Kijkduin (Den Haag) 19 juli 2014

Triathlon-Cross-kijkduin-den-haag-2014-1.PNG

Wanneer : 19 Juli 2014
Plaats : Kijkduin/Den Haag
Provincie : Zuid-Holland
Wie: Rijswijkse Vuurwerkhal
Kaliber : Consumenten
Tijd : +/- 23.00
Waarom : Thriathlon

www.beach-challenge.nl

attachment.php

Laatst bewerkt:
Helaas ben ik op vakantie dus moet ik het doen met de filmpjes, weet zeker dat het een knaller gaat worden.

Het vuurwerk gaat morgen in principe gewoon door om 23u, mocht het veranderen (ivm vliegramp) dan zal ik het hier gelijk melden.

Morgen (vandaag) is de kans op onweer aanwezig in het westen van het land. Bij onweer mag er geen vuurwerk geschoten worden. Houd hier rekening mee als je wilt vertrekken naar deze show.

Das niet helemaal waar donkerziel! Het is i.v.m. veiligheid niet aan te raden om te schieten en de controlerende instanties zullen wss ook de show tegen houden totdat onweer voorbij is.

Zelf 1* meegemaakt toen in overleg met provincie de show een half uur verlaat toen onweer weer weg was.

Artikel 3.7

Het tot ontbranding brengen van vuurwerk is verboden indien sprake is van:

a. extreme droogte;

b. een windsnelheid van 9 meter per seconde of hoger, of

c. mist of rook zodanig dat de veiligheidszone niet in zijn geheel is te overzien dan wel het zicht minder bedraagt dan 200 meter.

Artikel 3.8

Bij onweer worden elektrische ontstekingsdraden niet aangesloten, indien het tijdverschil tussen bliksem en donder 10 seconden of minder is. In het geval, bedoeld in de eerste volzin, worden maatregelen getroffen, zodat het vuurwerk niet vroegtijdig af kan gaan.

Hmm jammer vandaag een heerlijke dag op het water gehad en wilde graag als toetje nog naar kijkduin rijden. Uiteraard alle respect voor de beslissing en medeleven naar de slachtoffers, maar is het gek als ik me afvraag wat een vuurwerkshowtje hiermee te maken heeft / de situatie verbeterd?

Back
Bovenaan