Knallende korting op inleveren vuurwerkafval (Video)

ylke

VWC lid
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

SOMEREN - Straten en wegen helemaal rood van de afgeknalde rotjes. Voor veel Brabantse gemeenten een enorme schoonmaakklus. Maar in Someren worden inwoners aangespoord om zelf de bezem te pakken. Want door elke ingeleverde zak vuurwerkafval krijg je eind 2012 weer knallende korting op het vuurwerk dat je dan koopt...

Bron: http://brabantn.ws/wml

Dat zouden eigenlijk meer(alle) winkeliers in Nederland moeten doen.
Scheelt de gemeente tijd en geld.
Mensen ruimen hun eigen zooi op en je krijgt er ook nog eens wat voor terug.

Kan het verkeerd hebben maar waarom moet er wat tegenover staan. Je kan toch ook gewoon zonder dr wat voor te krijgen je zooi opruimen. Is wel zo netjes.

Rob

Tja, Rob er zijn mensen zat die daar anders over denken. Een voorbeeld,: ben zelf aardig los gegaan met stoken en als je kijkt bij mij in de straat zie je gewoon niks meer alles netjes opgeruimd, zoals het hoort. Als ik dan in andere straten komt, schrik ik van de puinhoop wat daar nog ligt.
Maar Rob, ben het wel met je eens dat je gewoon opruimt zonder dat er wat tegenover staat,maar de samenleving denkt daar anders over.

Kan het verkeerd hebben maar waarom moet er wat tegenover staan. Je kan toch ook gewoon zonder dr wat voor te krijgen je zooi opruimen. Is wel zo netjes.

Rob

Natuurlijk hoeft er niets tegen over te staan.
Voor mij is het ook de normaalste zaak van de wereld op je eigen zooi op te ruimen.
Maar dat geld helaas niet voor iedereen.
En als dat groepje mensen het hierdoor wel doet, juich ik het alleen maar toe.

Bij mij is het ook de normaalste zaak maar is me thuis al geleerd.

Als ik beneden kwam op 1 januari dan lag er al een rol met vuilniszakken klaar. Ff snel een oliebol eten en vegen buiten. Ik mocht rotzooi maken van mn ouders maar kreeg altijd te horen dat wat im veroorzaakte dat ik dat ook moest opruimen.

Wat zou het tegenwoordig zijn?? Gebrek aan opvoeding of gewoon lui zijn van de mensen?

Rob

Precies wat je zegt, daar wordt je als het goed is mee groot gebracht.
Geen idee waar het aan licht bij mensen die het niet doen.
Schijt aan de rest denk ik en ze hoeven zelf de handen niet uit de mouwen te steken.

€ 25,00 voor een paar zakjes, man ik had mijn spullen nooit zelf moeten
" verwerken " maar moeten inleveren, had ik vast wel een paar 100 euro terug gehad. Wel een goed plan voor in de toekomst : statiegeld op cakes en dergelijke :p

Net als wat RRnl zegt.
Wij stoken meestal om 12 uur door, en dan als we klaar zijn rond een uur of 1 of net iets ervoor, gaan we naar binnen.
Champagne open en gelukkig nieuwjaar wensen. Daarna even bijkomen en dan komen de bezems uit de kast. (ben 15)
Dan word het samenwerken, iemand flink vegen iemand zak openhouden iemand de fonteinen en potten verzamelen.
Binnen 5 minuten zijn we bijna klaar, laatste restjes erin doen en het vuil wegzetten, wel achter dan niet voor waar iedereen het kan stelen.
Wij konden er geld voor krijgen als we het naar de vuurwerkwinkel hadden gebracht maar pap had het al weg gegooit -.-

Dus, van huis uit moet ik ook al opruimen, zeer assosiaal mensen die dat niet doen, vind ik!

Vind het nogal asociaal als je je zooi niet op ruimt.Plus mensen irriteren zich aan die puinhoop en terecht.Vind gewoon dat iedereen zijn rotzooi moet opruimen,helaas gebeurd dit in de praktijk vaak niet.:sad:

Ik woon in een rijtjeshuis, en precies in de bocht hebben de buren een wijnfles neergezet.
Ik ging naar buiten op 1 Januari, hij lag er nog. Aan scherven. In een bocht.
Tss...
Zelf maar opgeruimd voordat mensen kappote banden hebben, 5 seconde werk.
En heel de straat is nu nog steeds een zooi behalve bij ons voor het huis.
Luie mensen.

Back
Bovenaan