Kind gewond bij ongeluk met vuurwerk in Noord

Torrr

VWC lid
Bij een ongeluk met een stuk vuurwerk in Amsterdam-Noord is donderdagmiddag een kind gewond geraakt aan zijn hand. Volgens de politie gaat het om een 9-jarige jongen.

Een woordvoerder laat aan AT5 weten dat het kind gewond raakte toen hij vuurwerk afstak bij een speelterrein aan de Hoekschewaardweg. Het slachtoffertje is overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens getuigen is hij een of meerdere vingers kwijtgeraakt door de klap.

Het is niet bekend wat voor vuurwerk de jongen heeft afgestoken.

Bron

Gaat weer goed daar in Amsterdam. Hoe kan een kind van die leeftijd verdomme nou aan een Cobra komen? Hier word ik bedroefd en tegelijkertijd boos om he.

Zelf snap ik echt niet waarom dit vuurwerk nog verkocht wordt.
Echt ROT vuurwerk. Totaal geen toevoeging aan de markt.

Ben echt benieuwd hoe een kind van die leeftijd aan dit soort vuurwerk komt.
En ook erg benieuwd met wat voor onzin reacties die vuurwerk-haters nu weer komen

kind mag blij zijn dat het nog leeft !!
laat die cobra's nou is lkkr links liggen laat ze lekker in italie !

Cobra's zijn in principe prima vuurwerk en horen ook niet afgestoken te worden door 11-jarigen. Je kunt cobra's hiet niet de schuld van geven? Wat of wie dan wel? Wat mij betreft sowieso de (...) die zo'n ding bij een 11-jarige terecht laat komen, maar dan, de vertraging is ontzettend lang, dan moet er iets heel raars zijn gebeurd. Het is moeilijk om één bepaalde schuldige aan te wijzen. Ik denk dat er gewoon sprake is van een combinatie van onverantwoord gedrag en ontzettende pech. De jongen zal misschien niet geweten hebben wat hij had.

Cobra's zijn in principe prima vuurwerk en horen ook niet afgestoken te worden door 11-jarigen. Je kunt cobra's hiet niet de schuld van geven? Wat of wie dan wel? Wat mij betreft sowieso de (...) die zo'n ding bij een 11-jarige terecht laat komen, maar dan, de vertraging is ontzettend lang, dan moet er iets heel raars zijn gebeurd. Het is moeilijk om één bepaalde schuldige aan te wijzen. Ik denk dat er gewoon sprake is van een combinatie van onverantwoord gedrag en ontzettende pech. De jongen zal misschien niet geweten hebben wat hij had.

onverantwoord gedrag!?.. je kunt een -kind- van 11 nou niet echt beschuldigen van onverantwoord gedrag. Die kunnen helemaal niet de gevolgen en de gevaren van zo iets overzien. Met nu kennelijk deze rampzalige gevolgen. Het zal je kind maar wezen!

Verder jij noemt dit vuurwerk?? Iets wat een kracht heeft wat gelijk staat aan een kleine handgranaat noem jij vuurwerk. Wat zelfs potentieel de straatklinkers uit de straat kan dreunen noem jij vuurwerk. Dit soort spul hoort niet in consumenten handen. Maar hoog uit bij professionals. Hoe het arme kind er aan geraakt is, is gissen. Maar degene die het hem gegeven of gekocht (broer, familie, vriend etc) die wordt hopelijk in de kraag gevat!

ik ben bang dat de discussie weer op gaat komen of dit nu vuurwerk is of niet.
Maar ik ben het met bovenstaanden eens dat dit vuurwerk niet in de handen van de consument hoort en helemaal niet in de straat. Je kunt nog zo voorzichtig zijn, er kunnen altijd onvoorziene omstandigheden zich voordoen. Bijvoorbeeld een klein kind op een fietsje dat je niet in de gaten had.
En dat is nog maar 1 voorbeeld.
Ik vind het iig om te janken dat een kind zijn vingers moet missen door dit soort "vuurwerk".

Die cobra`s willen ook nog wel is weigeren,dus dan heb je niet zoveel aan een lange vertraging.
Als je dan de gevaren niet ziet en hij blijkt toch af te gaan is dat zuur ja.

onverantwoord gedrag!?.. je kunt een -kind- van 11 nou niet echt beschuldigen van onverantwoord gedrag. Die kunnen helemaal niet de gevolgen en de gevaren van zo iets overzien. Met nu kennelijk deze rampzalige gevolgen. Het zal je kind maar wezen!

Verder jij noemt dit vuurwerk?? Iets wat een kracht heeft wat gelijk staat aan een kleine handgranaat noem jij vuurwerk. Wat zelfs potentieel de straatklinkers uit de straat kan dreunen noem jij vuurwerk. Dit soort spul hoort niet in consumenten handen. Maar hoog uit bij professionals. Hoe het arme kind er aan geraakt is, is gissen. Maar degene die het hem gegeven of gekocht (broer, familie, vriend etc) die wordt hopelijk in de kraag gevat!

We weten dat je vaak in België komt voor shows. Maar om nou zo tekeer te gaan vanwege het beroerde wegdek daar. Maar ik ben het met je eens hoor, die Belgen moeten echt eens wat aan het onderhoud van hun wegen doen :p

Je zou een goede journalist zijn, beetje onzin hier, wat overdrijven daar, en natuurlijk met opzet dingen "verkeerd begrijpen". Op mij maakt het in ieder geval totaal geen indruk.

Je zou een goede journalist zijn, beetje onzin hier, wat overdrijven daar, en natuurlijk met opzet dingen "verkeerd begrijpen". Op mij maakt het in ieder geval totaal geen indruk.

ik vind wel dat je nu iets ver gaat. Ik heb ook niet het idee dat Redbaron probeert indruk te maken op jou of iemand anders. Volgens mij is hij het niet met je eens. En dat mag.
Dingen met opzet verkeerd begrijpen? ik snap niet wat je bedoeld.
Een kind van 11 kun je niet verantwoordelijk houden voor zoiets. Daar ben ik het mee eens. Hij overziet immers inderdaad niet wat er mis kan gaan en wat de kracht echt is.
Overigens denk ik dat veel mensen die onderschatten. Nu kan ik al mensen horen zeggen dat er bij verstandig gebruik door alleen freaks er niets kan gebeuren. Maar volgens mij overschatten we dan met zijn allen de kracht van deze knaller.
Ik deel de mening dat deze cobra's niet op straat thuis horen. Het kan gewoon te veel schade opleveren.
Overigens vind ik het prima als mensen het hier niet mee eens zijn en vinden dat het wel kan.
Ik hoop alleen dat ze niet bij mij in de straat wonen;-)
greetzz

Toon mij maar eens aan dan welke onzin ik dan verkondig, waar ik overdrijf, en wat ik dan kennelijk verkeerd begrijp. Ik hoef ook geen indruk op jou te maken. Mij was al lang duidelijk dat jij het gevaar kennelijk niet inziet van dit soort stukken professioneel vuurwerk. En dát wilde ik even onder de aandacht brengen.

Het zal wel aan de emoties liggen. Laat maar zitten. Jij hebt gewonnen. Over een paar weken is dit weer een beetje vergeten, en dan is iedereen het weer met me eens, hoop ik.

Laten we elkaars mening maar eens meer respecteren zonder mekaar hierover aan te vallen of verwijten te maken.Dat dit gebeurt is , is al erg genoeg oftewel te gruwelijk voor worden. Het kind want dat is het zal zijn leven lang aan dat enen moment herrinderd worden en ook de gevolgen daarvan ondervinden.

Cobra 6 zoals ze het noemen valt onder de categorie zwaar vuurwerk/ illegaal vuurwerk en behoort niet in kinderhanden te komen of voor het grijpen te liggen voor kinderen. Menigeen hier op het forum heeft deze dingen wel eens meegemaakt en weet wat voor vernietigend effect dit stuk vuurwerk kan veroorzaken.

Dus diegene die dit geleverd heeft aan het kind of personen in de buurt bij het kind waardoor hij er aan kon komen , moeten in mijn ogen vervolgd worden.

Graag weer ontopic A.U.B. zonder elkaar wederom verwijten over en weer te doen.

Terecht achterlijk zo ding voor iemand voor al rond de 16 en helemaal voor een 9 jarige. Hij zou ze beide moeten kwijt raken en de zorg verzekering mag de rekening neer leggen bij zijn pa en ma :)

Denk inderdaad dat er iets vreemds gebeurt. Er staat bij de reacties van het artikel dat de jongen de c6 gevonden had.Hoewel ik dat op die leeftijd ook gezegd zou hebben,kan ie natuurlijk wel een weigeraar gevonden hebben.Dat laat maar weer zien hoe nuttig het is om 1 januari je rotzooi op te ruimen,vooral met dergelijk materiaal! Als ik eerlijk ben vind ik de schade nog meevallen. Mijn idee was dat je je hand tot aan de elleboog kwijt zou zijn bij verkeerd gebruik of ongeluk.
En ik noem dit ook zwaar vuurwerk en geen professioneel spul,want dan had er wel wasag of een andere ontsteking op gezeten en niet een stuk visco van een centimeter of zes!

Back
Bovenaan