Komende jaarwisseling vuurwerkverbod in heel Rotterdam

Babiloot

VWC lid
Komende jaarwisseling vuurwerkverbod in heel Rotterdam
Rotterdam is komende jaarwisseling vuurwerkvrij. De Rotterdamse VVD-fractie stemt in met een vuurwerkverboden daarmee is er een meerderheid in de raad voor een vuurwerkverbod bij de komende jaarwisseling.

Redactie Rotterdam 07-01-20, 18:30
Laatste update: 18:38

De VVD wijst erop dat er vuurwerk ieder jaar tot veel overlast en vernielingen leidt. De invoering van vuurwerkvrije zones hadden volgens de partij niet het gewenste effect. Zo werden alleen al dit jaar bij het Rotterdamse Oogziekenhuis achttien mensen met oogletsel binnengebracht. Ook voor de veiligheidsdiensten en hulpverleners is de nieuwjaarsnacht de drukste nacht van het jaar. ,,De Rotterdamse meldkamer kreeg afgelopen jaarwisseling duizend meldingen. Grote groepen jongeren denken de straat over te kunnen nemen.’’

Bij het vuurwerkverbod wordt geen onderscheid gemaakt in typen vuurwerk. De VVD wil eigenlijk minder gevaarlijk vuurwerk toestaan, maar dat onderscheid kan niet gemaakt worden in de gemeentelijke APV.

Bron:ad.nl

Let op: als het kabinet vuurpijlen en knal heeft verboden, wil de Rotterdamse VVD het toegestane vuurwerk ook in Rotterdam weer mogelijk maken. Is een juridisch gevalletje.

Eerst maar eens zien of het er echt komt. Zou me echt tegenvallen van mn stad. Dan maar een hotel pakken in Breda ofzo en daar afsteken..

Edit: Als t in zo'n grote stad komt dan zullen andere delen van Nederland snel volgen ben ik bang

Let maar op, dat de andere grote steden in de randstad ook zullen volgen.
Het is daar sowieso overal hutje mutje, en veels te veel gevaren op een feestend plein met 1000+ personen.
Dan kan je op 31 dec beter in de andere rustigere provincies zijn.

Eerst maar eens zien of het er echt komt. Zou me echt tegenvallen van mn stad. Dan maar een hotel pakken in Breda ofzo en daar afsteken..

Edit: Als t in zo'n grote stad komt dan zullen andere delen van Nederland snel volgen ben ik bang

Moet je alleen niet Breda Noord (Hoge vught) inplannen, die hele wijk willen ze hier ook vuurwerkvrij maken..

In Den Haag heeft Remkes zich al uitgesproken voor een vuurwerk verbod. Ben bang dat Den Haag en andere steden snel zullen volgen. Ongelooflijk. Waarschijnlijk zal de overheid de beslissing bij de gemeentes laten, zodra er meerdere gemeentes volgen. Zo hoeft een landelijk besluit geen invloed te hebben hierop.

Let maar op, dat de andere grote steden in de randstad ook zullen volgen.
Het is daar sowieso overal hutje mutje, en veels te veel gevaren op een feestend plein met 1000+ personen.
Dan kan je op 31 dec beter in de andere rustigere provincies zijn.

Alsof centrale vuurwerkshows zo veilig zijn met hutje mutje op elkaar,of kijken er niet zoveel naar? tenminste zie en lees her en der dat ze shows cancelen vanwege te weinig belangstelling:p

In de randstad loopt het soms ook de spuigaten ui maar om dan de goedwillende de dupe laten worden? Triest! Ik denk dat ze nu zullen zien dat dit averechts werkt! Succes rotterdam met de handhaving

Even kijken waar de dichtstbijzijnde vuurwerkwinkel is. Ooow. Allemaal dicht vanwege het verbod. Even wat vrienden vragen: "waar halen jullie rotjes van 2 gram?". Ow... nergens meer te koop. "Hebben jullie ook een alternatief?". Ok Cobra's van 50 gram.. mjah het is niet anders. "Doe mij maar een pakje".... Oud en Nieuw 2020-2021: Rotterdam het bombardement deel 2.

Even kijken waar de dichtstbijzijnde vuurwerkwinkel is. Ooow. Allemaal dicht vanwege het verbod. Even wat vrienden vragen: "waar halen jullie rotjes van 2 gram?". Ow... nergens meer te koop. "Hebben jullie ook een alternatief?". Ok Cobra's van 50 gram.. mjah het is niet anders. "Doe mij maar een pakje".... Oud en Nieuw 2020-2021: Rotterdam het bombardement deel 2.
Dat is dus weer het kromme, kennelijk mag het vuurwerk wel gewoon verkocht worden. Waarschijnlijk is er juridisch gezien geen ruimte om dat te verbieden. Is dus echt een lachwekkend besluit.

Iedereen roept wel weer, we gaan door knallen maar als het zover is dan knalt er niemand. Ja het 0:00 uur moment... maar dat zullen ze dan wel "gedogen" mits je niet 1 uur aan het knallen bent. En dat is waar ze naartoe willen werken.

Iedereen roept wel weer, we gaan door knallen maar als het zover is dan knalt er niemand. Ja het 0:00 uur moment... maar dat zullen ze dan wel "gedogen" mits je niet 1 uur aan het knallen bent. En dat is waar ze naartoe willen werken.
Geloof mij nu maar dat er de hele avond geknald zal worden bij en verbod. Kunnen ze dan opeens wel handhaven? De smeris is nergens te bekennen oudjaarsavond.

Tóch een beetje vuurwerk in Rotterdam

Fractievoorzitter Karremans wil echter niet dat Rotterdammers nu helemaal geen vuurwerk meer kunnen zien. “Een voorwaarde voor onze instemming met een verbod is wel dat er een substantieel bedrag wordt vrijgemaakt voor de organisatie van professionele vuurwerkshows in alle 14 wijken van de stad. De burgemeester heeft in een persoonlijk gesprek met mij hier instemmend op gereageerd.’’

https://wnl.tv/2020/01/07/komende-jaarwisseling-vuurwerkverbod-in-rotterdam/

Hoeveel pyrotechnicussen zijn hier voor nodig? want als er niet genoeg pyrotechnicussen zijn gaat het niet door omdat er dan geen show in elke wijk komt.

haha dan heb je 28 man met certificaat nodig en gaat enorm veel geld kosten, zelfs met lullige kleine kermisshowtjes zijn 14 stuks niet goedkoop :bonk:

Tóch een beetje vuurwerk in Rotterdam

Fractievoorzitter Karremans wil echter niet dat Rotterdammers nu helemaal geen vuurwerk meer kunnen zien. “Een voorwaarde voor onze instemming met een verbod is wel dat er een substantieel bedrag wordt vrijgemaakt voor de organisatie van professionele vuurwerkshows in alle 14 wijken van de stad. De burgemeester heeft in een persoonlijk gesprek met mij hier instemmend op gereageerd.’’

https://wnl.tv/2020/01/07/komende-jaarwisseling-vuurwerkverbod-in-rotterdam/

Hoeveel pyrotechnicussen zijn hier voor nodig? want als er niet genoeg pyrotechnicussen zijn gaat het niet door omdat er dan geen show in elke wijk komt.

Daarnaast de totale kosten hiervan,show Erasmusbrug alleen al iets van 250-280K,laat staan in 14 wijken,nee dat gaat niet zo snel gebeuren lijkt mij zo die 14..

Helemaal niets in Rotterdam :bye:

Bijzonder dat de VVD in Rotterdam verder gaat dan GroenLinks hier in Amsterdam..
Gelukkig die escape bij een landelijk knalverbod, maar het blijft zeer zorgelijk. En hoe zit het met cat 1 vuurwerk?

Kansloos, vooral geen gehoor aan geven als rotterdammer!! Je spul aansteken, ze moeten tenslotte op heterdaad betrappen. Oprotten met die pauper betutteling..

Back
Bovenaan