Klachten vuurwerkdemonstratie Lesli 29 juni 2013.

ylke

VWC lid
Naar aanleiding van een vuurwerkdemonstratie van Lesli Vuurwerk op 29 juni 2013 zijn er enkele klachten binnen gekomen. Uit een evaluatie door Lesli, gemeente en provincie blijkt dat een belangrijk deel van de klachten betrekking heeft op illegaal afgestoken vuurwerk elders in de gemeente.

De provincie Gelderland heeft, mede op advies van de gemeente, Lesli Vuurwerk een vergunning gegeven voor een vuurwerkdemonstratie op 29 juni. In de regel houdt Lesli de demonstatie in september. Door bijzondere omstandigheden is gevraagd ook in juni deze demonstratie te mogen geven.

Omdat het lang licht bleef was de demonstratie op een later tijdstip in de avond, volgens afspraak tot maximaal 23.30 uur. Dit heeft geleid tot een tweetal klachten. Later in de nacht kreeg de politie melding van vuurwerkoverlast. Dit bleek om illegaal vuurwerk te gaan, dat op een aantal
plekken in Lichtenvoorde en net daarbuiten werd afgestoken. Deze klachten hadden dus niets te maken met de vuurwerkdemonstratie van Lesli. Uit de evaluatie met de provincie en de gemeente is gebleken dat Lesli zich aan de voorwaarden van de vergunning heeft gehouden.

Bron

Zo jammer weer dat mensen zich niet kunnen inhouden. Zeker als je al bij een demo bent geweest.. Zulke lieden beseffen niet dat ze een volgend evenement daardoor op de locatie wel eens in gevaar kunnen brengen door dat het door toedoen van dit soort gedonderd niet meer door mag gaan.

Wel weer jammer, hoeft niet zoiets, maar gelukkig melden ze wel dat het niet aan Lesli lag, die hebben het netjes gedaan.

Idd erg jammer!
Waarom kunnen mensen zich niet gedragen met een georganiseerde dagje uit?
En zal geen cat1 vuurwerk zijn geweest..
Want later op de avond hoorde ik in de verte flinke klappen toen ik nog op Lesli terein aan het na kletsen was.

Dat hoeft idd. helemaal niet.
We stonden rond een uur of 00.30 nog buiten te kletsen en toen zagen we op een km. afstand ook een profblok gaan wat zeker een minuut of 2 a 3 duurde. Dat had niets met Lesli hoe dan ook te maken...

Idd erg jammer!
Waarom kunnen mensen zich niet gedragen met een georganiseerde dagje uit?
En zal geen cat1 vuurwerk zijn geweest..
Want later op de avond hoorde ik in de verte flinke klappen toen ik nog op Lesli terein aan het na kletsen was.

Klopt idd.
Dat waren behoorlijke thunderkings:D

Sta er niet van te kijken.
Hoe vaak zie/hoor je niet tijdens show's/demo's dat er elders vuurwerk afgestoken wordt.
Helaas wordt er dus ook vuurwerk afgestoken wat hard knalt.

Lesli schuld is het niet, maar ze worden er wel op aangekeken.

Tsja wie zegt dat het vuurwerk door de bezoekers van de demo / opendag is afgestoken. Misschien waren het enkele bewoners uit de buurt wel die helemaal niet bij Lesli zijn geweest. Lesli wordt nav vooroordelen gelinkt aan dit gedrag.

tja het blijft wat die illigale zooi. Ik weet dat er hier ook zat liefhebbers zijn van dat harde geknal. ( Het liefst tot je oren er blijkbaar vanaf vallen. Maar ik blijf nog steeds hopen dat alles boven het legale echt totaal onderschept word en we er geen last van hebben. Want het word straks iets of niet als het zo doorgaat met die illigale zooi. En ja ik weet genoeg oude zeurders doen al alsof een rotje een nitraat is. Dat zit gewoon in de kop van het nederlandse volk. We zeuren als nederlanders toch overal vrij snel om :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou best kunnen dat een paar buurt bewoner vuurwerk de lucht in zagen gaan van de demo, en dan van: wat zij kunnen dat kunnen wij ook! Maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Ik denk in ieder geval niet dat als het iemand van het forum was geweest die zich hier even gaat meldde.

De vuurwerk liefhebbers die op de demo zijn geweest, weten hopelijk wel beter dat ze geen vuurwerk afsteken na een vw demo zo laat in de avond. Maar zoals PyroPowerz ook al zegt zie je vaker dat er na een vuurerk show ergens anders ook vw de lucht in gaat.

Het spijtige aan dit verhaal is weer dat Lesli hierop wordt aangeken, terwijl ze een top dag hebben georganiseerd!

Heey fernando93 niet zo schijnheilig he :wink:

Maar goed, ik mag hopen dat de liefhebbers niet de oorzaak waren van het extra geknal.
Anders ben je in mijn ogen niet liefhebber waardig.
Maar goed wel vervelend voor lesli.

Ieder zijn mening 3xh.
Waarom zou dat schijnheilig zijn? Ik heb ook niets met illegaal vuurwerk.. maar ben ik daarmee schijnheilig? Nee, want dat ben ik pas als ik zeg dat ik er niets mee heb terwijl er 300kg in mn garage zou liggen. Dat dus niet het geval is ;)

Maar goed.. we hoorden laat op de avond inderdaad nog flinke klappen die niets met cat1 te maken hadden.
Jammer, maar logisch dat mensen in de buurt dit op het bord van Lesli schuiven.
In ieder geval netjes dat openbaar is aangegeven dat Lesli geen blaam treft!

Nee ik ken hem niet persoonlijk.
Maar heb vaker posten gelezen waar ik zo mijn vraagtekens bij zet.
Echter was het ook meer als een flauw grapje bedoeld, vandaar ook mijn knipoog smiley.
Maar goed was echt niet verkeerdt bedoeld of zo.

Ik snap beide kanten van het verhaal wel.
Aan de ene kant de liefhebbers die het direct opnemen voor Lesli (en terecht, het was een super dag!), omdat hen geen blaam treft.

Maar aan de andere kant snap ik de bewoners ook wel. Er is een vergunning voor vuurwerk afgegeven, en buiten deze tijden om hoor je nog vuurwerk. Aan wie denk je als nietswetende het eerst? Juist, aan diegene die de vergunning heeft.

Back
Bovenaan