Kölner Lichter 2014 19-07-2014

kwintos

VWC lid
Kölner Lichter 2014 19-07-2014

Stad/dorp:Keulen
Datum: 19-07-2014
Tijdstip: 23:30
Schietbedrijf: Weco Feuerwerk
Max. kaliber: onbekend
Bijzonderheden:

Rund 40 Pyrotechniker und Helfer der Firma Weco werden vom 16.07.2014 bis 18.07.2014 die Feuerwerke aufbauen und am 19.07.2014 abbrennen. Allein das musiksynchrone Hauptfeuerwerk zwischen Bastei und Tanzbrunnen besteht aus ca. 4,7 Tonnen Feuerwerkskörpern, etwa 1,3 Tonnen Feuerwerkskörper kommen dann nochmals für die kleinen Feuerwerke entlang des Rheins hinzu. Insgesamt sind das schätzungsweise mehr als 20.000 Schuß. Die musiksynchrone Beschallung des Hauptfeuerwerkes erfolgt über zahlreiche Beschallungstürme, die zwischen der Hohenzollern- und Zoobrücke beidseitig des Rheins aufgestellt werden. Über diese kann das Publikum an den Rheinufern auch das komplette Bühnenprogramm am Tanzbrunnen verfolgen.

Mooi vuurwerk, jammer dat die Duitse bierworstenmuziek weer de boventoon voert :rolleyes:
Scheelt weer nasynchroniseren he :bonk::D

Die show van 2010 kon me wel bekoren:

:)

De muziek keuze dit jaar is niet duits. maar alles uit de jaren 70.
oa queen, abba. rolling stones en elton john.

Ben er in ieder geval weer bij.

Veel vuurwerkshows dit weekend in NL worden afgelast uit respect voor het vliegtuigongeluk. Geheel terecht natuurlijk.
Ik neem echter aan dat dit niet voor Kolner Lichter geldt?

Gisteren in Dusseldorf ging het ook gewoon door.
Daar komt nog bij dat Duitsland wereldkampioen voetbal is geworden.

Uiteraard alle begrip als het wel afgelast zou worden. Het blijft vreselijk wat er gebeurd is.

Iemand nog tips voor n goede plek om te staan of te parkeren?

Voor volgend jaar: Parkeren bij de Messe, wel een eindje lopen, maar dan kun je na afloop tenminste fatsoenlijk wegkomen.
En qua plek om te kijken en de sfeer goed te proeven, op de boulevard/promenade in het oude stadsdeel.
Zeer zeker niet in het Rheinpark, 1 grote chaos, tenzij je een tribune kaart hebt.

Wat een super show gezien, helaas ***** dat hij stilgelegd werd. Ik heb het idee dat er wel een heel stuk miste, de show zou tussen de 30 en 40 minuten duren dit jaar, en er was denk ik een minuut of 20 maar geweest helaas.

Wij parkeren in de wijk achter de Kölner zoo, dan loop je een minuut of 15 a 20 min max tot de kabelbaan, dan ga je lekker zitten en stap je zo in het park uit.

Ideaal, je komt ook zonder de drukte weg en bent zo weer op de snelweg.

Ik vond de sfeer in het park wel een beetje drukkend, vaker agressieve mensen tegen gekomen en een stuk of 2 opstotingen moeten omzeilen. Kan natuurlijk ook door de warmte en de alcohol komen, andere jaren was dit niet zo.

al met al een super show gezien, wat een mooie shels gezien en wat waren de salutes in de finale lekker hard!

