• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Klasek] Dum Bum nitraten

Status
Niet open voor verdere reacties.

roobaaro

VWC lid
Artikelnaam: Dum Bum nitraten
Aantal per verpakking: 20
Aantal in karton: 50 pakjes
Fabrikant/Importeur: Klasek
Kruitgewicht: 2 gram
Prijs: € 3,15
Effectomschrijving: Knal

dumbum.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ze zijn veranderd helaas , nu naar 2 gram ( totaal gewicht 40 gram) ze zijn nu wel CE gekeurd, achter op staat CE1395

KAT3 ( consumeten 18+)
CE: 1395-F3-0052/2012

dus ik verwacht ze dit of volgend jaar op de nederlandse illegale markt.

Wel de juiste info vermelden mannen :
Knaller komt van Klasek , een van de grootste importeurs uit CZ (Ostrava).
De lieftallige eigenaresse genaamd Alexandra heeft wel beter spul op voorraad.
Indien je erg knap bent (zoals ik), krijg je daar alles voor elkaar.........
het is een stukkie tuffen (1050 km), maar dan heb je wel wat.
Deutsche Polizei wil nog wel eens moeilijk doen (aan den lijve ondervonden), en dan
kost een bakkie koffie wel erg duur (200 euro pp).
Dobry den !.

Ik kan me niet voorstellen dat hier maar 2 gram in zit! Wat een dreun geven deze dingen en ze komen zeker dicht bij de TXP0100 nitraat die 4 gram bevat.

Er zijn 2 soorten dum bum nitraten een per 5 verpakt en een per 20 verpakt de 2 grams zijn per 20 verpakt die jullie bedoelen per 5. En ja de 5 grams versie bestaat nog steeds.

Weet iemand of er verschil zit in deze DumBum nitraten die per 20 verpakt zijn en die per 5 verpakt zijn.

Ik zag op vergelijkingsvideo's dat die per 5 verpakt zijn een stuk beter zijn afgewerkt en ook een dikkere omhulsing hebben. Kan iemand voor mij bevestigen dat ze gelijk zijn en gewoon allebei 5 gram bevatten (1 gram vlam/4 gram knal).

Volgens mij is het nog niet vermeld, maar ik heb me laten vertellen dat er 2 gram opstaat door het invoeren van deze producten. Als ze het volledige aantal grammen (100gr per pakje) erop vermelden zijn ze een stuk duurder om in te voeren (volgens mij komen ze dan ook op 1.3g) dus maken ze er maar 40 gr per pak van. De Dumbum's die per 5 verpakt zitten hebben dit dus niet omdat dit pakje maar op 25 gr zit.

Dit is hetzelfde met heel veel salute shells die een andere naam erop krijgen zodat ze niet op 1.1g komen wat de transport een stuk duurder maakt.

Maar ik meld dit maar even, dit is mij verteld dus ik zelf kan niet zeggen of het ook waar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan