Kind (10) zwaargewond door vuurwerk

pyroboy

VWC lid
PURMEREND - [update 19.10 uur] Een jongen is dinsdagmiddag aan de Albert Schweitzerlaan in Purmerend zwaargewond geraakt toen hij aan het spelen was met zwaar vuurwerk. De jongen raakte gewond aan zijn hand en is overgebracht naar het ziekenhuis.

De politie laat aan dichtbij.nl weten dat het om een jongetje van een jaar of tien gaat. Het vuurwerk is vermoedelijk aan de Hannie Schaftstraat afgegaan. De jongen is na het afgaan van het vuurwerk basisschool de Wheermolen ingerend om hulp te halen.

Er is ook een traumahelikopter opgeroepen om te assisteren. Deze is geland bij de N247 in Monnickendam om de trauma-arts over te laten stappen in de ambulance. Over de aard van de verwondingen is nog niks bekend. Een buurtbewoner laat aan dichtbij.nl weten dat de hand van het jongetje er volledig af lag. De politie zou met een speurhond op zoek zijn gegaan naar delen van de hand.

De politie is een buurtonderzoek gestart.

bron; dichtbij.nl

Dit kan toch geen gevonden vuurwerk zijn van 31_12 ????ik bedoel ivm regen weer sneeuw etc ben benieuwd waar vandaan degene die dit heeft laten slingeren moet ech aangepakt worden.dit is echt erg voor dit jochie

Vuurwerk werd mogelijk naar jongetje gegooid [update]

Vuurwerk werd mogelijk naar jongetje gegooid [update]

PURMEREND - De 10-jarige jongen uit Purmerend die dinsdagmiddag zwaargewond raakte aan de Albert Schweitzerlaan heeft dit mogelijk niet zelf veroorzaakt. De zus van het slachtoffer nam contact op met dichtbij.nl en vertelde hun verhaal. Meerdere ooggetuigen melden op hun beurt weer dat het verhaal van de zus niet klopt.

In een eerder bericht werd gemeld dat de jongen zelf met vuurwerk aan het spelen was. Zijn zus laat weten dat het anders is gegaan. 'Mijn broertje was niet zelf aan het spelen met vuurwerk. Een van de jongetjes waarmee hij buiten was probeerde vuurwerk af te steken, maar dit lukte niet.' Volgens de zus zou de jongen daarna nog een keer hebben geprobeerd het vuurwerk af te steken en gooide het toen naar het slachtoffer.

De jongen probeerde zichzelf te beschermen tegen het vuurwerk en sloeg dit van zich af. Op het moment van het slaan, ging het vuurwerk af en raakte de jongen gewond.

Getuigen
Anderen getuigen hebben dichtbij benaderd met een ander verhaal. Zo zou het jongetje met de rug naar de twee vriendjes toe hebben gestaan en duidelijk zelf het vuurwerk af hebben gestoken.

De politie laat aan dichtbij.nl weten dat dit verhaal nog niet bevestigd kan worden. Er worden nog getuigen gehoord en het onderzoek is volop bezig. Het slachtoffer ligt op dit moment nog in het ziekenhuis.

Bron

Zuster probeert natuurlijk anderen de schuld te geven. Ik denk dat we maar naar de getuigen moeten luisteren :wink: . En wat doet een jochie van 10 met zwaar vuurwerk?

Zuster probeert natuurlijk anderen de schuld te geven. Ik denk dat we maar naar de getuigen moeten luisteren :wink: . En wat doet een jochie van 10 met zwaar vuurwerk?

Zo denk ik er ook over een jongen van 10 met (zwaar vuurwerk) en wat Chappie zeg de sneeuw en regen heeft al vuurwerk toch onsteekbaar gemaakt.
Dus ik vraag mij af hoe hij daar aan komt, tevens is wel gewoon zonde niet prettig om mee te maken.

Wat een vreselijk verhaal zeg en wat er dan ook precies gebeurd is, die jongen van 10 heeft zijn hand (en meer) eraf geblazen met zeer zwaar vuurwerk.
Hoe erg om te lezen en te zien dat agenten zoeken naar stukjes hand, bizar.