Hierbij een klein verslagje van mijn beleving van Kölner Lichter 2014:

We (pyroboy, 2 vrienden en ik) waren op tijd vertrokken richting Köln. Onze verwachtingen waren hoog en we hadden er zeer veel zin in. De parking die we op het oog hadden, was gelukkig vrij. Na het aftikken van 5 euro konden we prima parkeren. Van te voren de looproute naar het Rheinpark berekend, maar deze was op dat moment helaas praktisch niet uitvoerbaar. Veel wegen en paden waren afgesloten, waardoor we minstens 2 km hebben omgelopen. Zowel op de heenweg als terugweg. Bummer... :biertje:

We vervolgden onze weg naar het Rheinpark, op zoek naar een een goede foto- en filmplek.
Dat was lastiger dan gedacht, aangezien het er megadruk was. Na een klein uurtje hadden we eindelijk beet. Mooi uitzicht op de Rhein en het ponton. Naast de hoofdshow die pas om 23.30 uur zou beginnen, waren er die avond tal van kleinere shows te zien. Zo was er het "Musikalisches Feuerwerk vor dem Tanzbrunnen" dat om 22.30 uur begon. Een klein showtje met muziek. Leuk opwarmertje voor de hoofdshow, maar... bij deze show was het voornamelijk de sfeer die het 'm deed. Tientallen mensen staken samen sterretjes aan en dat gaf een prachtig beeld!

2yyrrxy.jpg

mm787k.jpg

2qd6bes.jpg

Na een countdown begon om 23.30 de uur de hoofdshow.
Thema van dit jaar was "Kölner Lichter - tanzbar! Die wilden 70er" met muziek uit de jaren '70 van o.a. ABBA, Rolling Stones en Queen. Veel discoplaten passeerden de revue met veel bonte kleuren in de beelden. Mits goed uitgevoerd is hier niets mis mee en naar mijn mening vond ik het goed gedaan. Het was voor mij de eerste editie Kölner Lichter en de show oversteeg mijn verwachtingen. Het was wel jammer dat de show halverwege uitviel. Dit viel te wijten aan een technische storing waardoor de show voor 'n paar minuten kwam stil te liggen. Gelukkig werd dit hersteld en kon alles weer synchroon verder. Finale was top: volle lucht met goud en lekkere salutes. Laatste 3 salutes waren HARD.

Na afloop moesten we dat hele eind weer teruglopen. Normaal geen probleem, maar met 30 graden, benauwde lucht, massadrukte en geen idee waar je heen moet tóch iets minder fijn! Rond 2.00 uur konden we aanrijden en was ik tegen half 4 weer thuis. Ondanks alle tegenslagen een supergezellige avond gehad met een mooie show. De sfeer was uitstekend. Volgend jaar kijk ik 'm gewoon weer op de WDR :p

Bedankt voor het lezen en de film volgt uiteraard nog!

Was idd een hele mooie show, met dikke finale.
Jammer dat de techniek het even liet afweten maar gelukkig werd het toch vrij snel opgelost.
vond dit 1 van de betere kölner lichter ondanks die storing.

Lijkt mij ook een nachtmerrie voor de pyrotechniekers die vele, vele uren heeft gestoken om de muziek ook mooi in elkaar te laten overlopen.

Normaal duurt de show tussen 25 en 30 min. Dus hoeveel ertussen uit is gehaald weet ik niet.

er zat een lekker tempo in de show met een constant goed gevulde lucht en mooie shells.
En ook de muziek vond ik goed uitgekozen.

Volgend jaar zeker weer, al mag het dan een graad of 5 koeler zijn.

Zo was er het "Musikalisches Feuerwerk vor dem Tanzbrunnen" dat om 22.30 uur begon. Een klein showtje met muziek.....weet iemand toevallig welke groep of orkest het was tijdens dit voorproefje?prachtige muziek...

Two steps from hell met onder andere heart of courage werd hier afgespeeld.. geweldige muziek is dit.. maar eigenlijk alles van Two steps from hell is goed.

Als ik het goed begreep van de meneer van Weco, is nadat het gestopt is 3 tot 4 liedjes overgeslagen. De show duurde nu rond de 19 minuten, met 3 of 4 liedjes erbij kom je toch makkelijk aan de dikke 30 minuten.
Helaas, erg jammer, had nog graag langer hiervan willen genieten

Hoe dan ook, het was super, blij dat ik gegaan ben ondanks de warmte.

Back
Bovenaan