Kerstsfeer zit hem naast de kerstversiering thuis, die zeker wel aanwezig moet zijn, vaak in de kleine dingen. Zoals het kerstontbijt met vers gebakken broodjes, kersttafelkleed, feeststol, maar ook een roomboter kerstklok/rendier en de kersthagelslag kunnen wat mij betreft niet ontbreken. Of op een koude decemberavond 's avonds een heerlijk bakkie koffie met een Bolletje kerstkoekje, kerst amandelkrans of iets dergelijks.
Al moet ik eerlijk bekennen dat de kerstsfeer niet meer zo 'magisch' is als vroeger. Ik vond het toen ik nog op de basis- en middelbare school zat, en ik echt nog kerstvakantie had, toch altijd erg speciaal om helemaal naar de kerstdagen en de jaarwisseling toe te leven.
De afgelopen jaren heb ik deze magische sfeer wel weer even kunnen ervaren. Dat was tijdens een tripje naar Disneyland, waar vooral de Main Street echt één en al kerst ademend. Maar ook tijdens een trip in Londen, waar de kerstsfeer echt te merken is in de gehele stad. Vooral Winter Wonderland was uitermate sfeer verhogend en absoluut een aanrader.
Dit jaar is, mede vanwege het tijdelijke vuurwerkverbod, helaas ook de kerstsfeer minder aanwezig. Ondanks dat we thuis toch extra ons best hebben gedaan om de kerstsfeer te verhogen.