Hopelijk knapt de jongen toch zo goed mogelijk op.

ALS het zo is gebeurd als hierboven beschreven komt er bij mij een hoop woede naar boven,hier was ik nou altijd bang voor cobra net zo makkelijk te krijgen als snoepjes in de handen van een iets oudere jongen zonder gevoel voor verantwoording.cobra's zijn geen dingen om te laten slingeren zodat die gevonden/gepakt kunnen worden door neefies broertjes nichtjes etc.ik ben hier zo boos over en heb geen zin dat mijn post weer word verwijderd,dus laat ik het zo zeggen dat de straf die ze in nederland aan zo,n jongen kunnen geven wat mij betreft veel en veelste laag is en 100 maal zwaarder mag

Let a.u.b. op het gebruik van punten en komma's chappie, dan leest het voor ons makkelijker. :wink:

Maar wat je zegt, het is inderdaad heel erg dat het in handen in van zo een jonge jongen en niet goed te praten hoe hij er aan komt. Hij heeft de mogelijkheid gekregen dit te kopen of te pakken van iemand, belachelijk!

Laat ik het even uitleggen ( ik ken de jongen )

Hij had een cobra 6 ( waarschijnlijk van de broer van zijn vriend )
Deze heeft hij aangestoken, maar er kwam alleen fonteintje.
( steek vlam )
En dus dacht hij deze in ze hand te houden.

En de rest kun je zelf wel bedenken

Zelf heeft hij nog een foto geplaatst een heel stuk onderarm en hand is weg

Heeft die dan een facebook of waar kunnen we de foto vinden? 10 jaar en dan al met een cobra rondlopen. Sommige vinden het al erg bij 14...

Het vuurwerk deugde in elk geval. Het deed wat het moest doen en dat was uit elkaar knallen met een fontein ervoor. Maar wat mij betreft mag die broer van zijn vriend 10 jaar de cel in om even na te denken om wat hem bezielt om een cobra mee te geven aan een kind.

gaat dit soms over n jongen van 10jr, sorry als het n bekende van je is Ilyasftwx,
maar was n ongeluk voor oudennieuw nog waarschijnluk door "ilegaal vuurwerk" die was wat vingers kwijt zal is kijken of ik het nog ken vinden, misschien is het wat anders, ja en n kind van 10 hoord dat niet te hebben ook sorry

@ karol nou ik ben zo iemand dus, iemand van 14 hoord dat ook niet te hebben gebeurd wel, maar als je ziet hoe ze ermee omgaan gooien ze weg alsof het rotjes zijn, en zolang mogenlijk in hun handen houden, gaat gelukkig heel vaak goed maar het zal is fout gaan, dan laggen ze niet meer, met die domme acties, btw vin het wel goed van [Di Blasio Elio] dat ze toch op n vuurwerkbeurs komen, licht egt niet aan hun, hun doen alles volges de eu, maar zijn de gebruikers die er niet mee om kennen gaan

hoi zenavevo, net wat ik net zei, ik heb dat ook gelezen van n jonge van 10 die wat vingers kwijt is geraakt door vuurwerk, maar dat was nog voor oud en nieuw of dit hetzelfde is, stond erook bij dat het miss om zwaar vuurwerk ging, sorry als ik het niet goed uitleg

Geeft er hier nog iemand om leestekens en spelling, ofwel de Nederlandse taal? Ik lees namelijk graag mee maar dit gaat nergens meer over..

Juhhh hij komt uit leyden hoorrrr. Dus gladjanusss ga niet soo bijdehand doennnn :)

Maar in Leiden is het allemaal wat anders. Daar hadden ze tenslotte niet voor niets als alle eerste van Nederland een vuurwerkverbod

hoi Karol :) ja klopt idd,
op sommige plekken moch je geen vuurwerk afteken in portieken niet, waar veel mensen zijn en op winkelpleinen niet, maar er is genoeg afgestoken ;)
rustiger als vorige jaren met overlast dan..

Ik heb een paar berichten verwijderd. Foto of geen foto, het blijft erg voor de jongen van 10. Die is verminkt voor de rest van zijn leven.

Back
Bovenaan