Knalgoed pakt uit!!

Beste Freaks,

Vanaf vandaag (5-10-2012)gaan we elke week een aantal videos uploaden van afgelopen Oud en Nieuw! De filmpjes zullen gewoon in de startpost komen te staan.

Eerst de filmpjes die al in het topic stonden:

De zelfgemaakte salutecake 120 shots:

Hier een compilatie van het grootste deel van de beelden van overdag.
De res van de beelden zullen we nog verwerken in een ander filmpje

Geef aub een reactie.

http://www.youtube.com/watch?v=pkFVDsBJ3Bs[/YOUTUBE]

Eigen gemaakte mascleta van 1 jaar geleden jaar. Hij is 5.20 meter.
Er zullen nog veel meer filmpjes volgen!
+ http://www.youtube.com/watch?v=FUW_H_QjFVs" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=FUW_H_QjFVs"> http://www.youtube.com/watch?v=FUW_H_QjFVs" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Compilatie triplex shells.

http://www.youtube.com/watch?v=he_LMu0ULEw&feature=related

Hier een compilatie van onze Lidu shells.
Het betreft 3 en 6 inch shells.
De 3 inch zijn is heeel erg goed bevallen.

http://www.youtube.com/watch?v=doq7kzFPoaY

Mini mascleta

Compilatie 3 en 5 inch shells

Mascleta afgelopen jaar

Nieuwe Filmpjes:

10 uur project

Crackling fontijn 1KG!! Jorge

12x JW06

JW1111 Jorge Blok

Mascleta B509

Compilatie van onze mascleta's, voor de liefhebber!

4 inch peanut shell!

Zink 930 pijl.

Compilatie 3 inch salutes

Laatst bewerkt:
Nieuw MASCLETA 2011 Knalgoed

Nieuw MASCLETA 2011 Knalgoed

Hallo iedereen,

Zoals sommige van jullie misschien weten hebben nu 2 jaar achter elkaar een mascleta gebouwd met knallers. Dit jaar gaan we het weer doen en we willen graag wat van jullie nog wat aandachtspuntjes horen.

We zijn van plan om te beginnen met:
FP3 mini,
CS polen,
Caramella 5 (BSC Italia)
Cobra 6

OF denken julie dat het beter is om zware knallers tussen door te doen?

Over de snelheid van de lont zijn we ook niet helemaal rond.
We zillen beginnen met wasag 20sec p.m en daarna weer iets sneller wassag. Weet zo de snelheden niet precies uit mn hoofd.
.
En wat denken jullie van fluitbakjes of knalcakes erdoor heen?
Misschien ook ideën voor een finale.

Dat waren de vragen

Wij hopen op veel tips en aanwijzingen.

Hier het filmpje van vorig jaar:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Greets,
Knalgoed

het lijkt me leuk om stukken erg snel er tussen te doen.
en misschien inderdaad wat inderdaad wat fluitblokken tege. het einde te toen.
ook wel orgineel om wat rooktubes ertussendoor te doen.
mvg

@bluebear.

Bedankt voor je tips. snelle stukjes tussen door is wel een goeie ja. En rook tubes gaat hem denk niet worden. Ik weet niet of je het filmpje al gezien hebt maar die rookontwikkeling is al zo erg dat je van rooktubes niet veel gaat zien:P

Misschien een idee om er wat matten en crackling linten er tussen door te doen. Zo kun je de mat langduriger maken en heb je constant geknal. Knalcakes zou ik niet doen, omdat dit niet echt een meerwaarde heeft maar fluitblokjes of pijlen kunnen wel leuk zijn.

@jorisman,

Er zat dat jaar 20meter magic whip doorheen verwerkt. We hebben die 20meter whip opgevouwen tot 1 meter. Als je goed kijkt zie je die op 3/4 van de mascleta ook hangen. Je hoort hem ook wel ergens:P IK vond het echter niet veel meerwaarde hebben. Misschien heeft het dat wel als je dan geen harde knallers er tussen door doet. wat denken jullie?

Ik zou de cobra 6 eruit laten of tussendoor doen aangezien die redelijk lang een vlammetje geven voordat ze knallen. Daarnaast knalt de bsc italia niet veel zachter maar gaat wel sneller af.

Dingen met fluit zijn altijd leuk in een mascleta. Misschien dat je aan ugly joe's kan komen voor ertussen. En een paar fluitbakken kan ook geen kwaad.

Succes ermee!

Zeker wel fluitbatterijen ertussen doen!

Dat levert ook chaos op in de lucht, eventueel knal en knetter dan.

Je wilt best wel snel lont gebruiken.

Kijk uit dat het niet te snel gaat:p

Veel succes en we wachten op filmpjes!:D

Ik ben niet helemaal fan van zulke projecten maar goed het brengt wel een flink geweld met zich mee. Ik zou ideeen overnemen uit echte mascleta's, die gebruiken ook mines en fluit. Enkele fluitbatterijen ertussen is natuurlijk leuk, maar met de Ugly Joe van Original Fireworks ken je heel wat spektakel maken. Deze knallen ook nog eens lekker. Ook heeft Pyrostar een nieuwe knaller met een fontein ervoor, ook leuk om te verwerken in zo'n project.

Stop GEEN ugly joe's in zo'n mascleta! Door een knaller vliegen andere knallers weg, en bij de ugly joe ( door de fluit ) gaat deze zelfs echt 10 meter vliegen.

Ik zou het maximaal houden op fenix nitraten, wil je er niet te ver vanaf staan ( metertje of 15 ). De knallers vliegen letterlijk om je oren, en dat hebben wij kunnen weten afgelopen jaar.

Gebruik als basis de valencia 150, dat is echt perfect. De knallers zien er lekker kleurig uit en ze knallen nog hard ook! ( ala chooet banger knallen ) Met snippers.

Vul deze op met match crackers van chooet, fenix nitraten, fenix small, en labomba. ( dat soort knallers )

Gebruik op de achtergrond een paar fluit bakkies zoals dart ( lekker goedkoop en zeker hard ) en misschien wat knalcake's zoals de nitrate cake.

En geloof me, hier kan geen andere mat tegen op.

Een mascleta met knallers aan een lang lont wil je het liefste ophangen. Zo knalt de sliert zichzelf niet kapot. Maar wanneer je ook cakes aan wilt steken, of pijlen, zit je met een probleem. De cakes moeten stevig staan (en niet hangend aan een lont :p) en de pijlen in een rek. Je zult dus een degelijk rek moeten maken om de cakes te dragen, de pijlen te laten opstijgen, en toch de knallers vrij op de grond te laten vallen. Denk daar goed over na!

@MASTERBSC

We gaan idd geen ugly jo gebruiken want die vliegen uitzichzelf idd al letterlijk om je oren. Daarnaast kosten deze knallers ook een vermogen. De Valencia 150 vind ik echter persoonlijk te sloom gaan. We hadden vorig jaar de Valencia 150, Mascleta B509 en onze eigengemaakte. Precies een tussen maat. sneller dan de valencia en stuk langzamer dan de B509. Dus kwa tempo hebben we denk ik wel de juiste maat gevonden.
Verder hoor ik veel over fluitbakjes, dus dat gaan we er zeker aan toevoegen dit jaar.
Nog meer leuke suggesties?

Bedankt allemaal!

Een mascleta met knallers aan een lang lont wil je het liefste ophangen. Zo knalt de sliert zichzelf niet kapot. Maar wanneer je ook cakes aan wilt steken, of pijlen, zit je met een probleem. De cakes moeten stevig staan (en niet hangend aan een lont :p) en de pijlen in een rek. Je zult dus een degelijk rek moeten maken om de cakes te dragen, de pijlen te laten opstijgen, en toch de knallers vrij op de grond te laten vallen. Denk daar goed over na!

Dat zal geen probleem zijn hoor. Je kunt gewoon een stuk quickfuse naar beneden laten lopen waardoor de cakes op de grond kunnen blijven staan. We hebben nog meters van deze lont dus dat zal geen problemen opleveren. Nu nog de vraag, welke cakes,welke hoeveeld etc.

Als lesli echt dit jaar al komt met confeti/rook cakes. Zouden die wel een leuke toevoeging zijn aan de mascleta toch?

confettie is zeker een leuke toevoeging.
de fluted 500 is top voor tegen het einde zeker een karton tegelijk is gek.
misschien een paar goede crackling fontijnen?
de crackling fontein van caferetta maakt zeker indruk.
mvg

Back
Bovenaan