Klacht tegen vuurwerkteam Twente

oerendhard

VWC lid
De ouders van een vijftien jarige jongen uit Enschede hebben een klacht ingediend tegen het vuurwerkteam Twente.
Het vuurwerkteam bracht afgelopen vrijdag een bezoek aan de jongen. Dat deed het team nadat ze getipt waren dat hij illegale strijkers zou verkopen. Een paar uur later werd de jongen op het bureau ontboden en door twee agenten anderhalf uur lang verhoord. Volgens de ouders van de jongen is het team met deze aanpak doorgeschoten. De klacht wordt volgens het korps serieus genomen en zal onderzocht worden.

voor een video of audio fragment zie >>
http://www.rtvoost.nl/nieuws/Default.aspx?nid=91564&cat=1 (rechtsboven)

Verbaast me dus echt helemaal niks. Het vuurwerkteam staat wel zo beetje bekend om hun brutale manier van handelen. En gaan nogal eens net over het randje wat wel, en niet mag. ik hoop dat deze klacht dan ook wat uithaalt.

Ben het niet met je eens Jack, ouders hebben tegenwoordig veel te snel iets, zo van, dat doet mijn prinsje niet.
Overigens, als deze jongen niets in zijn schild gevoerd heeft, heb ik niets gezegd. Mocht hij wel schuldig zijn, had ie het ook direct kunnen zeggen, hadden zijn ouders ook geen klacht hoeven indienen.

Precies, gewoon aanklagen die bende, want als het terecht is bij grote handel, oke, maar dit gaat nergens over man. :frusty:

Zo wouw 1 doosje strijkers en enkele honderden euro's aan belastingeld kwijt. Als het nouw ging om een handelaar in zwaar illigaal vuurwerk oke maar kom op zeg is een jochie van 15 jaar :s Stuur daar gewoon de wijkagent op af damn :s.

Dat ie strafbaar is oke maar zoveel heisa voor zown klein beetje beetje overdreven niet ?

Idd om vervolgens bij het politie bureau door een gespecialeerd bedrijf af te laten voeren omdat dat moet volgens de wet :p hoe krom is de wereld hier toch haha

Dit is gewoon lachwekkend hahaha!!!! Ach... komt de politie Twente ook eens in het nieuws. En ook echt weer iets voor die campingzender.

Zo dan, dat kan natuurlijk niet he, eerst verkondigen dat je met die blokkie en vuurpijlen het hele huizenblok kan vernietigen en daarna álles in dat klikootje van hem stouwen en wegrijden... :frusty::angry:
Ik zou daar ook een aanklacht tegen indienen, hij brengt zo al rijdend constant hele huizenblokken in gevaar! :frusty:

Helemaal goed dit, hieruit kan je goed zien dat ze het bij die blauwpetten ook allemaal niet meer weten.
Overigens blijf ik bij m'n standpunt over dat ventje, mocht hij inderdaad gehandeld hebben, vind ik het verhoor terecht. Voor hetzelfde geld verkoopt hij die strijkers aan een nietswetend heel jong kereltje en als die dan in het ziekenhuis terecht komt, zie ik de reacties op het forum alweer. " Welke k.zak verkoopt dan ook zoiets aan kleine kinderen". Dus heren, alles wel reeel benaderen aub.

Helemaal goed dit, hieruit kan je goed zien dat ze het bij die blauwpetten ook allemaal niet meer weten.
Overigens blijf ik bij m'n standpunt over dat ventje, mocht hij inderdaad gehandeld hebben, vind ik het verhoor terecht. Voor hetzelfde geld verkoopt hij die strijkers aan een nietswetend heel jong kereltje en als die dan in het ziekenhuis terecht komt, zie ik de reacties op het forum alweer. " Welke k.zak verkoopt dan ook zoiets aan kleine kinderen". Dus heren, alles wel reeel benaderen aub.

Die jongen die handelde (althans, daar gaan we van uit) die mogen ze zeker gewoon zo benaderen, het is overdreven als het om enkel strijkers gaat, maar het is handel, illegaal en zoals je zegt, dan geldt geld is geld en krijgen ook jonge gasten het in handen.
Ik doel meer op de ouders, die worden eveneens als criminelen behandeld met verhoren en weet ik het wat, klinkt best heftig. Een weekend bijkomen is misschien wat overdreven, maar goed, er zijn wel dingen gebeurd/gezegd die niet echt door de beugel konden waarschijnlijk, in dat opzicht vind ik het prima dat ze een aanklacht indienen. :wink:

Aanklacht voor het rijden met die spullen zouden ze ook zeker moeten indienen, wat een dwaas. :frusty:

:bye:

Is vaak standaard taktiek van de politie.
Ze behandelen je als een crimineel in de hoop dat je het de volgende keer uit je hoofd laat.
Verder kunnen die ouders wel over de politie klagen, maar mede dankzij hun zoon heeft de buurt waarschijnlijk al vroegtijdig vuurwerkoverlast.

Die ouders moeten zich rot geschrokken zijn, dat gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik. Lijkt wel of dat ventje een crimineel (in spé) is.

Ben het niet met je eens Jack, ouders hebben tegenwoordig veel te snel iets, zo van, dat doet mijn prinsje niet.
Overigens, als deze jongen niets in zijn schild gevoerd heeft, heb ik niets gezegd. Mocht hij wel schuldig zijn, had ie het ook direct kunnen zeggen, hadden zijn ouders ook geen klacht hoeven indienen.

Dat zeg ik toch niet?

Maar is het normaal dan om zo een knulletje te onderwerpen aan een uren durend kruisverhoor voor een paar ***lige strijkers?

een boete en een simpel PVtje had ook wel volstaan lijkt me.

O mijn god, mijn mond viel open bij het stukje dat strijkers levensgevaarlijk waren EN bij de beelden van de vol geladen auto. Dat mag helemaal niet in Nederland. Je zag duidelijk vuurwerk dat zwaarder was als de 1.4 klasse. Dat mag je zonder papieren, speciale constructies en zonder een fatsoenlijke bus/vrachtauto ZONDER een aanduidingsbordje er op helemaal NIET vervoeren!!! Ongelofelijk zeg, wat een idioten, en dat is nog zacht uitgedrukt!

O mijn god, mijn mond viel open bij het stukje dat strijkers levensgevaarlijk waren EN bij de beelden van de vol geladen auto. Dat mag helemaal niet in Nederland. Je zag duidelijk vuurwerk dat zwaarder was als de 1.4 klasse. Dat mag je zonder papieren, speciale constructies en zonder een fatsoenlijke bus/vrachtauto ZONDER een aanduidingsbordje er op helemaal NIET vervoeren!!! Ongelofelijk zeg, wat een idioten, en dat is nog zacht uitgedrukt!

Inderdaad. Ik ergerde me groen en geel toen ik dit op tvoost zag. Ik had echt even de neiging om hier een klacht over in te dienen.
Ik zeg niet dat ik heilig ben, maar als de politie het goede voorbeeld wil geven laten ze het dan aub allemaal volgens de regels doen... dit komt niet geloofwaardig over!

Ja ik zag het ook, te gek voor woorden dit.
Ze zijn er zo druk mee bezig om alles en iedereen maar te pakken, vervolgens lappen ze zelf ook de regels aan hun laars.
Zelfs mn vriendin zei nog: Mogen hun dat wel een zo vervoeren?

Back
Bovenaan