen komen. Alleen klopt z'n zin niet helemaal.