Klacht over vuurwerkshow in Dieren

bruijntjeluc

VWC lid
DE STEEG - De jaarlijkse vuurwerkshow van de Gelderse Vuurwerkhal in Dieren heeft opnieuw een klacht opgeleverd. In voorgaande jaren kreeg de gemeente Rheden ook steevast een klacht van een inwoner.

De klager vindt dat ganzen en huisdieren eronder lijden. Ook dit keer is er bezorgdheid over vogels. Het vuurwerk is volgens de klager afgestoken binnen vijfhonderd meter van een vogelrichtlijngebied. Vogels moeten daar met rust gelaten worden. Burgemeester en wethouders van Rheden worden opgeroepen er bij de provincie Gelderland op aan te dringen geen vergunning meer af te geven voor de show. Die vond op 8 december plaats maar het antwoord op de klacht, die elf dagen later binnen kwam, is pas onlangs verstuurd.

De gemeente zegt dat tot één dag voor de show bezwaar mogelijk was maar dat daarvan geen gebruik is gemaakt. De vergunning is 31 oktober verleend. De provincie gaf die dag ook toestemming. De gemeente meent dat de plek van de show niet binnen de contour van een beschermd natuurgebied ligt. Ook de brandweer had geen bezwaar.

http://www.gelderlander.nl/regio/veluwezoom-oost/klacht-over-vuurwerkshow-in-dieren-1.3647095

Zielig persoontje diegene. Mocht in zijn traumatische jeugd zeker geen Vuurwerk van papie en mamie. Of hij leeft onder een steen :P

Wat houd ik toch van het tolerantie niveau van veel Nederlanders pfffff er komen elk jaar meer azijnzeikers bij geloof ik :bonk:

Zo zie je maar, 2 mensen van de dierenbescherming in weesp krijgen het voor elkaar. En er staan gelijk meer mensen klaar om het te proberen.
Verschrikkelijk dit soort volk, en je zult zien het gaat ze nog lukken ook. En zo word ons plezier hoe langer hoe meer vergald door dit soort figuren.

En je hebt best kans dat die vogels er last van hebben hoor, maar als dat alles is?
Dan moeten ze ook vliegtuigen,treinen,auto's, straaljagers, spelende kinderen en andere lawaaibronnen verbieden. Want ik ken 100 dingen opnoemen die voor veel meer/vaker last zorgen.

Op de site van de gemeente Rheden vond ik dit stuk over de betreffende klacht. Er wordt dus serieus naar gekeken door Burgemeester en Wethouders terwijl het maar om 1 klacht gaat! Weer wat geld door de plee! Gek he dat begrotingstekort. Voor elk wissewasje belastinggeld spenderen dan komen we er wel...
Bezwaar dit klacht dat. Ik zou wel eens willen weten wat dat in totaal per jaar kost, wat het oplevert voor de klagers/bezwaarmakers en hoeveel omzet bv. bedrijven mislopen door afwijzen van vergunningen e.d. en welke inkomsten de staat dan misloopt.

http://www.rheden.nl/dsresource?objectid=149654&type=pdf

Op de site van de gemeente Rheden vond ik dit stuk over de betreffende klacht. Er wordt dus serieus naar gekeken door Burgemeester en Wethouders terwijl het maar om 1 klacht gaat! Weer wat geld door de plee! Gek he dat begrotingstekort. Voor elk wissewasje belastinggeld spenderen dan komen we er wel...
Bezwaar dit klacht dat. Ik zou wel eens willen weten wat dat in totaal per jaar kost, wat het oplevert voor de klagers/bezwaarmakers en hoeveel omzet bv. bedrijven mislopen door afwijzen van vergunningen e.d. en welke inkomsten de staat dan misloopt.

http://www.rheden.nl/dsresource?objectid=149654&type=pdf

Ik snap jouw reactie wel maar als jij een klacht indient over bijv. dat de lantaarnpalen bij jou in de straat maar niet worden gerepareerd wil je toch ook graag dat deze serieus wordt behandeld. Maar nu het om een klacht tegen vuurwerk gaat is het geld door de plee? Vind ik in ieder geval niet. Dat we vinden dat ze niet zo moeten zeuren is wat anders natuurlijk!!

Democratie is toch dat de meeste stemmen gelden?

Het gaat hier om de behandeling van een klacht. Meeste stemmen heeft daar niets mee te maken. Zou wat zijn als je in bijv. een winkel tegen een klagende klant gaat zeggen dat je zijn klacht niet gaat behandelen omdat hij de enige is die komt klagen... :)

Laatst bewerkt:
Wat houd ik toch van het tolerantie niveau van veel Nederlanders pfffff er komen elk jaar meer azijnzeikers bij geloof ik :bonk:

En ik voorspel dat het er steeds meer worden,er zitten nl veel mensen thuis op de bank die geen plezier in hun leven kunnen realiseren en dan maar het plezier van anderen moeten gaan vergallen

Ik snap jouw reactie wel maar als jij een klacht indient over bijv. dat de lantaarnpalen bij jou in de straat maar niet worden gerepareerd wil je toch ook graag dat deze serieus wordt behandeld. Maar nu het om een klacht tegen vuurwerk gaat is het geld door de plee? Vind ik in ieder geval niet. Dat we vinden dat ze niet zo moeten zeuren is wat anders natuurlijk!!

Natuurlijk wil je serieus genomen worden door de gemeente waar je woont echter zou ik de moeite al niet nemen voor een lantaarnpaal of kapotte bestrating o.i.d, ik heb wel wat beters te doen. Gelukkig hebben we daar de vergrijzing voor. Blijft het toch nog netjes. :p
Ik heb nog wel een voorbeeld. Vorig jaar is er hier in de wijk geklaagd over vuilnisbakken die mensen voor het huis in de voortuin zetten. Je weet wel die grijze en groene dingen. Hier is de gemeente dus op in gegaan en daar komt bij dat ik tegenwoordig een boete kan krijgen omdat mijn buurman die bak niet mooi vind. Dat vind ik te belachelijk voor woorden. Die dingen zijn ooit ingevoerd omdat ze praktisch zijn en het straatbeeld verbeteren maar omdat een paar mensen ze nu lelijk vinden heb ik het recht niet meer om dat ding "handig" in de voortuin te zetten?
Er wordt heel veel geld uitgegeven aan meningen en belangen van individuen en dat vind ik dus geldverspilling. Gewoon niet zo zeiken, Leven en laten leven.

Om het vooral luchtig te houden, ff een quote van FPM:

"Zou deze inwoner het item te letterlijk hebben genomen....vuurwerkshow IN dieren :)

Dat zou wel onnodig lijden zijn ;)"

Aldus paulus01 op FPM.

Om het vooral luchtig te houden, ff een quote van FPM:

"Zou deze inwoner het item te letterlijk hebben genomen....vuurwerkshow IN dieren :)

Dat zou wel onnodig lijden zijn ;)"

Aldus paulus01 op FPM.

Haha ja zoiets dacht ik ook al toen ik de titel zag en het bericht las. Erg toepasselijk.

Ben een aantal jaren geleden ook een keer bij deze demo geweest. Toen de demo was afgelopen, liep ik terug naar het station, waarop er een man met een hond op mij af komt en begint te schelden over het lawaai dat ik maak met al dat vuurwerk.

Ik dacht echt wtf, ik heb alleen staan kijken en proberen te filmen.

Ben een aantal jaren geleden ook een keer bij deze demo geweest. Toen de demo was afgelopen, liep ik terug naar het station, waarop er een man met een hond op mij af komt en begint te schelden over het lawaai dat ik maak met al dat vuurwerk.

Ik dacht echt wtf, ik heb alleen staan kijken en proberen te filmen.

Bizar zulke mensen, leven en laten leven!
Als je weet dat er die avond een kleine vuurwerk show is, ga dan een half uur eerder of later met de hond lopen. En gun een ander ook is een pleziertje. Echt zielige mensen wonen er in Nederland!

Back
Bovenaan