Kerstmarkten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Bezoek jij ieder jaar de tuincentra bij jou in de buurt om naar de kerstshows te kijken? Of ben jij die fanatiekeling die ze ook verderop in het land of in het buitenland op zoekt?

Laat het hier weten en post eventueel wat mooie sfeer foto's.

Afgelopen weekend in Kopenhagen geweest, heerlijk een paar dagen weg. Liepen ergens door het centrum toen we een grote kerstwinkel tegen kwamen. Geheel ingericht, kerstmuziek erop en een heerlijke sfeer:

kopenhagen_6.jpg

kopenhagen_5.jpg

kopenhagen_4.jpg

kopenhagen_3.jpg

kopenhagen.jpg

Jingle bells, kerstbomen en sneeuwpoppen; de kerstshows beginnen weer!

Kerstliefhebbers kunnen hun hart nu al weer ophalen. Tuincentra zijn hun kerstshows weer aan het opbouwen. In Duiven vergaapt groot en klein zich al sinds dit weekend aan sneeuwpoppen en kerstmannen.
Al twee jaar op rij won de Intratuin in Duiven de prijs voor de beste kerstshow van Nederland, uitgereikt door de Tuinbranche Nederland en het vakblad Tuinzaken. De tuingigant is dan ook een bekend adres voor liefhebbers van kerst en alles wat daarmee te maken heeft.

Zaterdag is de kersthuisjesafdeling alvast geopend. De komende dagen wordt de laatste hand gelegd aan de minidorpen en in oktober volgt dan nog een kerstshow, als ook de roltrap in kerstsferen is gebracht, zo meldt het tuincentrum op Facebook.

https://www.omroepgelderland.nl/nie...n-en-sneeuwpoppen-de-kerstshows-beginnen-weer

Pak er meerdere elk jaar. Duiven ook altijd vaste prik. Hier nog een filmpje van Duiven vorig jaar....de wel bekende roltrap :angel:

Maastricht vorig jaar bezocht, was een leuke markt maar niet zo groot. We zijn daarna door gegaan naar Oberhausen ( Duitsland ) bij het ( geloof ik ) grootste overdekte winkelcentrum van Europa. En daar was een erg grote kerstmarkt! Maar er staan uiteindelijk op al die kerstmarkten 90% eetkramen waarvan misschien maar 4/5 verschillende en voor de rest kom je ze allemaal 5 keer tegen. Ik heb het na een half uurtje wel gezien, maar het vrouwtje vind het helemaal geweldig. Het eten daarin tegen is weer mijn ding.. :D

Maastricht vorig jaar bezocht, was een leuke markt maar niet zo groot. We zijn daarna door gegaan naar Oberhausen ( Duitsland ) bij het ( geloof ik ) grootste overdekte winkelcentrum van Europa. En daar was een erg grote kerstmarkt! Maar er staan uiteindelijk op al die kerstmarkten 90% eetkramen waarvan misschien maar 4/5 verschillende en voor de rest kom je ze allemaal 5 keer tegen. Ik heb het na een half uurtje wel gezien, maar het vrouwtje vind het helemaal geweldig. Het eten daarin tegen is weer mijn ding.. :D

Klopt helemaal wat je zegt, en wat je er kunt kopen is grote rotzooi haha. Gaat puur om de sfeer dan en het lekkere eten.

Hoewel ik erg van de kerstsfeer ben, bezoek ik gek genoeg nooit kerstmarkten, kerstshows of andere kerstgerelateerde dingen. Vorig jaar ben ik voor het eerst in 10 jaar weer naar de Intratuin in Duiven geweest voor de kerstshow en heb ik vluchtig gekeken in de Intratuin in Apeldoorn. Dat beviel mij echter zo goed, dat ik dit jaar eens naar meer tuincentra's wil kijken en wellicht een kerstmarkt wil bezoeken. Vooral de Duitse stijl, waarbij het eten altijd nét iets beter is geregeld :droolthum:kerst:

Pak er meerdere elk jaar. Duiven ook altijd vaste prik. Hier nog een filmpje van Duiven vorig jaar....de wel bekende roltrap :angel:

Erg gaaf filmpje, daardoor eens op yt gaan kijken naar wat films over Duiven, daar kun je je wel even vermaken hoor :p

Ik bezoek iederjaar wel 1 a 2 kerstmarten in Duitsland. Heerlijk die sfeer op de Duitse kerstmartken en overal lekker eten. De kertshow van de Intratuin bijvoorbeeld vind ik leuk om even sfeer te proeven voor de kerst, maar verder heb ik daar persoonlijk niet zoveel mee.

Vaste prik zijn de Kerstshows van Tuincentrum Leurs in Venlo en Tuincentrum Daniels in Vlodrop.
Bij laatst genoemde liep ik afgelopen jaar oud moderator Thunderboy nog tegen het lijf met zijn camera's.

Zaterdag opent iig tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer haar deuren voor de kerstshow.

Afgelopen zaterdag bij de driesprong geweest in zoetermeer. Was erg lekker en goed voor de kriebels. Ook nog geweest bij intratuin Zoetermeer, echter was deze nog niet klaar, deze opent pas 12 oktober.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan