Kerstkaarten beschadigd na opblazen brievenbus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij bent niet raar. Het artikel is niet naar waarheid geschreven. In Nederland heb je geen consumentenvuurwerk dat een brievenbus uit elkaar kan laten knallen. Wel heb je ILLEGAAL vuurwerk dat in staat is om zo n schade aan te brengen aan een brievenbus. Daar gaat het om. Het wordt verdomme tijd dat die twee van elkaar gescheiden worden.

Er staat nergens dat het gaat om legaal vuurwerk. Maar ik begrijp dat je heel veel woorden gebruikt om het volgende te zeggen: 'Ik vind het jammer dat ze in het artikel niet benoemen dat het om illegaal vuurwerk gaat.'

Maarem legaal of niet legaal met vuurwerk of zonder vuurwerk. Slopen is gewoon super stom.

Er staat nergens dat het gaat om legaal vuurwerk. Maar ik begrijp dat je heel veel woorden gebruikt om het volgende te zeggen: 'Ik vind het jammer dat ze in het artikel niet benoemen dat het om illegaal vuurwerk gaat.'

Maarem legaal of niet legaal met vuurwerk of zonder vuurwerk. Slopen is gewoon super stom.

Dat slopen niet door de beugel kan zijn we het allemaal over eens.

En weer gaat het om de benaming....man, man, man....als er vuurwerkbom geschreven wordt is het niet goed want "bommen hangen onder vliegtuigen" enz enz. Nu bericht men over "zwaar vuurwerk" waar O-VER-DUIDELIJK illegaal vuurwerk mee bedoeld word, is het nog niet goed.

Jammer dat er wederom zoveel onnodige posts nodig zijn over een benaming. Er is op deze hele site niet ËËN persoon die er aan twijfelt of dit met illegaal vuurwerk gebeurd is. Dus wat probeer je eigenlijk te bereiken met het preken voor eigen parochie?

En weer gaat het om de benaming....man, man, man....als er vuurwerkbom geschreven wordt is het niet goed want "bommen hangen onder vliegtuigen" enz enz. Nu bericht men over "zwaar vuurwerk" waar O-VER-DUIDELIJK illegaal vuurwerk mee bedoeld word, is het nog niet goed.

Jammer dat er wederom zoveel onnodige posts nodig zijn over een benaming. Er is op deze hele site niet ËËN persoon die er aan twijfelt of dit met illegaal vuurwerk gebeurd is. Dus wat probeer je eigenlijk te bereiken met het preken voor eigen parochie?

Artikel spreekt de gemiddelde burger aan en aangezien de gemiddelde burger de termen niet kan onderscheiden, is het wel belangrijk om de juiste benamingen erbij te plaatsen. En al helemaal als er landelijk anti-vuurwerk campagnes gehouden wordt.

Je hebt een uitgeklapte brievenbus waarvan je niet weet hoe het is gebeurd. We weten niet door wat het komt, dan plakken we er maar eventjes het etiket ''zwaar vuurwerk'' aan. Zo gaat het tegenwoordig met artikelen schrijven.

Dat is onzin natuurlijk. Je doet nu net alsof er een geheime media afspraak is om vuurwerk zwart te maken. Vandalisme i.c.m. vuurwerk is gewoon een groot probleem en ligt aan de grondslag van het anti-vuurwerk beleid. Daar moet je je kop niet voor in het zand steken.

Het is overigens niet 'de media' die alles zomaar neer kalkt. De bron is de lokale wijkagent, een betrouwbare bron dus.

Dat is onzin natuurlijk. Je doet nu net alsof er een geheime media afspraak is om vuurwerk zwart te maken. Vandalisme i.c.m. vuurwerk is gewoon een groot probleem en ligt aan de grondslag van het anti-vuurwerk beleid. Daar moet je je kop niet voor in het zand steken.

Het is overigens niet 'de media' die alles zomaar neer kalkt. De bron is de lokale wijkagent, een betrouwbare bron dus.

Ik denk dat die "geheime media afspraak" nog niets eens zo ver van de waarheid ligt. Het is niet zozeer een afspraak, maar wel een tendens om vuurwerk in het algemeen in een negatief daglicht te stellen.

Wat betreft de inhoudelijke waarheidsvinding; De foto strookt in mijn ogen niet met het geweld dat er in het artikel wordt gesuggereerd. Druk, massa, het zal allemaal wel. Als er een cobra of vlinderbom in is afgegaan zou dit niet het effect zijn op de post, en als het legaal vuurwerk zou zijn is het a) geen zwaar vuurwerk en b) de brievenbus niet aan gort.

Hetgeen mij hekelt is de drang om vuurwerknieuws zo sensationeel mogelijk te maken. En Uberhaupt een kapotte brievenbus te vermelden op een landelijk nieuwssite. Onnodig stigmatiserend.

met een cobra maak je in een paar seconde van een telefoonboek feestelijke confetti maar in een brieven bus is er niks aan de hand. De post blijft heel en de bus vliegt in het rond.

met een cobra maak je in een paar seconde van een telefoonboek feestelijke confetti maar in een brieven bus is er niks aan de hand. De post blijft heel en de bus vliegt in het rond.

Dat is natuurlijk een onzin vergelijking. Leg een telefoonboek los onder een cobra 6 en hooguit de eerste paar pagina zijn eruit gescheurd.

Nee een uitgeklapte brievenbus van 20 bij 40 vergelijken met de instorting van de WTC is natuurlijk geen onzin. Mogelijkheid dat er een of andere samenzwering tussen de media is sluit ik niet uit. De meeste berichtgevingen omtrent vuurwerk is immers foutief. Dat jij je kop in de zand steekt en dit ontkent is jouw zaakje.

Dat is natuurlijk een onzin vergelijking. Leg een telefoonboek los onder een cobra 6 en hooguit de eerste paar pagina zijn eruit gescheurd.

neem toch aan dat je ook wel met me eens ben dat als je een cobra in een brievenbus flikkert deze niet netjes op de bovenste envelop blijft liggen maar er gewoon tussen zakt. Is het niet vanwege het gewicht dan wel van de combinatie val + gewicht.

Nee een uitgeklapte brievenbus van 20 bij 40 vergelijken met de instorting van de WTC is natuurlijk geen onzin. Mogelijkheid dat er een of andere samenzwering tussen de media is sluit ik niet uit. De meeste berichtgevingen omtrent vuurwerk is immers foutief. Dat jij je kop in de zand steekt en dit ontkent is jouw zaakje.

Die vergelijking maak ik ook helemaal niet, ik probeer aan te geven dat zelfs bij grote krachten papier niet zomaar verpulvert. Maar goed, jij hebt je conclusies al getrokken, ieder bericht omtrent vuurwerk is 'nepnieuws'. Daar ga ik niet verder mee in discussie, gelukkig staat Youtube en Dumpert niet vol met kansloze vandalen, die bestaan immers niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan