Kamermeerderheid wil vuurwerkverbod uitbreiden

@ Cigarman. Mee eens. Met geschreeuw bereik je niks. Ik zou ook nog als tip willen geven om het kort te houden hele lappen tekst worden vaak niet of half gelezen.
Ik heb van van Dam al antwoord gehad. Ze was het met me eens maar pleite ook voor verbod op zware vuurpijlen. ???? Zucht. Toch niet helemaal begrepen wat ik heb uitgelegd geloof ik.

vuile vuile kl... en hierom stem ik dus al sinds ik 18 ben niet. (bijna 3 jaar dus) heb totaal geen vertrouwen in den haag

ze laten je misleiden met we koesteren onze vuurwerk traditie en dan wanneer ze je hoop hebben geven... hup in de ban.

het trieste van allemaal is dat de vuurwerkbranche echt niks laat horen.

de f3 wordt dus sowieso verbannen en waarschijnlijk de pijlen met single shots ook..... lekker dan

ik hoop maar dat de 1e kamer tegen stemt van de 2e kamer voorstel. (denk t niet, zijn allemaal ..likkers)
Je kan beter wel blijven stemmen, tuurlijk is het zo dat het in Nederland altijd water bij de wijn doen is vanwege coalities, maar niet stemmen is echt de handdoek in de ring gooien

De VVD mevrouw is in ieder geval teruggefloten door de fractie (geen meerderheid binnen de VVD). Nog een sprankje hoop.

Wat ze ook willen doen.... een algemeen verbod is niet te handhaven...als je met een groep bij wijze van wat cakes schiet om 00:00 en de buren en die buren doen het ook! 10 min met een bonnetje uitschrijven en er is al te weinig blauw op straat....daarnaast als ze vuurwerkshows centraal willen houden dan zullen daar ook veel politie op de been moeten zijn.......

Een aantal jaar geleden ben ik omgeslagen en ben ik een brave burger geworden die alleen nog maar Nederlands consumentenspul koopt, ik kon me met 50mm single shots wel vermaken, heel wat mooie doorlontprojecten mee gemaakt. :handsup: Als die volgend jaar in de ban gaan dan stap ik mooi weer terug op 150mm shells :devil: Ben blij dat ik mijn buizen bewaard heb!

hoop dat jullie hier een goede polis hebben afgesloten,want je mag binnen afziende tijd je hobby begraven.:shocked:

Tja.. BPN waar zijn jullie? Nu moet je gewoon mensen uit de branche hebben die het gesprek aan gaan. Ik zou zeggen prima met deze voorwaarden, maar dan Nederlands consumentenvuurwerk stimuleren:
- Afsteektijden verruimen
- 25KG regel afschaffen
- Meer mogelijkheden bieden voor siervuurwerk dat overblijft (bijv. fonteinen met meer kruit)

Zoals meerdere al aangeven, ik ben geen fan van illegaal vuurwerk maar op deze manier wordt het wel steeds interessanter...

Het is buitengewoon treurig dat nu ook de single shots en “zware vuurpijlen” eruit gaan. Er worden jaarlijks ongeveer 10 miljoen single shots verkocht, lees ik. Dat betekent dat enkele honderdduizenden mensen enkele tientallen single shots afsteken. Hoe vaak gaat dat mis? Misschien een paar honderd keer per jaar, dat is op zich niet heel veel als je het vergelijkt met skiën of motorrijden om maar eens wat geaccepteerde gevaarlijke bezigheden te noemen.
Bovendien geeft zo’n verkoopsucces aan hoeveel vraag er is naar hard knallend vuurwerk. Als dit legale spul eruit gaat, dan ontstaat er een enorme toename van de vraag naar nitraten of ander nog gevaarlijker spul. Dat zou de politiek toch moeten beseffen, maar nee dat is pure onwil als je het mij vraagt. Zolang in buurlanden nog wel single shots en zwaarder spul te krijgen is, blijft het beeld van oud en nieuw ongewijzigd.
Bovendien: nu moeten de 95% goeden weer lijden onder de 5% kwaden. Dat mechanisme ergert mij mateloos!

bpn wordt hier veel geroepen vind ik toch wel vreemd aangezien ze naar mijn mening Al jaren Lang delen van onze hobby aan de politiek heeft verkocht.

@ Cigarman. Mee eens. Met geschreeuw bereik je niks. Ik zou ook nog als tip willen geven om het kort te houden hele lappen tekst worden vaak niet of half gelezen.
Ik heb van van Dam al antwoord gehad. Ze was het met me eens maar pleite ook voor verbod op zware vuurpijlen. ???? Zucht. Toch niet helemaal begrepen wat ik heb uitgelegd geloof ik.

De duurdere pijlenpakketten worden ook niet horizontaal afgestoken.
Als je dan vuurpijlen wilt verbieden dan lijkt mij dat de schiet maar raak pakketten beter verboden moeten worden.

Ik ben wat dat betreft geen vuurpijlen liefhebber meer.
Maar verbieden is niet handig, je krijgt een grijs gebied.
Het is juist stoer om dan juist vuurpijlen en single shots af te steken.

Kijk maar bijvoorbeeld naar het rookbeleid, sommige mensen gaan juist roken omdat het niet mag onder de 16/18 jaar.

Maar het is zo vaak gezegd, de goeden lijden onder de kwaden.
En de kwaden worden als pluche knuffels aangepakt.

Een verbod met vuurpijlen zou ik mee kunnen leven, maar alsjeblieft laat de singleshots met rust. Doe het nou niet, dat verbod. Singleshots, zowel de grote als de kleine voorkomen een hele boel illegaal vuurwerk. De grote maken groter siervuurwerk deels overbodig, de kleine maken nitraten deels overbodig. Door beiden te verbieden neemt de illegale handel toe.

Tja.. BPN waar zijn jullie? Nu moet je gewoon mensen uit de branche hebben die het gesprek aan gaan. Ik zou zeggen prima met deze voorwaarden, maar dan Nederlands consumentenvuurwerk stimuleren:
- Afsteektijden verruimen
- 25KG regel afschaffen
- Meer mogelijkheden bieden voor siervuurwerk dat overblijft (bijv. fonteinen met meer kruit)

Zoals meerdere al aangeven, ik ben geen fan van illegaal vuurwerk maar op deze manier wordt het wel steeds interessanter...

Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat de BPN vandaag de hele dag met o.a. Haagse ambtenaren aan tafel hebben gezeten...

Die CDA'er van Dam spreekt over vuurpijlen die omvallen???
En vorig jaar is nog wel de verplichte vuurwerkstandaard ingevoerd !
Die politici praten echt poep.
Sorry, ik raak steeds geirriteerd bij zulke noob uitspraken.

Die CDA'er van Dam spreekt over vuurpijlen die omvallen???
En vorig jaar is nog wel de verplichte vuurwerkstandaard ingevoerd !
Die politici praten echt poep.
Sorry, ik raak steeds geirriteerd bij zulke noob uitspraken.

Zou die standaard niet gewerkt hebben? :idea:

Back
Bovenaan