KAT Vuurwerk Leiden

Unboxing of a vintage fireworks crate found in an old storage.
It was imported from China in the early '80s by a Dutch fireworks factory named KAT Vuurwerk Leiden.

Some beautiful pieces of Chinese fireworks craftship resurfaced almost 40 years later. Surprisingly the items looked like new. As if they where produced only yesterday. Like time capsule.

Bron: Fireworks Museum

Bron: erfgoed Leiden

2017-41-04.jpg

Ik heb vroeger, jaren 80 eens kanonslagen gehad. Het etiket op de knaller zelf was wit met oranje tekst. Die knallers gaven écht een piep in mijn oren, zo hard waren ze naar mijn beleving.
Wat ik me herinner, is dat er Kat Vuurwerk op stond.
Iemand info of dit ook Kat was?
Ik kan me nml geen andere knallers herinneren, die toen oranje opdruk hadden.
Ik had toen echt respect voor deze knaller; ging veel harder dan alle andere kanonslagen destijds.

Ik heb vroeger, jaren 80 eens kanonslagen gehad. Het etiket op de knaller zelf was wit met oranje tekst. Die knallers gaven écht een piep in mijn oren, zo hard waren ze naar mijn beleving.
Wat ik me herinner, is dat er Kat Vuurwerk op stond.
Iemand info of dit ook Kat was?
Ik kan me nml geen andere knallers herinneren, die toen oranje opdruk hadden.
Ik had toen echt respect voor deze knaller; ging veel harder dan alle andere kanonslagen destijds.

deze ?!

-GJZz3l-GHRnPppSz9HEqeAGVTMDQsC4CeFenvtWAI7wORkvf-9EownPSgyGQmo4pBJJ49WIMLqGMwu4gg-Pzl3FaVGNKqYpDbOpsCmHRA

ANO1j9stqe0OaH1WYI5dZYJHG2AjakkHZDlp3-TrDqvJWWqUB2x1YPnWpBesiJgkSaAKm_SRo_ZKJgVardYzdoStoDaM-HqRSWijjOs-Tw

Bron: kanonslagen.com

Back
Bovenaan