Kerstkaarten al in de winkel

moontan

VWC lid
WINSCHOTEN/HOOGEZAND - Het is nog volop zomer. Maar op de postkantoren in Winschoten en Hoogezand zijn ze al in kerstsfeer. In beide vestingen worden nu al kerstkaarten verkocht.

Vestigingsmanager Hendrik Tak: "Het is een landelijk actie van Postkantoren BV. Het is wel een beetje vreemd met 30 graden buiten, maar het is nu één keer handel. Wel doen we ze, omdat we op de lijst staan om dicht te gaan, nu voor de helft van de prijs weg."

De klanten hebben nog tot 22 oktober de tijd om de kerstkaarten te kopen. Dan gaat de vestiging definitief dicht.

090827-kerstkaarten.jpg

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&reacties=ja&pid=84454

Het is triest, maar bij de Amsterdamse Kruidvat filialen liggen alweer de verschillende soorten pepernoten in de aanbieding. :bonk:

Goed, ik vind ze ook lekker, maar het past nu nog gewoon niet. Het voelt niet juist.

Cameo

Komende zaterdag zullen ze ook in de supermarkten verschijnen. Ongeveer standaard worden deze geintroduceerd in de maand september. Best ziek voor woorden dat 1/3 van het jaar dat spul in de winkel ligt:p. Buiten de weken dat de restanten worden verkocht:p.

Als het vuurwerk nu alvast in de schappen zou liggen zou ik het geen probleem vinden. :p
Maar inderdaad,nu al kerstkaarten, het gaat nergens meer over.

Als het vuurwerk nu alvast in de schappen zou liggen zou ik het geen probleem vinden. :p
Maar inderdaad,nu al kerstkaarten, het gaat nergens meer over.

Fop -en schertsvuurwerk ligt het gehele jaar door in de schappen :blink:
Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een trend wordt tijdens deze zomerdagen. Aangezien volgens het bericht het filliaal verdwijnt (en er zullen nog er nog veel postkantoren volgen dit jaar). Ze willen dus gewoon van hun kerstkaartenvoorraad af.

Zal misschien wel bij meer postkantoren gebeuren (zoals de "landelijke actie" al aangeeft), ze moeten toch van hun voorraad af (gezien het van TNT de bedoeling is (vrijwel) alle postkantoren op den duur te sluiten).

Fop -en schertsvuurwerk ligt het gehele jaar door in de schappen :blink:
Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een trend wordt tijdens deze zomerdagen. Aangezien volgens het bericht het filliaal verdwijnt (en er zullen nog er nog veel postkantoren volgen dit jaar). Ze willen dus gewoon van hun kerstkaartenvoorraad af.

Je hebt gelijk hoor, het is individuele actie van een keten van postkantoren.
Maar die pepernoten heb ik met eigen ogen gezien, en toen moest ik toch ook even achter de oren krabben

Over de gebruiken met scherts en fopvuurwerk kunnen wij nog het een en ander leren van onze Oosterburen. Zij verkopen voor enkele jaarlijkse feestdagen speciale uitvoeringen van "lieve kleine vuurwerkjes". Vooral gemikt op jeugdigen natuurlijk, maar daarom niet minder leuk. Zo hebben Weco en Nico allebei een speciale "Halloween"-lijn van producten. Vuurwerkjes gericht op het paasfeest heb ik ook al eens zien liggen (van Comet, meen ik). Goed, het zijn dan natuurlijk allemaal van die kleine "Star Kids" achtige fonteintjes, bescheiden tolletjes en fakkeltjes, maar toch leuk en sfeerverhogend.

In Nederland kennen we dat eigenlijk niet. Met bijna iedere verjaardag steken wij wel wat Morning Glories in de tuin af met de kinderen (maar soms ook zonder de kinderen, haha). Dat is gewoon leuk. Grappig is dat het gebruik van fop- en schertsvuurwerk kennelijk zo in onmin is geraakt in Nederland, dat mijn buren of de visite regelmatig vragen;"Durf je dat wel af te steken zo midden in het jaar?".

Nee, zowel het gebruik als de doorontwikkeling van "ganzjahriges feuerwerk" is in Nederland zwaar onderbelicht. Alleen van Brave en Wichers (onder de naam Partyland) tref ik nog wel eens leuke innovatieve verjaardagsproducten aan in de schappen, zoals de fonteinlelies (met muziek, haha) en de speciale feestfonteinen.

Maar goed, ik dwaal af. We hadden het over kerstkaarten kopen in Augustus :bonk:

Cameo

Van de kerstkaarten snap ik het wel, hier zijn ze altijd heel vaak uitverkocht vanaf eind november. Alleen snoepgoed, daar is het te vroeg voor. Begin daarmee pas eind september. De kruidnoten komen nu al mijn strot uit terwijl ik er geeneen heb gegeten!

Dat Duitsland het fop en scherts vuurwerk wat meer in ere houd, daar moet ik Cameo gelijk in geven.
Vorig jaar was ik in oktober rond halloween in Duitsland.
Bij de Grenslandmarkt, werd gewoon fop en scherts vuurwerk verkocht.
Onder nadere Kobold fontijen, die echt grappig zijn.

Ik zit er zelfs aan te denken om rond 11 oktober naar Duitsland te rijden.
Of zijn deze dingen eind september ook al verkruigbaar?
Weet iemand dat?
Want dan moet ik ergens een showtje opbouwen met 12 andere vuurwerk gekken.

Commercie... pure commercie.. voor mij ligt dit ook veelte vroeg in de winkel.. net als pepernoten die lagen er ook al. bij de Jumbo zijn ze overigens al weer uit de schappen verdwenen. Dit na (terecht!) klachten van klanten die het toch wel erg vroeg vonden, en dat ze de kinderen zo wel erg vroeg met dit soort zaken in aanraking laten komen.

Back
Bovenaan