Koln 14 juli 2007

Kan iemand mij zeggen hoe groot de verkeerschaos hier vorig jaar was?

I.v.m. werk op die zaterdag kunnen wij niet al te vroeg vertrekken.
De routeplanner zegt kleine 2 uurtjes, vertrek rond 15:00 uur.
Dus in het gunstigste geval 17:00 daar.
Maar gezien de verwachte drukte halen we dat natuurlijk nooit...

Maar is vanaf die tijd het centrum nog wel (redelijk) bereikbaar?
We zijn namelijk van plan vandaag nog een kamer te boeken bij 1 van de vele hotels in het centrum, of net daarbuiten. Maarja dan wil ik wel zekerheid dat ik ook met de auto bij het hotel kan komen :wink:

Mijn advies en dat was ook het advies wat we van het hotel kregen, kom voor 12:00 uur naar Keulen.
Want hoe later, hoe groter het gekkenhuis.

Of koop een internationaal treinticket naar Keulen en laat je afzetten op Utrecht/Rotterdam/Amsterdam.
Het hotel zal niet zo ver lopen zijn, van Keulen CS.

Ik heb er in ieder geval zin in!:D

Maar gezien de verwachte drukte halen we dat natuurlijk nooit...

We zijn namelijk van plan vandaag nog een kamer te boeken bij 1 van de vele hotels in het centrum, of net daarbuiten. Maarja dan wil ik wel zekerheid dat ik ook met de auto bij het hotel kan komen :wink:

Om 5 uur kan je nog makkelijk de stad in, de heenweg is het probleem niet, alleen op de terug weg zal je problemen krijgen in t verkeer.

Mja, vind het toch wel link zo laat nog het centrum in.
Als je een hotel zonder privé-parkeerplaats hebt ben je mooi de sjaak gok ik.. want ik reken er niet op dat we rond 17.00 / 18.00 nog een parkeerplaats in het centrum kunnen vinden.
Lastig lastig.. misschien toch maar proberen eerder te kunnen vertrekken vanuit NL.

Trein is geen optie.
Dat moeten we vanuit het oosten des lands eerst naar Utrecht, om vervolgens naar Köln te zoefen... dan komen we nog later aan :wink:

Trein is geen optie.
Dat moeten we vanuit het oosten des lands eerst naar Utrecht, om vervolgens naar Köln te zoefen... dan komen we nog later aan :wink:

Ligt er maar net aan waar je precies vandaan komt uit het oosten des lands.
In Emmerich kun je ook vast wel opstappen en vanuit Arnhem kun je zeker weten de ICE rechtstreeks richting Köln nemen.
Heb er zelf ook nog naar gekeken maar ga liever met de auto.

Emmerich is al gauw een uurtje rijden.
Arnhem ook zoiets, moet uit Enschede komen namelijk.
Misschien dat we vanuit Gronau/Münster ook kunnen treinen, zal eens zoeken.
Maar mijn voorkeur is ook zeker de auto :)

We hebben in zoverre geluk, dat de Loveparade een weekje uitgesteld is.
Anders had je die drukte ook nog eens gehad.
Dortmund was dan totaal niet bereikbaar geweest, dus Köln ook moeilijker.

I will be in Köln next Saturday. We'll meet us at the KD Ticketstore round about 3 PM.

You could be shure i make a good Video of the show :)

and a Traffic

I think in Collogn it was not such a Problem like in Bonn. If you there early you can park at the Kölner Dom (About 14€) or @ Köln Arena 6 €

We gaan het er toch maar gewoon op gokken :D

Hotelletje is geboekt!
En met een beetje mazzel ook 1 privéparkeerplaats bij het hotel voor ons.

We kunnen in elk geval al een uurtje eerder vertrekken, 14:00 is de planning.
Probeer het nog wel iets te vervroegen, maar dit moet toch vroeg genoeg zijn...
Rijden we rond 15:30 het centrum in als het meezit.
Nouja, dan kunnen we een uurtje vertraging nog wel lijden, als die parkeerplaats er dan maar is :wink:

Erst Karibik dann Feuerwerkshistorie
VON MANFRED REINHARD, 18.06.08, 21:32h

Zu lateinamerikanischen Klängen erobert sich der Chef-Feuerwerker der Kölner Lichter, Georg Alef, am 12. Juli um 23 Uhr zwölf Minuten lang einen 60 Meter hohen Luftraum nördlich der Hohenzollernbrücke.
Köln - Eine halbe Stunde vor dem 200 Meter hohen Hauptfeuerwerk zur Feuerwerkshistorie auf der anderen Brückenseite zündet der preisgekrönte Pyrotechniker der Firma Weco aus Eitorf von einem Schiffsponton unmittelbar vor dem Tanzbrunnen eine Karibikkomposition. Mit Musik von Jennifer Lopez („Que hiciste“) geht es los.
Das gibt einen kleinen Vorgeschmack auf den seit zwei Jahren geplanten Zwilling, nämlich ein synchrones Großfeuerwerk zu beiden Seiten der Eisenbahnbrücke. „Damit würden wir sicherlich mehr als eine Million Besucher anziehen, aber die Bahnhöfe schaffen einfach noch nicht die gleichzeitige Abreise von so vielen Menschen“, sagte Lichter-Veranstalter Werner Nolden. „In ein paar Jahren wird das anders sein.“ Nolden will dann auch den Wiener Platz für die Abreise nutzen. Langsam aber sicher dehnen sich die Kölner Lichter auf den Rheinpark aus.

Seit Jahren gibt es am Tanzbrunnen ein Feuerwerk zur Begrüßung des Schiffskonvois bei seiner Rückkehr von der Mülheimer Brücke. Dies wurde jedoch noch voriges Jahr an der Gebäuderückseite abgebrannt. Weil sich 2007 schon etwa 4000 Gäste im Umfeld des Tanzbrunnens drängelten, haben Kölnkongress und der Gastronomiepartner Rheinconnection das Gelände aufgeteilt. Der Name „Water Lounge Party“ bleibt. Rheinterrassen, Biergarten und Theater bieten rund 2500 Besuchern Platz. Der Eintrittspreis beträgt 20 Euro. Zehn Euro mehr kostet der Einlass in den Beach Club, wo 1500 Gäste Platz haben. Drei verschiedene Tanzbereiche mit unterschiedlichen Musikstilen (Soul, Funk und House) werden angeboten. Karten gibt es für Lichter-Veranstaltungen immer bei Köln-Ticket (Ruf 28 01), für den Beach Club allerdings nur in den Rheinterrassen. Der Tanzbrunnen hat zudem für weibliche Gäste einen kostenlosen Service zur Heimfahrt nach 2 Uhr organisiert. Zehn Wagen stehen zur Verfügung.

Die Sitzplatztribünen für das Hauptereignis zwischen Hohenzollernbrücke und Deutzer Brücke sind allesamt ausverkauft. Es sind aber noch Stehplätze auf der Hohenzollernterrasse in Deutz frei. Sie kosten 49 Euro. Auch für eines der 45 Schiffe sind beim Veranstalter noch Karten zu haben.

http://www.rundschau-online.de/html/artikel/1212172840198.shtml

@ AFC AJAX als je vroeg bent kan je een plekje vinden om goed te vinden, maar dan moet je er wel om 12.00 uur zijn. We waren afgelopen jaar om 14.00 uur op de Deutzbrug en toen waren de beste plekjes al weg (gelukkig had ik supertribuneplaatsen)

Dit jaar sla ik over. volgend jaar ga ik weer

LET ER OP DAT JE EEN WEGENVIGNET MOET HEBBEN VOOR KEULEN!!!!!

Ik lees dat er ook betaalde sta- en zitplaatsen zijn.
Ongetwijfeld al uitverkocht, dus mijn vraag is: waar kan je dan het beste staan?

feuerkarte.gif

Dit is het overzichtskaartje, bij nr. 6 vind het spektakel plaats.
Sta je beter links of rechts van het water? Of boeit dat weinig?
De bruggen zullen betaald staan zijn gok ik? En sowieso al vroeg gevuld...
Er wordt vanaf een 120 meter lange boot geschoten las ik, dus een plekje bij het water zal gewenst zijn.

Ik lees dat er ook betaalde sta- en zitplaatsen zijn.
Ongetwijfeld al uitverkocht, dus mijn vraag is: waar kan je dan het beste staan?

feuerkarte.gif

Dit is het overzichtskaartje, bij nr. 6 vind het spektakel plaats.
Sta je beter links of rechts van het water? Of boeit dat weinig?
De bruggen zullen betaald staan zijn gok ik? En sowieso al vroeg gevuld...
Er wordt vanaf een 120 meter lange boot geschoten las ik, dus een plekje bij het water zal gewenst zijn.

als je aan de kant van de tribune gaat staan(die kant van het water...)en dan ong bij de tribune sta je er het beste voor,ookal zal het al heel vol staan,er is vast wel ergens een plekje om er tussen te proppen.

ik ben er dit jaar niet bij,me bek is helemaal dik:bonk: jeffreak en joeiheido gaan wel.

gegroet
the_bulldog:bye:

Laatst bewerkt:
Muzieklijst van de show zaterdag:

01 Intro - Countdown von Scooter
02 Der Mensch entdeckt das Feuer in den Naturgewalten - Kamarah ( Sturmvögel) Aboriginemusik
03 Erste Hochblüte des Feuerwerks in China - The yellow river in Wrathaus der Yellow River Sinfonie
04 Das Feuerwerk im Mittelalter in Europa - La quinte estampie real gespielt von ,, Dufay Collective´´
05 Hochblüte des Feuerwerks im Barock - 2. Satz aus der Ouvertüre der Feuerwerksmusik von Georg Friedrich Händel
06 Feuerwerk zur Zeit der - Aufklärung Steuermann lass die Wacht aus dem Fliegenden Holländer von
Richard Wagner
07 Auf seiner Zeitreise hat das Feuerwerk auf den verschiedenen Kontinenten unterschiedliche Charakteristika angenommen: - Chin. Feuerwerk:
Die Olympiafanfare von John Williams Südeurop. also ital. Feuerwerk-Funiculi, Funicula von Denza aus
,,the night of the proms´´ Nordeurop. Feuerwerk-Jump von van Haalen
08 Das Finale der Firma Weco - Here´s to the Heroes von Erkan Aki

Ben er 100% zeker ook bij met enkele andere freaks.
Is er nog een bepaald thema dat geschoten gaat worden? Kan me herinneren dat 2 jaar geleden vooral veel rood geschoten werd.
Hopelijk zien we nog wat Nederlandse freaks aankomende zaterdag tussen de Duitse menigte :wink:

Let Op!

Let Op!

De internationale trein Amsterdam - Frankfurt/Köln rijdt niet dit weekend !!

Zie:
http://www.nshispeed.nl/nl/actuele-reisinformatie-ns-hispeed-treinen/vrijdag-11-juli-ice-international-rijdt-niet

Door spoedcontroles aan het materiaal rijdt in Duitsland de ICE International Amsterdam - Köln - Frankfurt - Basel niet vanaf vrijdag 11 Juli.

Voor wie het betreft, zoek alvast een alternatief.
Op de NS site staat dat je vanuit Arnhem met de bus naar Emmerich kunt.
Van daaruit weer met de "normale" trein verder.

Voor de thuisblijvers:
:idea:

Vanavond op de Duitse zender WDR is vanaf 20:15u live het feest in Köln te bekijken.
Met div.optredens van artiesten en natuurlijk het vuurwerk.
Vorig jaar ook een klein verslag vanaf het ponton.

"35 Pyrotechniker und Helfer werden vom 08.07.2008 bis 11.07.2008 die Feuerwerke aufbauen und am 12.07.2008 abbrennen.
Allein das Hauptfeuerwerk besteht aus ca. 4,7 Tonnen Feuerwerkskörpern,
etwa 1,3 Tonnen Feuerwerkskörper kommen dann nochmals für die kleinen Feuerwerke entlang des Rheins hinzu.
Insgesamt sind das schätzungsweise mehr als 20.000 Schuss."

Meer info op :
http://www.ard-digital.de/programmvorschau/sendung.php?eventID=132116722071

Waarom ga ik dan nog als ik het ook thuis kan kijken!! :p
Lekker bak popcorn erbij :devil:

Nee ik ga toch hehe, heb er zin in!
Ik heb even met Jeffrey afgesproken (Pyromovies) maar moet nog kijken of we daar kunnen komen omdat we iemand bij ons hebben met rolstoel.
Ik heb er enorm veel zin in, om half 2 vertrek ik veel plezier derrest die gaat!

Niet al te best.. beetje zelfde als in NL.
Redelijke kans op een bui.
Jammer :sad:

Maar vol goede moed stappen we zo de auto in :D
Pluutje mee, pilsjes mee, wordt vast mooi!

Back
Bovenaan