Kerstsfeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg zojuist gewoon een kerst Playlist als reclame op Spotify. Toch wel gelijk weer goede vibes met het horen van die nummertjes in de reclame.

Kan niet wachten, het is eerder donker en blijft langer donker, maar dan doen die lampjes echt wonderen! Kom maar op

Spotify stelde het hier inderdaad ook al voor, het ligt dus niet aan mijn gedraaide muziek zo te zien :p

Her en der zie je wat lampjes, nu de klok terug is gezet denk ik dat het ook weer wat meer gaat aanwakkeren. Zeker nu we meer thuis zijn heb je meer plezier van al die verlichting.
Zelf al flink de kriebels om te versieren, eerder dan andere jaren, heel erg benieuwd of het in de buurt nu ook eerder en meer zal zijn qua kerstverlichting.

Kan er helaas nog niet aan meedoen, want eind november veranderen ze de hele voortuin nog ff...

Gisteravond reed ik de straat in en zag ik bij mensen 2 kerstboompjes inde tuin staan met de verlichting er al in. Dat gaf wel een heel fijn gevoel zeg, het zit er echt aan te komen.

20181225_171536.jpg

Voor mij is bovenstaande foto de perfecte kerstsfeer. Lekker met de hele familie aan tafel. Dat is voor ons al heel wat, omdat mijn broertjes in Amsterdam wonen en werken.

2 jaar geleden hadden we "Grieks" eten. Vrij simpel, maar wel heel erg lekker. :D

christmas-eve-1-640x514.jpg

129776767_2816078255297561_8488163894902198006_o.jpg

Van dit soort versierde huizen krijg ik toch echt een kerstsfeer gevoel! Heerlijk om al die lampjes weer overal te zien. Ook huizen die gewoon alleen een boompje hebben versierd is al genoeg voor kerst-kriebels

Kerstsfeer zit hem naast de kerstversiering thuis, die zeker wel aanwezig moet zijn, vaak in de kleine dingen. Zoals het kerstontbijt met vers gebakken broodjes, kersttafelkleed, feeststol, maar ook een roomboter kerstklok/rendier en de kersthagelslag kunnen wat mij betreft niet ontbreken. Of op een koude decemberavond 's avonds een heerlijk bakkie koffie met een Bolletje kerstkoekje, kerst amandelkrans of iets dergelijks.

Al moet ik eerlijk bekennen dat de kerstsfeer niet meer zo 'magisch' is als vroeger. Ik vond het toen ik nog op de basis- en middelbare school zat, en ik echt nog kerstvakantie had, toch altijd erg speciaal om helemaal naar de kerstdagen en de jaarwisseling toe te leven.

De afgelopen jaren heb ik deze magische sfeer wel weer even kunnen ervaren. Dat was tijdens een tripje naar Disneyland, waar vooral de Main Street echt één en al kerst ademend. Maar ook tijdens een trip in Londen, waar de kerstsfeer echt te merken is in de gehele stad. Vooral Winter Wonderland was uitermate sfeer verhogend en absoluut een aanrader.

Dit jaar is, mede vanwege het tijdelijke vuurwerkverbod, helaas ook de kerstsfeer minder aanwezig. Ondanks dat we thuis toch extra ons best hebben gedaan om de kerstsfeer te verhogen.

20191119_115102.jpg

20191119_193727.jpg

20191121_094759.jpg

20171128_184343.jpg

20171128_212255.jpg

Geweldig! Disney is kerstsferen lijkt me echt ontzettend mooi.

Wat ook echt fantastisch is ( en dichter bij huis) Phantasialand Wintertraum. Dat pretpark word ook fantastisch aangekleed tijdens de winter periode. extra shows, entertainment, echte sneeuw en een afsluitende pyromusical.

P1050865.jpg

P1050869.jpg

P1050874.jpg

P1050883.jpg

P1050886.jpg

P1050887.jpg

P1050895.jpg

P1050930.jpg

P1050936.jpg

P1050944.jpg

Van Disney is er ook een docu op Disney+ over het ombouwen van de parken met kerst. Ongelooflijk veel werk en materiaal, maar o zo tof om te zien en mooi sfeertje.
Ooit wil ik het eens live zien daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan