Köln Lichter 11-07-2009

moontan

VWC lid
Köln Lichter 11-07-2009

Plaats: Koln ( D )
Locatie: Pontons op de rijn tussen de autobrug en spoorbrug midden in Koln.
Tijd: 23.00 uur Duur show: circa 25 minuten
Bedrijf: Weco feuerwerk
Caliber: 200-250 mm

Voor meer informatie:
http://www.koelner-lichter.de/

Laatst bewerkt door een moderator:
Fred ik had gelezen dat dit jaar de show op een andere locatie gehouden word namelijk in het park : Tanzbrunnen.
Dat is niet tussen de bruggen in maar aan de andere kant van de spoorbrug kan je goed zien op google maps.
Ben benieuwd of de sfeer daar net zo zal zijn als tussen die 2 bruggen want dat was altijd super.

Ben er helaas niet bij dit jaar want zit dan in Berlijn.

Groeten Roel.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie Roel.
En ja Koln heeft dit jaar veel concurrentie, niet alleen van Berlijn maar ook van Geel

Vuurwerkbeelden bij Filmmuziek
Door Manfred Reinnarth, 11.05.09, 21:39h

Tot de Kölner Lichter duurt niet lang meer. Voor de hoofd Pyrotechnici Georg Alef en de musicus Sebastian Hässy (zoon van de in 2007 overleden Günther Hässy)lopen de voorbereidingen op volle gang. De Kölner Lichter bieden in het Rheinpark dit jaar veel meer publieksruimte.

Nog slechts 2 maanden dan zal Georg Alef de Rhein tussen de Bastei en Tanzbrunnen in Casablanca (mag duidelijk zijn :wink:) achtig wit licht omtoveren en niet iets later in een groenachtig Alpenland (ik gok op 'the hills are alive with te Sound of Music :p). De hoofdpyrotechnicus heeft gisteren met de musicus afgesproken om wat preciezer over het 27-minuut durige hoofdvuurwerk op 11 Juli te spreken.

Cinema Colonia luidt de titel, en James Bond is een voorname kanditaat voor de titellijst bestaande uit vele filmmelodiën. De Rhein is op de nieuwe schietlocatie breder en daarom zullen de vuurwerkboten dit jaar in plaats van naast elkaar achter elkaar komen te liggen. Dat maakt een duidelijk mooiere luchtvulling mogelijk. Tevens een goede gelegenheid voor alle hobbyfotografen om om zoek te gaan naar mooie nieuwe fotocomposities voor de grote fotowedstrijd die sind vele jare georganiseerd wordt door die Rundschau (Keulse krant).

Werner Nolden ziet de nieuwe locatie meer en meer zitten. 'We kunnen de bezoekers niet nog langer in zandhopen en kuilen laten rondworstelen, en daarnaast hebben we voor de Tanzbrunnen een ruimte mogelijk die 3x zo groot is als het oude gedeelte. Ook nog eens een gedeelte bijna zonder bomen of andere zichtsverhinderingen. Dat verbetert ook nog eens het uitzicht voor de gasten van de 50 boten. Zij zullen al om 21.50 vertrekken. Onderweg zijn er voor hen al 6 kleine vuurwerkt te zien.

De Duitse zender WDR zo'n 4 uur lang live verslag doen van het evenement. En ook zal er weer een roeiwedstrijd gaan plaatsvinden tussen de Severinsbrücke en Tanzbrunnen.

Voor de meeste gedeeltes is de entree gratis, zo ook aan de tanzbrunnen waar die Höhner (Keulen's bekendste band en bekend van Viva Colonia :cool:) van 20.00 tot middernacht zullen spelen (volgend jaar staat overigens BAP in de planning)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bezoekers zullen verboden worden flessen of BBQ's mee te nemen het Rheinpark in. 'Dit verbod helpt ons sinds 2 jahr het meervoudig met awards toegekende park te beschermen, alsdus de beheerder. De Rheinuferstrasse wordt 's avonds afgesloten.

De hoofdtribuna aan de Basteiufer is uitverkocht, net als Restaurants en terassen aan de Tanzbrunnen. Er zijn nog biertafels en plaatsen in de beachclub te verkrijgen en voor de aansluitende party kunnen kaarten voor 10 euro aan de avondkassa gekocht worden. Om zwarte handel via het internet tegen te gaan, heeft de firma Nolden ruim 2000 kaarten voor de boottocht tot het laatste moment uit de verkoop gehouden en deze nu pas gestart.

Die Rundschau zal in de komende tijd entree kaarten voor de Hohenzollern-Terrasse verloten, waarop nog zo'n 500 plaatsen vrij zij (

Laatst bewerkt:
Ok knoop doorgehakt. Ga er samen heen met m'n vriendin.

Tip voor de mensen die gaan:
http://www.booking.com/hotel/de/nk-...eckout_monthday=12&checkout_year_month=2009-7

55 euro voor een dubbelkamer of 39 euro voor enkelkamer incl. ontbijt. Parkeren is gratis. 6 Km van t centrum, maar tram/metro stopt op de hoek. Ligt vlakbij de snelweg en parkeren is gratis op eigen terrein.

Uitchecken hoeft pas max om 12 uur, dus lekker lang op je nest meuren na het nodige :biertje:

Laatst bewerkt:
hey Ik ben gisteren (op pinkstermaandag) in Köln geweest.
Ik heb er nog niet veel reclame gezien. Alleen bij het Chocolademuseum (Lindt) verstopt achter een ander bord.
ik ga nog van alles regelen want ik wil er zeker bij zijn.
En Roel bedankt voor de info.
Nog meer info is altijd welkom:p.

Samstag am Rhein
Kölner Lichter: 20.000 Raketen, eine Million Besucher

In diesem Jahr führt die pyrotechnisch-musikalische Reise unter dem Motto „Cinema Colonia“ durch die Welt der Filmmusik. Die Pyrotechniker werden mit Feuerbildern zur Filmmusik der größten Kinoklassiker den Himmel über den Rhein in eine gigantische Kinoleinwand verzaubern. So werden zum Beispiel Auszüge aus „Casablanca“, „Star Wars“, dem „Dschungelbuch“, „Terminator“ und „Lord of the Rings“ gespielt.

Nr
Titel Film/Thema

01 As time goes bye Casablanca
02 Gabriel’s Oboe The Mission
03 Hobbits Lord of the Rings
04 Die Gefährten Lord of the Rings
05 Goldfinger (Shirley Bassey) James Bond
06 Hedwig’s Theme Harry Potter
07 Der Pate Der Pate
08 He’s a pirate Fluch der Karibik
09 Terminator’s Theme Terminator
10 Tara’s Theme Vom Winde verweht
11 Mission Impossible Mission Impossible
12 The Imperial March Star Wars
13 Opener Walt Disney
Opener Walt Disney (Strauss)
14 Probier’s mal mit Gemütlichkeit Dschungelbuch, Balu
15 Ich wär so gern wie du Dschungelbuch, King Louis
16 Unter dem Meer Arielle/ Sebastian die Krabbe
17 Second Waltz Eyes wide shut (D. Schostakovich)
18 End Credits
Star Trek XI
19 End Credits Independence Day

http://www.koeln.de/node/186950?page=0,1

Erg mooie muzieklijst.. Dat wordt wel genieten denk ik :)

Dit is het actuele locatie kaartje overigens:

Beste_Sicht_Text.jpg

Zo'n beetje 5x zoveel ruimte aan beide kanten dus in vergelijking met de oude situatie.

En het tanzbrunnen vuurwerk is nu ook goed te zien, dus een extra vuurwerkje nu voor de grote show :)

Laatst bewerkt:
Kölner Lichter 2009 - Rheinufer/ Rheinterassen Köln
Tolle Pyrotechnik bei der Veranstaltung Kölner Lichter 2009. Gefilmt Rheinuferstrasse / Ecke Dagobertstr. (gegenüber von Tanzbrunnen und Rheinterassen). Feuerwerk mit Musik von " Pirates of the caribbean" - "Fluch der Karibik" in Köln !

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

ik vind het een erg leuke show zeg, jammer dat het daar wat regent.. hoppelijk komen er nog wat goede beelden van maar ik denk dat patrick wel heeft staan filmen.

Ik heb echt genoten gisteren.. De nieuwe locatie is echt super. Er is plek zat nu aan beide kanten. Ik zat langs de oever aan de kant van de tribune maar wel wat verder weg zeg maar. Heb geprobeerd af en toe een beetje subtiel in te zoomen op het lage gedeelte. Maar het grote luchtvuurwerk kreeg ik er op deze manier in z'n geheel op.

Aan de andere kant is aan de kant van het Rijnpark trouwens een erg mooie rivierbedding, waar je prima een statief kunt neerzetten. Echter ging de rook precies die kant op, wat me er toe besloot toch maar aan de andere kant te gaan zitten.

Ik ging om half 10 zitten en had alsnog een prima mooi plekje langs de oever (wel wat boten in het zicht). Eerder de avond lekker relaxed zitten eten op een terrasje en toen een groot rondje gelopen inclusief een gondeltochtje over de Rijn heen.

Tijdens het vuurwerk miezerde af en toe wel wat maar gelukkig hadden we een grote golfparaplu mee. Het vuurwerk zelf was mooi maar niet echt wat je van Weco verwacht. Wel veel goud alleen miste ik veel speciale effekten. Wat dit jaar wel gaaf was dat ze een extra vuurwerk afstaken op het moment dat de boten arriveerden (onder begeleiding van carmina burana en braveheart muziek) en daarnaast waren er nog 2 vuurwerken goed te zien. Éentje net naast de Zoo brug en ééntje daarachter met flink wat 6 inch shells die de lucht in gingen. Eigenlijk hebben we dus 1,5 uur lang aan 1 stuk door vuurwerken hier en der kunnen bewonderen (Y)

Enigste is dat ik de muziek nu niet zo duidelijk op tape heb, maar goed je kan niet alles hebben. Wat ik wel had was een regenvrije lens want af en toe miezerde het een beetje :)

Na de show konden we in ongeveer 10 minuten naar de tramhalte van Köln Zoo lopen, waarna we binnen 15 minuten weer bij het hotel waren (want dezelfde tram stopte zo ongeveer naast het hotel). Prima nieuwe locatie en een heel prima hotel dus :)

Filmpje volgt z.s.m

Laatst bewerkt:
Hier alvast een paar sfeerfoto's :D

De locatie aan de kant van het Rijnpark. Prima plek om op de kop te filmen. Echter deze keer niet zo geschikt vanwege de windrichting. Je kunt er prima BBQ'en wat ook door velen gedaan werd. Bij hoger water zal je hier niet kunnen zitten denk ik.
Ik zie net dat de vuurwerkboot daar zojuist langsvaart :D

koeln01.jpg

Eerder die avond lag er een gegrilde varkenspoot op m'n bord. Lekker met een glas Kölsch erbij :biertje:
koeln02.jpg

Dit is de gondelbaan die vanuit het Rijnpark naar de Dierentuin gaat. Mooi uitzicht over de Rijn. Enkel ritje kost 4 euro p.p en scheelt je een takke eind lopen.
koeln03.jpg

Wat foto's vanuit de gondel. Het wordt langzaam donker
koeln04.jpg

koeln05.jpg

koeln06.jpg

M'n plekje langs de oever. Na 10 uur kwamen er nog wat mensen naast me zitten, maar uiteindelijk had ik daar weinig last van in tegenstelling tot voorgaande keren :rolleyes:
koeln07.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je leuke verslag, foto,s en voor de mooie beelden Patrick.
Mooie show waarbij mij opvalt dat er heel erg veel goud in is verwerkt.
Niet dat het niet mooi is, ik hou er wel van maar bijna alle thema,s zijn in goud.

Waren er nog veel landgenoten op afgekomen? Gelet op de concurrentie van Geel en Berlijn?

Nee, Er waren niet veel Nederlanders eigenlijk. Heb trouwens even de geluidsband van de WDR nu onder m'n filmpje gezet. Wereld van verschil gelijk :blink:

Zat ook t originele materiaal van de WDR te kijken. Ze hebben dit jaar beter werk geleverd in de live registratie. Zie sowieso nu dat ik er niet echt lekker voorstond. De plek waar ik nu stond zat ik natuurlijk recht tegen de punt aan te kijken, i.p.v de hele boot, dus alle waaier effekten e.d zijn niet zo best te zien op mn filmpje.

Goed om te weten. Volgende keer dus wat meer richting de tribune gaan staan, want Rijn loopt daar in een bocht.

Bedankt voor je leuke verslag, foto,s en voor de mooie beelden Patrick.
Mooie show waarbij mij opvalt dat er heel erg veel goud in is verwerkt.
Niet dat het niet mooi is, ik hou er wel van maar bijna alle thema,s zijn in goud.

Waren er nog veel landgenoten op afgekomen? Gelet op de concurrentie van Geel en Berlijn?

Patrick, bedankt voor je verslag en film, heb deze al eerder vandaag bekeken en het zag er prima uit! Jij hebt een prima show gezien die avond, een goede keuze geweest. :wink:

:bye:

Hier nog even de 2 delen van de binnenkomst van de schepen. Dit vuurwerk werd dus naast het hoofdvuurwerk verzorgd. Het is wat kleiner van kaliber, meer laag vuurwerk, maar daarom niet minder imposant. Aan de andere kant van de Rijn bij de brug werden er op dat moment achter elkaar flowerbeds en 6 inch'ers op 2 verschillende plekken de lucht in gejaagd. Dat staat er helaas niet zoveel tussen in deze montage.

Deel1:
http://www.youtube.com/watch?v=--twAmOdmMQ&feature=related

Deel2:
http://www.youtube.com/watch?v=71gR0x71DmE&feature=related

Ik las vandaag ergens dat er rond de 500.000 euro aan vuurwerk de lucht in gegaan is :devil:

Back
Bovenaan